Klussen op de dag van de eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mamavanjailyn, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjailyn

mamavanjailyn Niet meer actief

Hoe groot is de kans dat wanneer je klust op de dag van de eisprong je zwanger bent. Lees overal verschillende verhalen.

Ik heb smiddags rond 14.00 m'n ei gehad en savonds rond 23.00 gemeenschap gehad.

Mijn vraag is nu waren we nog op tijd?

Liefs Brigitte

2. Behappy

Behappy Niet meer actief

Ja zeker opntijd :) maar dat garandeerd niet dat je zwanger bent

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Hoe weet je zeker dat je om 14.00 uur je eisprong had dan? Het is idd nog wel op tijd dan, maar ja, garandeert niets natuurlijk.

4. mamavanjailyn

Omdat ik die dag en die dag daarvoor een smiley had met clear blue ovulatie testen. Dat betekent dus dat je ei er aan komt. Smiddags rond 14.00 kreeg ik veel pijn in mijn buik, menstruatie achtige krampen zeg maar. Rond twaalven begon het al te rommelen en om 14.00 ging het echt wat meer zeuren. Dat duurde toen 15 min en daarna was het weg. En zo gaat het eigelijk iedere maand halverwege mijn cyclus. Sinds dat ik ben gestopt met de pil kan ik mijn ei gewoon heel duidelijk voelen

5. mamavanjailyn

Overigens weet ik dat het niks garandeert wilde alleen enkel weten of we nog optijd waren om nog een kansje te maken. Anders weet ik zeker dat ik sowieso ongesteld ga worden, Vandaar.

Bedankt iig!

Liefs brigitte

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    O zo, ja ik voel mijn eisprong ook, of althans ik heb 2 dagen pijn en steken helemaal onderin mijn buik, maar weet nooit zeker wanneer hij precies springt.

7. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik dacht dat je op de dag dat je eisprong komt het geen zin meer heeft om te klussen.
    dat het altijd voor de dag van je eisprong moet

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Grappig...

een week geleden heb ik precies dezelfde vraag op het forum gezet... Hier heb ik heel wat reacties op gehad.

De meeste mensen dachten dat de kans voor een gezonde vrouw onder de 35 ongeveer 20% per keer is....

Groetjes
    Daantje

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Je eitje 'leeft' geloof ik nog 12 (of 24) uur na het springen, dus dan heeft klussen nog wel zin.

@daantje: volgens mij is het zo dat je gem. genomen 20% kans hebt, maar dat die kans is opgebouwd uit kansen per week. Dus week 1 van je cyclus 0%, week 2 van je cyclus 60% etc. Staat hier wel iets meer over bij de algemene info geloof ik.

10. mamavanjailyn

Nou beter 20% kans dan geen hahahah hopelijk is het niet nodig maar mocht ik ongesteld worden dan ga ik iets meer klussen in de tweede week ;) bedankt iig voor jullie antwoorden!

Liefs Brigitte

11. mamavanjailyn

Trouwens zit zojuist even iets terug te lezen in mijn agenda ... Ik helaas vorige maand een MK gehad met 8 weken.

Ik heb toen 4 mei m'n laatste menstruatie gehad 17 dgn later geklust op de dag van de ei sprong!! Besef het me eigelijk nu pas! Had die dag de bekende buikpijn en dacht vandaag moeten we wat doen ;) resultaat was toen dat ik 13 dgn later een positieve test in m'n handen had!

Deze maand had ik 3 aug mijn laatste menstruatie als ik ga tellen kom ik weer op het zelfde verhaal! 17dgn na laatste menstruatie ei sprong smiddags en savonds geklust! :) heb dus mn zelf eigelijk al Antwoord gegeven op mn vraag!

Dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Hahaha

Deel Deze Pagina