Wie heeft er (positieve) ervaring met Cryo's?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ciara, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Daag lotgenoten,

Wellicht moet ik mijn vraag stellen op de zwangerschapspagina, want dat zijn natuurlijk de antwoorden die ik wil horen :D

Er zijn in mijn 1e ICSI behandeling 2 emmy's terug geplaatst....ZWANGER...alletwee eitjes hadden zich ingenesteld.

Helaas is de zwangerschap na 8 weken geeindigd in een miskraam......alletwee Emmy's afgestorven. :cry:

Nu net terug uit t ziekenhuis. Mijn lichaam heeft m.b.v. cytotec alles kunnen afstoten en het is nu wachten op de volgende cyclus zodat we met de terugplaatsing van de cryo's kunnen starten.

Gezien bij de 1e poging beide emmy's zich hebben ingenesteld geven de artsen me een goede kans.
    Wie heeft hier ervaring mee? We hebben er 5 in de vriezer. ik heb begrepen dat je 50% kans hebt dat ze de ontdooing overleven.

Ik heb na mijn miskraam even behoefte aan wat positieve verhalen zodat ik weer vertrouwen heb in de toekomst. Een volgende ICSI behandeling ligt bij ons namelijk wat gecompliceerd ivm zware overstimulatie.

Liefs,
    Ciara

2. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    He Ciara,
    Ik heb een vriendin met verschillende IVF pogingen. Van daaruit heeft ze al wel een zoon en een tweeling (jongen en meisje). Nu bij de 4e wil het niet zo lukken. Ze heeft ook diverse cryo's teruggeplaatst gehad maar tot op heden geen positief resultaat. Het ontdooien is overigens wel op 1 keer na altijd goed gegaan....helaas maar een klein positief puntje. Ik zou erop vertrouwens als het resultaat echt slecht zou zijn, dat het voor de medici niet de moeite waard zou zijn om cryo's in te vriezen. Dus keep the faith.....;).
    Goed dat je al met verder kijken bezig bent...maar neem je tijd he!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben ook gek op positieve cryo verhalen (Ruben gaat richting zijn eerste verjaardag ;))

Een IVF vriendig is nu zwanger van de tweede. Deze tweede telg is ontstaan uit een CRYO!

Heel veel succes Ciara!

4. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
  5. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Wat lief van jullie! En een levend bewijs in Ruben. Bedankt!
    Moet momenteel eerst zorgen dat de relatie niet op de klippen loopt alvorens de 1e Cryo-poging. Zoals ik ook al in m'n andere topic heb geschreven staan we zo verschillend in onze emoties dat ik momenteel het gevoel heb dat ik verzuip..en iedere keer als ik een reddingsboei zie kopje onder word geduwd.

Ga nu maar ff vrolijke verhalen lezen.

Liefs,
    Ciara

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, Ruben is geen eskimo-baby....sorry!

We hebben van zijn vangst nog Cryo's...zo bedoelde ik dat.
    Als hij 1 is mogen we eventueel de MMM weer in gang zetten.

Elmo

7. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Elmo,

Ik snap t! Gaan we samen op zoek naar positieve Cryo-verhalen :)

Groetjes,
    Ciara

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Sterkte ook met je relatie Ciara. Tips op dat gebied heb ik niet, maar ik hoop wel dat jullie er samen uitkomen.
    Probeer in ieder geval zoveel mogelijk je verdriet met ons te delen, dat helpt misschien het best.

xxx

9. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    Beste Ciara,

Ik heb wel een levend cryo-nichtje van bijna 4 nu! En ze heet ook Ciara, maar anders gespeld :).

Mijn zus had 5 cryo's en 3 ervan hebben het overleefd en 2 daarvan zijn teruggeplaatst. Eentje heeft het overleefd en dat is mijn nichtje! Hartstikke leuke meid.

Het was dus meteen raak bij haar. Houd moed en hoop!

En dan is het bij jou ook hopelijk meteen raak!

Groetjes,

10. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Kijk, dat zijn de verhalen die we graag horen! :)
    En dat we dezelfde naam hebben is vast een teken :) (chiara was al bezet vandaar deze foutieve spelling)

ThnX

11. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    En het zijn nog ware verhalen ook :)

Dus niet bedoeld om jouw alleen maar hoop te geven. :)

Blijf positief.

Bij mijn zus was het zelfs haar laatste kans. Haar eierstokken zijn verwijder na een infectie.
    Ze boft dus!

Hopelijk jij ook!

Laat het wel weten he?
    Groetjes

12. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje, wat een verhaal!
    Ja....ik hou jullie op de hoogte. We hebben dus nog 5 cryo's in de vriezer en we staan ingepland zodra mijn menstruatie op gang is gekomen. Ik zit nu nog middenin de abortus. Bloed inmiddels al 9 dagen, word er beetje gek van....maar hopen dat het lichaam daarna snel hersteld.

Ik zie dat jij 19 weken zwanger bent, wat heerlijk! Via de natuurlijke weg of ook veel moeite moeten doen? Geniet er van, ik hoop je gauw te vergezellen.

13. cilianne

cilianne Actief lid

20 mrt 2008
    243
    0
    0
    5 is meer dan genoeg :)

Toch?

