Zwanger worden met 1 eileider.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Diet, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotus85

lotus85 Lid

7 sep 2012
    27
    0
    0
    hengelo
    @diet , ik heb endometriose in/op jemijn reechter eierstok. Een cyste. Hij is niet heel groot hoor. 6/ 7 mm.

@ mcdd gefeliciteerd, dat geeft ons hoop. Ik denk ook dat het heel veel te maken heeft hoe je er mee bezig bent. Ik ben zelf ook een ontzettende zenuwpees :) maarja zoiets kun je niet makkelijk van je afzetten. We willen graag kinderen dus ben je er mee bezig.

@ eliz30, hopelijk komt voor jullie de tijd ook heel snel. Het is heel vervelend dat je met die angst moet leven. Lopen jullie al bij de gynaecoloog?

Groetjes en een fijn weekend allemaal!

2. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Wat een onzekerheid he, als je eileider verstopt! Ik heb zelf ook nog maar 1 eileider. De andere is operatief verwijderd ivm een onsteking-perforatie op mijn 18e. De gyn heeft mij altijd verteld dat mijn andere eierstok de taak overneemt. En kan je vertellen ik voel ook iedere maand alleen aan de re/kant een eisprong. Tot op heden nog niet zwanger, maar mijn lichaam moet ook de kans krijgen toch! Ze zeggen dat als je er een jaar over doet, normaal is. Dus daar houd ik me dan maar aan vast.
    Ik lees wel dat sommige meiden al langer bezig zijn, dus begrijp de onzekerheid!
    Natuurlijk spookt in mijn hoofd ook van, het zal toch niet zo zijn dat het niet spontaan gaat lukken.

Meiden ik duim echt dat het bij jullie snel gaat lukken en houd moed!!!

3. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    ey dames!

Hier ook iemand met 1 eilleider, in juni is mijn linkereilleider verwijderd ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap..

en zie mijn onderschrift!!! er is hoop dus!
    Donderdag hoor ik of het in mn baarmoeder zit!

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Een vriendin van mij heeft ook maar 1 eileider. Ze dacht ook dat het moeilijk ging worden. En van de eerste maand was het raak...! Nu heeft ze een prachtig zoontje van 1,5jaar.

5. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Maaaaaaaar.....

Ik heb 2 eileiders, die allebei nog gewoon een eitje aan maken zowel de linker als de rechter. Maar bij de linker is de doorgang naar de baarmoeder verstopt! Dus de maanden dat ik dan links een eitje aan maak ( de verkeerde kant ) kan ik dus niet zwanger worden, want dat eitje kan niet naar de baarmoeder. Alleen van rechts is vrij! En moet dus puur hopen dat daar de meeste eitjes groeien! Dus dan kunnen ze het in mijn geval ook niet overnemen toch?

Diet..

6. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    En Lotus ik heb jou een privé berichtje gestuurd. Ik heb de jouen niet ontvangen.! Jij de mijne wel of?

7. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik ben 2 jaar terug geopereerd aan een bbz. 1 eileider is verwijderd. Elke maand was het weer stress en verdriet. Afgelopen jli zijn wij getrouwd en tijdens onze huwelijksreis was het dan eindelijk raak. Dus er is hoop ;).

En zo ken ik stiekem veel dames waarbij het gewoon gelukt is om zwanger te worden. Ik sta nu wel onder extra xontrole, maar ik heb niet het idee dat ik bepaalde risico's loop. Inmiddels ben ik 11 weken zwanger, 2 echo's verder.

8. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Diet ik denk dat jou lichaam het vanzelf wel overneemt hoor!
    Ik heb mijn li/eierstok nog wel, alleen zit daar geen eileider meer. Dan zorgt je lichaam er ook zelf voor dat er alleen nog aan de rechterkant eitjes rijpen! Hoop dat je snel naar de gyn kan, om al je vragen daar te stellen!

9. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Spannend hoor! Voorzichtig alvast gefeliciteerd dan ! Fijn om te horen!

10. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Ik hoop zo dat je gelijk hebt! Lijkt me best lullig als ik bijvoorbeeld komend half jaar een ei aan maak aan de verkeerde kant heb en geen kans maak, daarna 1 x rechts en dit lukt die maand niet en dan weer een half jaar links! Dat kan lang duren dan! Maar dat is wel het grootste ding wat door mijn hoofd spookt!

Ik hoop daarom ook van harte dat je gelijk hebt en dat de eierstok misschien wel denkt,, Hihi links heb ik niet veel aan, groei mooi aan rechts verder haha! :D

11. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Normaal gesproken geven de eierstokken om en om een eitje! Dus je hebt zowieso om de maand een kans!!!

12. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Ehm...dat is niet zo hoor. Het gaat niet om en om. Vaak heb je één dominante kant. Het kan wisselen maar het is geen vaststaand gegeven dat je eisprong elke maand van de andere kant komt.

13. dropje26

dropje26 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.010
    0
    36
    Klopt...
    Je goeie eilleider weet dattie de enige is die het doet dus neemt het eite echt wel op maakt nie uit van welle kant ie komt, nou zal dr af en toe een gemiste maand tussen zitten, maar 1 eilleider of twee, geduld is the key! Je moet er Zelf in geloven dan komt het echt goed!

14. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    De gyn zei tegen mij dat 1 eileider links en rechts het eitje op pikt. Neem aan dat hij weet waar hij over praat.

15. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Daar ga ik ook niet tegen in.
    Mijn reactie die jij aanhaalt was op de opmerking dat je eisprong de ene maand links en de andere maand van recht komt.

16. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Zit veel verschil in! VN mij wordt nu al een tijd bijgehouden waar ik mijn eitje heb groeien en dat is 2x links geweest en daarna 3x rechts. Kun je dus niks van op aan helaas. Hoop natuurlijk zoveel mogelijk rechts! Marja heb dat helaas niet voor het zeggen!

17. linm

linm Lid

18 jun 2012
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn zelf bezig om zwanger te worden maar nu naar 6 maanden nog niks terwijl mijn man en ik gezond zijn.
    Voor jouw informatie ik heb iemand gesproken die 16 jaar aan de pil was, ook maar één eierstok heeft en toch binnen twee maanden zwanger was. Het hoeft dus echt geen probleem te zijn.
    Hoop dat dit je een beetje gerust kan stellen.

Gr,
    Linda

18. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klopt. Dat weet je niet zolang je rond die tijd geen inwendige echo krijgt. Ik heb nooit geweten aan welke kant de eisprong plaats vond. Maar als het goed is maakt dat na een jaar ook niet meer uit. Ik weet ui ervaring dat je niet een jaar wil afwachten, maar gelukkig zijn er ook zat verhalen te vinden die na een operatie weer snel zwanger zijn geworden.

19. Diet

Diet Actief lid

19 sep 2012
    183
    0
    0
    Overijssel
    Ja dat kan ook wel gebeuren. Maar wij hebben geen 1 eierstok maar gewoon 2. Het is elke maNd maar weer afwachten of hij deze maand aan de goede kant zit. Anders zijn het gewoon weg gegooide maanden. En die maanden duren lang kan ik je vertellen als je weet dat je die maand niks kunt bereiken en misschien die maand erop ook wel niet, is gewoon slopend.

Maar we moeten de moed er maar in houden of niet eliz. We zijn in ieder geval niet alleen gelukkig !

20. Eliz30

Eliz30 Niet meer actief

Yep, standing strong together! :D

@Schmidt: ik snap niet helemaal wat je hier zegt. Maar in het andere topic zeggen we geloof ik precies hetzelfde dus zullen we het ongetwijfeld met elkaar eens zijn ;)

Deel Deze Pagina