hallo dames Eerst mijn beste wensen voor 2019!! Na bijna 1j proberen krijgen wij wat hulp. Mijn eileiders gaan open en mijn vriend zijn zaad is goed. Dus heeft mijn gynaecoloog mij Clomid en pregnyl gegeven. Ik mag vanaf morgen 2x 50mg innemen en moet volgende week donderdag naar de gynae voor follikelmeting. Ik wou eens horen of er dames zijn met ervaring? Bijwerkingen, hoe snel ben je zwanger geworden? Ben beetje curieus. ☺️ Groetjes Vanessa
Hoi, jij ook nog de beste wensen. Wat fijn dat je wat hulp gaat krijgen, alleen klopt de dosering wel? Ik dacht dat 5 dagen clomid een beetje de standaard was. Welke cyclusdag moet je ermee starten?
Oooh zo haha, ik dacht al wat weinig maar je begint zelfs hoger dan de standaard. Meestal beginnen ze met 50 mg per dag. (x 5 dagen) Qua ervaring kan ik je nog weinig vertellen, dit is mijn eerste ronde met clomid, maar geen last van bijwerkingen gehad. Ik zit trouwens op 5× 50mg.
Aah spannend!! 5pilletjes per dag of 5 dagen 1 pilletje? Dag hoeveel zit jij mss? Als ik mag vragen Ik ben benieuwd.. ookal is elk lichaam verschillend
5 dagen 1 pilletje per dag. Normaal had ik ook moeten starten op dag 3 maar ben doordat mijn cyclus eerder begon dan verwacht, gestart op dag 9. Ik zit nu op dag 24 en heb als het goed is mijn eisprong gehad. Vanochtend net weer een echo gehad. Volgende week moet ik bloedprikken om te kijken of het goede eisprong was.
Aaah. Echo gehad om te kijken of je eisprong is geweest? Amai spannend! Ik vind het allemaal zo spannend e! Wij zijn eigenlijk aan ons 2e bezig. Hiervoor 2j bezig geweest eindelijk zwanger geworden, maar op 34weken hebben wij ons zoontje moeten afgeven ik denk dat het mss daardoor is dat ze mij al 2pilletjes per dag laat nemen? Ook omdat we nu al 10maanden terug bezig zijn.
Ja eerst vrijdag een echo gehad om te kijken of er iets gebeurd was door de clomid en toen zagen we een eitje van 18mm en vandaag om te kijken of hij gesprongen was. Waarschijnlijk is jouw dosering anders omdat de reden anders is waarom we het krijgen. Ik krijg het vanwege pcos. En zo te lezen kom je uit België, misschien zijn de richtlijnen daar anders. Maar spannend is het zeker! Wel verdrietig om te lezen dat je je zoontje verloren hebt. Hopelijk ben je snel weer zwanger.
Idd, maar we geven niet op!! Ben een vechtertje Inderdaad, ik ben van België Zou goed kunnen dat het anders is. Bij mij ist ook omdat we bijna 1j bezig zijn. Moest jij geen pregnyl nemen voor je eisprong te stimuleren? Hoelang zijn jullie bezig?
Hier clomid gehad. (Heb van mezelf een nette cyclus van 28 dagen.) Ik reageerde te goed op de clomid. (Ook 2x 50 mg) eerste ronde 5 eitjes, tweede ronde. (1 x 50 mg ) ook 5 eitjes. Ik ben toen overgestapt naar gonal -f (injecties) Ik kreeg de medicijnen om de kans bij iui groter te maken. (Helaas 5 was te grote kans op meerlingen)
Nee ik hoefde geen pregnyl, ik denk mede omdat het er nu uit ziet dat hij uit zichzelf gesprongen is. We zijn nog niet zo lang bezig, sinds augustus maar kwam er in de 2e ronde al achter dat er iets niet klopte, dit bleek pcos te zijn. Omdat de kans klein was dat ik uit mezelf nog weer een eisprong zou krijgen en ik bijna 38 ben mocht ik nu al starten met clomid. Mocht ik zwanger raken zal dit ons 6e kindje worden.
Ronde 1 met gonal -f gebruikte ik 25mg. Hierbij had ik 2 eitjes. Ronde 2 zelfde hoeveelheid. Maar maar 1 eitje. Maar die groeit nu in me buik uit tot een klein wonder. Ze begonnen zo laag omdat ik bang, en teleurgesteld was geworden door de overproducties met clomid.
Mijn cyclus is verschillend.. soms 26-28-34-35 dgn.. maar mijn gynae vind het niet Ongeruststellend, maar ik vind het frustrerend haha Wat is gonal-f misschien
Gonal -f zijn injecties die je tot je eisprong spuit. Voor de een werkt clomid voor de ander zijn injecties de betere oplossing.
Hoi, ik heb het nu 1 ronde gebruikt. Geen bijwerkingen gemerkt.. zit op 50 mg en had twee mooie follikels, waarschijnlijk beide gesprongen. Helaas niet zwanger deze ronde. Had wel een nette cyclus van 27 dagen, dat viel me dus mooi mee
Ah fijn om te horen! Ik hoop ook op geen bijwerkingen en anders neem ik ze er bij ☺️ Hoe was je cyclus ervoor misschien?
Ik deed naast de hormonen ook aan iui. (Inseminatie) hierbij willen ze maximaal drie eitjes hebben. Meer dan dat wordt het afgeblazen. Door de slechte spermakwaliteit hadden wij zonder iui geen kans