Ik ben inderdaad 19 weken zwanger en het heeft bij ons 1,5 jaar geduurd. 13 maanden nadat ik gestopt was begonnen we met IUI en de 6de keer was het raak. We zijn dolblij!

Hopelijk jullie ook binnenkort.

Ik duim voor je!
    Ik heb er een goed gevoel bij! Cryo's doen wat met me!

:)

Groetjes

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb gisteren twee cryo's teruggeplaatst gekregen :D

Nu hopen dat het een positief verhaal wordt [-o<

15. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Oh Brenda,

Wat spannend! Hou je me op de hoogte? Hoe heb je het voorafgaande ervaren? Vond je dit veel minder zwaar dan de IVF/ICSI?
    Hoeveel cryo's had je en hoveel hebben ze er moeten ontdooien?

Hahaha, je ziet het, ik ben hongerig naar informatie.

Groetjes,
    Ciara

16. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    haha Ciara, dat geeft niet. Voor de ivf wilde ik ook alles lezen wat los en vast zat.

Ik ben in 2006 begonnen met icsi. Meteen bij de eerste poging zwanger van mijn inmiddels half jaar oude dochter. Van die poging waren er 5 cryo's. Nu begon het weer te kriebelen dus wij weer naar de ivf poli gebeld. Ik heb eerst weer bloed moeten laten prikken. Serologie lab. Mijn man hoefde natuurlijk niet te laten prikken. Dan een afspraak op de poli gekregen. Daar vertelde ze mij dat ik als ik ongesteld was dat ik dan moest opbellen om te vragen met welk medicijn ik moest starten. Of met microgynon als er nu geen plek was om mee in het traject te stappen of met progynova tabletten. Ik ben donderdags op de poli geweest en vrijdags werd ik al ongesteld. Ik meteen gebeld en ik had mazzel. Ik mocht meteen met de progynova beginnen. 2x daags 1 tabletje 's morgens en 's avonds. Anderhalve week later moest ik een echo laten maken. Ik moest twee dagen later weer met die leuke progestan bolletjes in de weer en gisteren al had ik de terugplaatsing. Nu moet ik doorgaan met de progynova en de progestan. Over 3 weken mag ik testen.

Het is supersnel gegaan allemaal voor mijn gevoel. Ik dacht dat de terugplaatsing half aug. zou zijn .Ik weet niet hoe ik daarbij kom maar nu zitten ze er dus al. Het traject is minder intensief dat ivf dat wel. Ik denk met name daarom dat ik het allemaal nogal onwerkelijk vind. Wij hebben nu ook gekozen om de mensen om ons heen niet in te lichten. Niemand weet er dus van. Ik hoop dat ik zwanger wordt en dat wij de mensen dan ook eens kunnen verrassen met babynieuws ipv dat iedereen er samen met ons op wacht. We zullen zien zeg maar. Oh ja, er zijn twee embryo's teruggeplaatst. We hebben de keuze aan het ziekenhuis overgelaten zeg maar. Maar het is nu wel superspannend of en zo ja, hoeveel er blijven zitten.

Een heel verhaal geworden, maar als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

groetjes

17. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Oh ja, ze hebben bij ons destijd 3 rietjes in de vriezer gegooid. 2 rietjes met 2 eskimo's en 1 rietje met 1 eskimo.
    Nu hebben ze maar 1 rietje hoeven te ontdooien waarmee ze meteen 2 eskimo's hebben kunnen terugplaatsen.

18. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    He Brenda,

Een verhaal waar ik blij van word! Wij hebben ook drie rietjes en vijf cryo's. Ik ga heel hard voor jullie duimen en hoop dan vooral jouw verhaal op te volgen.
    Zit nu te wachten op mijn menstruatie. De miskraam was 24 juli en ik wil direct weer aan de slag....dat is wat me nu op de been houdt aan de andere kant vraag ik me ook af of het wel goed is op deze manier. Of mijn lichaam er al klaar voor is, of ik niet te gespannen ben?
    Het is momenteel het enige wat me bezig houdt en dat kan natuurlijk ook niet helemaal goed zijn. maar aan de andere kant als het wel lukt is deze rotperiode ook zo weer vergeten.

Maar al met al ben je dus in totaal vijf weken met het traject bezig vanaf de 1e dag van menstruatie tot aan de testdatum klopt dat?

Meid...ik duim voor je..en hou je me op de hoogte? (heb ook een eigen topic met al mijn wel & wee) zou het heel leuk vinden als je daar af & toe laat weten hoe het met je gaat.

Succes!

Veel liefs,
    Ciara

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou Brenda, ik word ook blij van jouw verhaal!
    Ik hoop dat je over 2 wk een hele mooie test hebt!

20. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Beste meiden,

Ook ik ben nieuwsgierig naar cryo behandelingen.
    Maandag krijg ik echo om eitje te meten. Is dan CD 13. Dit ivm cryo terugplaatsing. Er liggen er 2 in de vriezer te wachten.

Heb net de pregnyl spuit gehaald, die gezet moet worden om ovulatie op te wekken. Hoop dat ei al groot is!
    Ik heb geen progestanbolletje gekregen wat ik wel tijdens de icsi had. Is dat niet nodig bij cryo? Misschien omdat je geen hormonen hebt gespoten voor deze poging of zo?

Ik smacht echt naar cryo verhalen, maar er zijn er niet zo veel lijkt wel.

X Jille

Deel Deze Pagina