Ik heb slik momenteel de pil, omdat we bepaalde onderzoeken moeten afwachten van het ziekenhuis. Maar mijn vriend en ik hebben zeker een kinderwens we moeten alleen nog even wachten. 2 weken geleden had ik een vermoeden van een eisprong deze herkende ik inmiddels door de maanden zonder de pil, maar het blijft gek want ik slik inmiddels al 4,5 maand de pil (ik slik de pil door). Nu werd ik van het weekend ongesteld en dat heeft mijn vermoedens bevestigd, want daardoor ik ga er vanuit dat ik een eisprong heb gehad (ik weet het ik kan het niet met 100% zeker zeggen, want ik heb geen test gedaan). Mijn vraag is alleen hoe heeft dat nu kunnen gebeuren? Ik heb de pil netjes geslikt elke dag om 22:00uur. Ik heb geen diarree gehad en ik heb niet gespuugd? Hoe groot is de kans dat ik volgende maand ook een eisprong kan verwachten heeft iemand een idee? Ik neem mijn vragen uiteraard de volgende keer mee naar de gynaecoloog.
Je kunt ook doorbraakbloedingen krijgen als je de pil slikt. Na 4,5 maand lijkt mij dat niet heel gek. Het hoeft dus niet perse een menstruatie te zijn die jouw vermoeden van een eisprong bevestigt. Hoe denk je overigens je eisprong herkent te hebben? Ik slikte de pil vroeger ook altijd zo lang mogelijk door maar na 3 max 4 maanden was het altijd wel uit met de pret en kwam het gevraagd of ongeveer gewoon toch .
Een menstruatie/doorbraakbloeding wijst er niet automatisch op dat je dan wel een eisprong moet hebben gehad. Was dat maar waar! Mensen met PCOS bijvoorbeeld, worden wel gewoon ongesteld, maar hebben geen eisprong of een slechte eisprong. Wil je zeker weten dat je dwars door de pil een eisprong hebt, dan zou je al moeten temperaturen. Maar ik weet niet in hoeverre dat betrouwbaar is in combinatie met pilhormonen. Of ovulatietestjes gaan gebruiken.
Heel erg onbetrouwbaar De pilhormonen verhogen je temp namelijk (zelf getest door 4 weken lang te tempen tijdens pilgebruik.... ja ik slik hem ook 4 maanden door zonder stopweek )
Ik heb de pil niet 4,5 maand doorgeslikt, misschien niet helemaal duidelijk geweest. Ik ben eind maart nog ongesteld geweest, toen heb ik een stopweek gehouden. De reden dat ik pil doorslik is niet omdat ik geen zin heb om ongesteld te worden ofzo. er is vermoeden voor endometriose, dus ongesteld zijn is voor mij geen pretje. Ik slik de pil door in overleg met het ziekenhuis, alleen tot nu toe is het nog geen succes geweest. De reden dat ik vermoed dat het een eisprong was is, omdat ik vruchtbaarslijm had en voorheen toen ik nog geen pil slikte was die altijd een teken van een eisprong en 2 weken daarna werd ik altijd ongesteld.
Ik had inderdaad ook in mijn begin post gezet dat ik niet zeker weet of het een eisprong was, omdat ik inderdaad geen test had gedaan. Maar inmiddels ken ik mijn lijf erg goed wat dit betreft en het wees er wel op. Ik snap alleen niet helemaal hoe het kan en dat was vooral mijn vraag. En ik was over het doorslikken niet helemaal duidelijk geweest. Ik had eind maart nog een stopweek gehad, maar het lijkt erop dat er elke maand bloedingen door heen komen. Alleen dit is echt een ongesteldheid en niet een bloedingen zoals de vorige keren.
Ik was niet helemaal duidelijk geweest. Ik had hem niet 4 maanden doorgeslikt zonder stopweek, maar ik slik de pil inmiddels al 4,5 maand in het totaal. Eind maart nog een stopweek gehad en ik slik de pil niet zomaar door er is vermoeden van endometriose wat ongesteld zijn voor mij geen pretje maakt. In overleg met het ziekenhuis hebben zij mij dit advies gegeven, alleen het lijkt nog niet echt een succes te zijn.
Dat zeg ik ook niet. Ik reageer enkel op de opmerking over het tempen en dat dat niet betrouwbaar is met pilgebruik.