Hoi, hier ook een berichtje van mij! Hier zijn we ook anderhalf jaar bezig met zwanger te raken. Ik heb HSG gehad en laparoscopie. Hier kwam uit dat mijn rechter eileider dicht zit, op weg naar de baarmoeder. Ik ben nu bezig met IUI. Afgelopen donderdag voor de 2e keer IUI gehad. Maar ik begin me steeds meer af te vragen of IUI wel zinvol is bij 1 eileider. Wat denken jullie?
Zover ben ik nog niet helaas, ik moet het nog even een paar maanden afwachten en dan pas naar de volgende stap! Arts zei als het dan nog niet gelukt is dan kunnen we over Iui gaan praten! Maar ik neem aan dat ze dat toch niet niets voor niets doen! Het zou dus gewoon moeten kunnen! Hopelijk heeft het snel effect bij jou! Succes meid!
Eén van de vragen die ik voor de gyn heb opgeschreven voor woensdag. Het lijkt mij namelijk ook niet heel zinvol om dat er feitelijk niet veel anders gebeurt dan normaal toch?
Ook hier even een positief bericht voor je! Ik ben door een BBZ mijn linker eileider kwijtgeraakt Het heeft helaas wel anderhalf jaar geduurd dat ik weer opnieuw zwanger werd MAAR de gynaecoloog kon wel mooi bij de eerste echo vertellen dat mijn eitje notabene links was gesprongen, daar waar dus geen eileider meer zat, dus heeft de rechter het overgenomen, mooi hoe de natuur werkt ik had altijd vreselijk pijn (als ik het geluk had dat ik überhaupt een eisprong had) met een eisprong en baalde dan ook erg als dat links was, nou dat blijkt dus echt niks uit te maken zo zie je maar Ik wens je iig veel succes met het zwanger worden en de angst die je hebt dat het moeilijk wordt want ik weet helaas hoe dat dat voelt Maar nu heb ik een prachtige zoon van een half jaar dus geef iig nooit de moed op meid!
Kan iemand mij uitleggen hoe dan de rechter het kan overnemen? Als er links een eitje springt, dan moet dat eitje toch bevrucht worden, de sperma cel moet daar toch naartoe kunnen zwemmen? Even on topic. Ik heb geen idee of mijn beide eierstokken/leiders werken. Wel is gebleken dat al mijn 7 zwangerschappen vanuit rechts zijn ontstaan. Uds of links het doet is voor mij een vraag. Wel altijd snel zwanger geworden.
Het enige verschil is, dat je met hormonen je eisprong goed kunt controleren. Zelf prik ik fostimon en pregnyl. Maar ik denk zelf dat icsi en IVF meer effect hebben... Zijn er ook mensen met 1 eileider die met IUI zwanger zijn geworden?
Maar bij ons kan de eileider het niet overnemen ! Want wij hebben ze nog allebei gewoon alleen bij de linker eileider is de gang er naar toe verstopt! Maar maakt wel gewoon eitjes aan! Dat betekent dus dat die maanden vergooit zijn voor ons. Als je 1 eileider hebt snap ik dat die alles overneemt, en elke maand een eitje maakt. Maar it is bij ons dus niet het geval!
Om nog even terug te komen op mijn antwoord dat je om en om een eitje aanmaakt. Hoor hier dus op het forum dat dat niet klopt! Vreemd wat mijn gyn heeft mij dat zo verteld....hmmm nu weet ik het ook niet meer! Sorry voor de verwarring.