zwanger worden met chronisch itp

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lailo, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lailo

lailo Lid

25 okt 2006
    11
    0
    0
    Hallo,

ben zondag dus toch ongesteld geworden. :cry: We hadden er nochtans goede hoop op...
    Maar daar gaat mijn vraag nu eigenlijk niet over.

Sedert vorig jaar weet ik dat ik een chronisch tekort heb aan bloedplaatjes. ik maak er genoeg aan maar op een of andere manier worden die te snel afgebroken in mijn lichaam.
    Daarvoor ben ik nu wel in behandeling en langzaam maar zeker stijgt het aantal bloedplaatjes.
    Eind 2005 had ik ongeveer 22000 bloedplaatjes, nu sta ik al weer aan 83.000. Mijn arts heeft me verteld dat ik buiten de gevarenzone blijf als ik boven de 50.000 blijf.
    Maar nu vroeg ik me eigenlijk af of dit naar zwangerschap toe enig gevaar kan inhouden? zijn er dingen waar ik moet op letten?

Groetjes,
    Lailo

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Lailo,

in principe heeft het niet direct iets met zwanger worden te maken, als wel met zwanger zijn. Wanneer je een bloeding hebt (ook buiten de zwangerschap) stolt jouw bloed waarschijnlijk minder snel als dat dat bij een ander gebeurt. Daar moet tijdens een eventuele zwangerschap wel extra op gelet worden. Er is dus nu niet bepaald iets waar je op moet letten. Als je het zeker wilt weten, kun je het ook nog even aan je behandelend arts vragen, maar zover ik weet kun je normaal proberen zwanger te worden.

Groetjes Brigitte

3. lailo

lailo Lid

25 okt 2006
    11
    0
    0
    Bedankt voor je antwoordje Brigitte.

Groetjes,

Lailo

Deel Deze Pagina