Hallo iedereen, Ik heb een vraagje. Heeft iemand ervaringen met vruchtbaarheidsbehandelingen in Heerenveen? En is dat goed bevallen en waar beginnen ze mee meestal? En krijg je bij iui met name follikel metingen of ovutestjes ect. En wat is een fijne gyn? Alvast heel erg bedankt
Ik heb geen ervaring met het ziekenhuis in Heerenveen, maar wel met het MCL in Leeuwarden. Ik weet niet of dat voor jou ook op de route ligt? Het MCL heeft een uitgebreide fertiliteitsafdeling met lieve en meelevende artsen en assistentes. Wij zijn er zes jaar onder behandeling geweest. Ze werken samen met het UMCG in Groningen, dus ook voor IVF/ICSI kun je in Leeuwarden terecht. Dan hoef je niet van ziekenhuis te switchen mocht het zover komen. Met de IUI-behandelingen heb je follikelmetingen vanaf cyclusdag 10 en dan tot de eisprong in zicht is. Ze werken niet met ovulatietesten. Als je voor het eerst bij de gyn komt, worden er allemaal onderzoeken gedaan of gepland: inwendige echo om je eierstokken te bekijken, bloedonderzoek om je hormoonwaardes te checken, zaadonderzoek, cyclus-analyse. Afhankelijk van die uitslagen moet je het eerst zelf nog een poosje proberen of je komt in aanmerking voor IUI. Succes!
Jeetje Jippie, Wat een kanjer ben jij! En wat goed dat het na 6 jaar is gelukt!!!! Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten hoe het in Leeuwarden werkt en dat je daar ook terecht kunt en dat ze follikel metingen doen. En dat het je goed is bevallen. Leeuwarden is ongeveer even ver als Heerenveen. Ben je daar ook bevallen? Hoe beviel dat? Nogmaals bedankt,
Het voordeel van heerenveen is dat ze samenwerken met dusseldorf. Hopelijk heb je de kunde daar niet nodig, bespaart je bijv een reis en evt geregel met verzekering.. Maar bijv mbt ivf de puntie doen ze in dusseldorf onder narose dit heb ik zelf igv erg prettig idee gevonden. Dr Z is de meest kundige gynaeoloog in heerenveen, maar vond dr V zeker aardig. Soms is het wel wat langer wahten als je een afspraak hebt met dr Z. Je hebt vast al opgemerkt dat 1 toets het bij mij niet doet, jawel de zeetoets....En tip: Mondigheid!!! Kom voor jezelf op, laat evt dingen onderzoeken enz...
Elba Ik ben inderdaad ook in het MCL bevallen. Wij zijn tijdens de zwangerschap onder controle gebleven van de gyn. Omdat we met behulp van ICSI zwanger geworden zijn, hadden we daar een medische indicatie voor. Maar dat wilden we zelf ook graag. Daar zat aan vast dat we dan automatisch ook in het ziekenhuis moesten bevallen. Maar onze meid diende zich totaal onverwacht zo'n vier weken te vroeg aan, dus ik werd opgenomen en moest sowieso in het ziekenhuis bevallen. Ik heb goede ervaringen met het MCL. Als het even ver rijden is, zou ik voor Leeuwarden kiezen. Er zijn meer behandelmogelijkheden dan in een klein streekziekenhuis en ze zijn er erg lief en meelevend. En mocht je onder behandeling zijn in bijvoorbeeld Dusseldorf of Gent, dan kun je in Leeuwarden de metingen laten doen. Daar werken ze ook aan mee.
Het is fijn Jippie dat je goede ervaringen met leeuwarden hebt, dihterbij geniet de voorkeur natuurlijk. Bij ons ehter hebben ze wel wat fouten gemaakt, het zaad bijv veel langer laten staan, zodat de kwaliteit er op ahteruitging en ons ivf werd geadviseerd. Wij zijn verder gaan kijken en konden toen geinsemineerd worden.
Sim en Jippie, Super bedankt voor jullie reacties!!!!! Waar zijn jullie verder gaan kijken sim? Binnen heerenveen of ergens anders? Ben jij wel in Heerenveen bevallen? beviel dat goed? Ja, aanprikken (mocht het ervan komen) onder narcose, lijkt mij veel prettiger, of was dat te doen Jippie? Jippie je bevalling in Leeuwarden is dus prettig verlopen? en de opname ook. Nou ben ik toch aan het twijfelen gebracht. Nogmaals heel erg bedankt!
Ik ben nog niet bevallen helaas, heb een aantal xen zwangershapsverlies gehad. Ben zelf verder gaan zoeken naar oorzaken en slik nu bijv vitamine d en visolie tabletten om het immuunsysteem op peil te houden. Ik hoop, dat je met iui toe kan elba ik denk dat er dan weinig vershil zit tussen leeuwarden en heerenveen, maar igv ivf het is allemaal belastend genoeg, dus ik zou voor narose kiezen. Maar hangt er natuurlijk ook nog vanaf of je gestimuleerd wordt (meer eitjes) of, in je eigen ylus (de zee toets doet het niet denk er 2 zee's bij..)In Leeuwarden hanteren ze zo ik me herinner tot 36 jaar eigen ylus. Maar wat zijn bij jullie de problemen, zo je nu weet?
