nee, de assitentie wist mij meteen te zeggen dat alles goed was. ben er eiegnlijk heel zker van dat ik ene te kort heb, maar misschien niet zo extreem. Was perplex en ben de waarde vergeten te vragen. Misschien zit ik nog wel in het goede gebied, maar kan daar mijn lichaam het niet meedoen. Inderdaad heb hele tintelen de vingers, heb het gevoel alsof ze slapen. groetjes Gaby ps donderdag ga ik naar de huisarts met mijn lijst symtomen van de laatste week.
Hoi,hoi, @wup, ik vind je waarde nog aan de lage kant hoor. 229 valt in het zogenoemde grijze gebied en dan is het wijs om MMA,homocysteine etc te laten testen. Gepke, vraag donderdag dan meteen je waarde op! germini, als je waardes op orde zijn zal er denk ook geen probleem meer zijn. Ik las trouwens net dat ze proberen om door te voeren dat artsen de waardes van het UMC aanhouden. Dat betekend iedereen met een waarde onder de 300 en klachten verder onderzoek. Er zijn nu verschillende grenzen die ze aanhouden, varierend van 100 tot 180 en de 180 grens is nog te laag. Ik heb met een startwaarde van 201 al een tekort, dus hier zal gejuicht worden als het lukt. Het is hier trouwens op het moment spannend Het lijkt er op dat onze romantische trouwdag vruchtbaar is geweest. Vandaag 2 lichtposi testen gehad. We hadden liever gewacht tot mijn B12 op peil was, maar ja op onze trouwdag niet meer bij stl gestaan. Nu maar duimen dat de injecties op tijd zijn gekomen en dat frummel dit keer wil blijven zitten.
hallo, mamasan; kan je dus lichtelijk feliciteren. ik duim voor je mee, dat hte goed blijft zitten groetjes gaby
Gefeliciteerd mamasan! Super. De Assistente van de HA (onaardig mens trouwens) zei dat ze pas wat deden als de waarde onder de 130 komt. Toen ik vertelde dat ik oa folium slikte vertelde ze met dr domme kop dat ik foliumzuur niet als vervanging van mijn fruit moet gaan slikken......duhhhh
Zooo wat een domme opmerking Ga anders eens naar de gyn met het verhaal, misschien kom je daar wat verder. En wat er veel doen die niet verder komen is naar een natuurarts gaan. De erkende artsen mogen ook behandelen en die zijn heel bekend met B12 en alles wat er mee samen hangt. Het is dat de HA zijn huiswerk heeft gedaan, anders had ik er ook naar toe gegaan. Ooow en voor ik het vergeet, tnx voor de felicitaties meiden
@ Mamasan, JOH lees nu pas dat je toch zwanger bent! SUPER! ik duim heel hard voor je dat het goed gaat, maar dat zal wel. Gelukkig dat je b12 nu op peil gehouden wordt. Geniet ervan!
hai meiden @mamasan gefeliciteerd meid! ik heb donderdag nog even snel een shot gehaald en hij begint vandaag weer te werken, heerlijk!
Bedankt meiden! Rox fijn is dat joh! Ik merk nu nog vrij weinig, maar ben ook nog maar pas begonnen met spuiten. Net goed nieuws gehad via de B12 stichting, kans op een mk is al flink verkleind door de spuiten Na de opstartdosis wel iedere week blijven spuiten, is wat prettiger voor mama, want uk pakt wel wat hij nodig heeft. dus hopelijk brengt onze trouwdag geluk
@ Mamasan, das idd goed nieuws! Ik ben benieuwd, ik moet vrijdag weer naar homeopaat. Bij mij is het sinds een paar dagen weer wat verslechterd. Veel verzuring in mijn bovenbenen en heel erg moe.... Pffff, shipszooi, maar goed ff afwachten nog dus. Hebben jullie ook meer last met mooi weer (warmte)? Lijkt bij mij ieder jaar in augustus een dip te krijgen met mun b12.. hope not.
