Zwanger worden met clomid!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissEve, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik ben begonnen met de eerste ronde clomid voor ons 2e brusje.
    ik ben ben voor ons 1e zoon ook door clomid zwanger geworden.
    ik ben door 100 mg zwanger geraakt in de eerste ronde.
    50 mg sloeg namelijk niet aan. ik mocht nu gelijk beginnen met 100 mg en ik had gelijk een mooi eitje van 20mm bij 23 mm dus een mooi groot ei. ik heb mijn ei sprong gehad dus moeten we nu afwachten!!!!

jillan het kan idd wel dat je er dikker van word. ik ben bij ons eerste kindje er ook heel erg van gegroeid ik denk wel 5 kilo.
    maar ik denk eerder met een bmi hoger dan 30 dat je eerst moet afvallen. en aangezien jij 40 hebt denk ik dat als je afvalt dat je dan gelijk al een eigen cyclus krijgt met een ei sprong. dus ze willlen dan niet dat je clomid gaat sslikken terwijl als je afvalt dat je dan misschien ook al een ei sprong hebt.

succes iedereen met zwanger worden

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Misseva" Hoe is het met je.
    Ben je al aan de clobid , lukt het een beetje.

3. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

Hallo allemaal. Na lange tijd afwezig op het forum kom ik ook weer een kijkje nemen. Wij proberen inmiddels bijna 2 jaar zwanger te worden. In oktober is bij mij PCO geconstateerd. Na de eerste ronde clomid (50 mg) had ik een mooi ei van 19 mm op cd 14. Waarschijnlijk eisprong gehad rond cd 17. Voor een half jaar clomid gekregen met veel succes erbij. Nu net de derde ronde clomid geslikt. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, want ik vind het elke keer weer te spannend rond de dagen dat ik ongesteld moet worden. Heb ook nog geen echte regelmaat in mijn cyclus tot nu toe.

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    Belgiƫ)
    Even jullie een hart onder de riem komen steken!
    Hier dus wel een succesverhaal met clomid!

In september 2009 is bij mij ook PCO vastgesteld.
    Zijn toen gestart met clomid 50mg na 14 dagen op controle bij de gyn, er waren 2 mooie eitjes te zien 1tje langs elke kant dus kans was groot op een 2-ling.
    Helaas is hier niks uitgekomen en werd ik gewoon ongesteld...
    Helemaal teleurgesteld begonnen aan de 2de ronde clomid, opnieuw 50mg, na 14 dagen opnieuw op controle bij de gyn maar nu waren er geen rijpe eitjes te zien...
    Was toen echt heel erg verdrietig waren toen al aan ronde 10 (2de ronde met clomid) bezig!
    De gyn verwachtte dat ik niet vanzelf ongesteld ging worden doordat de clomid waarschijnlijk niet was aangeslagen dus moest het een beetje in de gaten houden en wanneer ik na 14 dagen niet ongi werd moest ik een zwangerschapstest doen en daarna beginnen met Duphaston (pilletjes om ongi op te wekken)
    17 juni heb ik 's ochtends zonder er verder over na te denken een test gedaan en tot mijn grote verbazing verschenen er onmiddelijk 2 dikke strepen!!!
    Nog een clearblue test en ook die was positief!
    Wist niet wat ik ervan moest geloven want had helemaal geen eisprong gehad volgens de gyn.
    Waarschijnlijk heeft de clomid wel gewerkt maar gewoon wat later ofwel heb ik toch nog een spontane eisprong gehad tussendoor :)
    Ondertussen al bijna 36 weken zwanger dus zo zie je maar dat wonderen echt bestaan!!!
    Blijf erin geloven meiden want binnekort is het aan jullie om te pronken met jullie buikjes!

5. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Fijn jojogirl jouw verhaal! Ik heb net clomid achter de rug en bezig in het ziekenhuis met echos om de groei vd eitjes bij te houden. Spannend!!! Hopelijk doet de clomid zn werk goed!

6. love1985

love1985 Lid

19 apr 2010
    24
    0
    0
    overijsel
    Ik heb ook PCOS, en heb dus ook clomid voorgeschreven. De eerste ronde 50mg, maar dat sloeg niet aan. Heb deze ronde 100mg geslikt. Nu dus maar afwachten. Zit nu op dag 16.
    Ik lees dat meerder tussendoor ook nog controles hebben, alleen heb ik dat niet. Heb pas in maart pas mn volgende afspraak! Dus heb geen idee of ik wel of niet een eisprong heb gehad, of dat er een komt..

7. Meisje ongeduld

Meisje ongeduld Niet meer actief

@Love1985 Als de gyn of fertiliteitsarts niet meekijkt met echos'of bloedonderzoek, weet je ook niet of de Clomid werkt. Hoe ben je erachter gekomen dat de 50 mg niets deed?

8. love1985

love1985 Lid

19 apr 2010
    24
    0
    0
    overijsel
    @meisje ongeduld;
    Ze hebben toen bloed geprikt, hieruit kwam dat ik geen eisprong heb gehad. Toen werd de clomid dus verhoogd. Ja daarom, vindt ik het ook zo raar dat ik tussendoor niet heen moet... Maar weet wel dat ik echt wel eerder ga bellen, want vindt dit erg gek..

Deel Deze Pagina