Het lukt niet. En het gaat via zelfinseminatie omdat vrijen gewoon niet lukt. En dat insemineren na bijna een jaar zijn we daar wel zat van. Omdat je soms de helft kwijt raakt, het een gestress en gedoe is. Ik hoop dat de gyn's daar een beetje in mee willen leven. Want ik wordt er helemaal simpel van.
Elba Ik heb je een pbtje terug gestuurd! Wat vervelend dat jullie niet kunnen vrijen en dat het via zelfinseminatie moet. Ik denk dat IUI dan wel een optie zou kunnen zijn. Zelf spuit je het laag in, waardoor je inderdaad veel verliest. Bij IUI wordt het via een dun slangetje zo hoog mogelijk in je baarmoeder gespoten. Dus ik denk dat dat meer kans van slagen heeft. Zou inseminatie in het ziekenhuis wel mogelijk zijn voor je? Dan moet je toch in zo'n stoel liggen en wordt er een eendebek gebruikt om het slangetje in te brengen... Misschien is dat te belastend? In Nederland wordt de punctie eigenlijk nooit onder narcose gedaan. Ik vind het zonder narcose heel goed te doen. Ik zou niet speciaal vanwege die narcose helemaal naar Dusseldorf of Belgie gaan. Ik heb vijf puncties gehad, die me allemaal reuze meegevallen zijn. Je krijgt in het MCL morfine, pijnstilling in tabletvorm en inwendig twee plaatselijke verdovingen. Ik weet niet zeker of je in Leeuwarden IVF in eigen cyclus kunt doen. In Groningen in elk geval wel, maar daar worden wel strenge eisen aan gesteld. Je mag inderdaad niet ouder zijn dan 36. Je cyclus, hormoonwaardes en eicelkwaliteit moeten goed genoeg zijn. Ook stelt het UMCG strenge eisen aan je gewicht, ik geloof dat je BMI maximaal 30-32 mag zijn. Heel veel vrouwen komen niet in aanmerking voor IVF/ICSI in eigen cyclus. Sim Ben jij nu met IVF of ICSI bezig en dan in Heerenveen en Dusseldorf? Hopelijk mag het snel lukken en blijft het dan wel goed gaan!
Op het moment ziet het er goed uit maar hou nog even een slag om de arm. Mijn eileiders zijn vanwege een behandeling meer open, waardoor ik steeds makkelijk zwanger werd.... Dit kan trouwens ook een positief gevolg zijn van een hzeeg foto elba...Welliht krijg je deze eerst alvorens je aan een vruhtbaarheidsbehandeling begint. Ik had je ook willen/zullen pben, maar je hebt vast een lief beriht gehad van Jippie. Maar als je zelf behoefte hebt, je mag me altijd pben.. Jippie idd ze doen in Leeuwarden alleen het voorwerk van ivf met stimulatie
Neem mijn woorden terug over dr V, heb vandaag gelezen, dat hij het een tegen mij zegt en geheel iets anders aan mijn huisarts doorspeelt!!Ongelovelijk wat een l.l!
He, Sim bedankt voor je berichten. Wat een stomme actie van dr. V. Hoe kwam je erachter? En wat vervelend dat je zwangerschapverlies hebt gehad, heel naar. Sorry dat ik niet eerder had gereageerd. Ik heb een paar daagjes buikgriep gehad. Wat een ellende was dat.
Gelezen bij de huisarts, daar heb je als patient reht op. Vandaag uitslag bloedtest hzeeg niet gevonden, maar progesteron 13,5 hetgeen erg hoog voor mijn doen is...Ondertussen een buik als ware ik een flink aantal weken zwanger..Ik vraag me af of ik een yste heb (zee voor de y). Wat vervelend je buikgriep logish dat je er dan idd niet was. Ga morgen gyn bellen, hoop dat hij me helpen kan, ik vraag al maanden om antwoorden voor dit gekke lijf....
Hier ook veel ervaring in Heerenveen. Dr Z is de beste en liefste gyn. die ik heb meegemaakt (heb ook gyn. in Drachten in gehad). Ik heb er zo'n 4 IUI's gehad en ze doen daar follikelmetingen, geen testen. Heb er ook al een IVF poging in combinatie met DD gehad. Dat was nog even wennen, want ze zijn daar nog niet zo lang mee bezig, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat steeds beter zal gaan. Het voordeel van Heerenveen en Dusseldorf is dat ze nooit wachtlijsten hebben, je kunt er altijd heel snel terecht. Succes!