Tnxxx rox! bia misschien toch wat eerder gaan spuiten dan en de tussenposes korter maken? Ik heb met mooi weer allen wat meer last van tintelingen en juist dan minder last van pijn. Over dips kan ik nog niet mee praten, daarvoor weet ik te kort wat er speelt.
Ja idd, ik zal kijken wat ie zegt vrijdag. Hopen dat je er ook nooit achter komt of je een dip krijgt omdat alles gewoon goed blijft gaan, toch?! Thanks iig.
Dank je Bia, dat hopen we hier ook. Ben benieuwd wat de homeopaat zegt, hopelijk mag je je injecties vermeerderen.
Meiden ik hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben. Ik hoorde namelijk net van mijn moeder dat toen ze zwanger van mij en mijn zus was om de drie dagen b12-injecties en om de twee dagen foliumzuur-injecties kreeg. Na beide zwangerschappen heeft ze deze spuiten nog een aantal maanden gehad en daarna waren de waardes goed. Ik vroeg me af of een tekort hiervan tijdens de zwangerschap erfelijk kan zijn? We hebben recent wel onderzoek gedaan naar de herhaalde miskramen bij ons, maar heb geen idee of ze ook b12 hebben gecheckt. Weten jullie of dit standaard is? Meiden alvast bedankt voor het meedenken
mmh ik ben me er even verder in gaan verdiepen. Ik zie voornamelijk heel veel symptomen bij mijn moeder terug. Sommige bij mezelf, maar ja het zijn er ook zoveel dat dat misschien ook niet zo raar is. Ik heb als kind chronisch ijzertekort gehad en nu is het ook niet altijd optimaal. Ook heb ik in het verleden al verschillende kuurtjes moeten volgen ivm parasieten in mijn ontlasting. Ik heb begrepen dat het hier mee samen kan hangen? Het was mij niet helemaal duidelijk hoe ze dit onderzoeken. Gewoon een bloedonderzoek. Ik moet sowieso momenteel elke week prikken, dus zou ik kunnen vragen of ze dit meteen checken of moet er meer gebeuren om dit uit te sluiten? Jemig krijg nu wel een heleboel vragen. Ik moet dit denk ik maar eens met mijn gynaecoloog overleggen en hopen dat hij hier open voor staat. Al is het om alleen maar uit te sluiten. Ik heb het namelijk wel een beetje gehad met alle miskramen en als er een behandelbare oorzaak voor bestaat... Ik wel lekker aan het spammen op jullie forum
Hey Trees, ik zou idd gewoon vragen of ze even willen controleren op iig B11 (=foliumzuur) en B12. Zullen ze niet zo moeilijk over doen hoor, zeker gezien de geschiedenis van je moeder (zou ik zeker even erbij vertellen). Wel ALTIJD even je exacte waardes opvragen. Artsen zeggen gauw dat het 'goed' is. Maar waardes van onder de 300 vallen in zogenaamde grijze gebied. Succes iig
Hoi Trees. B12 wordt niet standaard gedaan, ik heb er ook om gevraagd. Als er goed getest wordt, wordt er B12,B6,folium, Hb,Homocysteine,mma en eventueel ferritine geprikt. Voor homocysteine moet je nuchter prikken, dus hou daar rekening mee. Bij een waarde in het grijze gebied van je B12 is dat een van de zaken waarnaar gekeken moet worden. Bij mij gaf het de doorslag van een tekort. Vraag wat Bia al zegt inderdaad altijd je waardes op. Ik heb thuis de aangekruiste zaken op het prikformulier overgeschreven, dat is heel makkelijk om het daarna weer op te vragen. Ennuh hou je poot stijf bij het opvragen, want sommige artsen willen nogal eens moeilijk doen. Succes!
Meiden bedankt voor jullie antwoorden. Volgende week heb ik weer een afspraak bij de gyn staan en ga dit vragen. Misschien een beetje raar vraag, maar ik slik nu gewoon foliumzuur en floradix (ijzersupplementen). Zijn de bloedwaardes dan wel betrouwbaar of maakt dat niks uit?