Zwanger worden met Clomid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ea1993, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ea1993

ea1993 Lid

2 feb 2015
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste dames,

Ik hoop dat er hier meer dames zijn die proberen zwanger te worden met clomid. Ze hebben (een lichte vorm) van pcos geconstateerd waardoor mijn cyclussen heel lang zijn.
    Eerste ronde heb ik geen controles gehad maar werd ik op dag 17 al ongesteld, gyn snapte er niks van. Nu ben ik op dag 9 van me cyclus en vandaag was nog niks te zien op de echo.. geen groei.. nu moet ik vrijdag weer terug, hoop zo dat er dan wel wat te zien is.
    Ik ken voor de rest geen mensen die in dezelfde situatie zitten dus lijkt me leuk om in contact te komen en elkaar te kunnen steunen.

2. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben momenteel bezig met de eerste ronde clomid. Maar denk niet dat ie heeft aangeslagen (geen controles).

Wat gek dat je op dag 17 al ongesteld werd! Welke dosis had je?

Bij "kinderwens -> MMM" vind je (helaas) heel veel vrouwen die met bijvoorbeeld clomid zwanger proberen te worden.

Liefs,
    Leaf

3. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben de huidige cyclus begonnen met clomid. Ik heb op dag 12 een echo gehad met een mooi ei. Toen een spuit pregnyl gekregen 5 feb is mijn nod 10 mag iknpas testen ivm de pregnyl.

4. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Ik ben nu ook bezig met clomid. Zaterdag een follikel echo! Hopelijk slaat het aan.

5. ea1993

ea1993 Lid

2 feb 2015
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wat spannend allemaal.

@leaf, doen ze bij jullie nooit controles? Bij mij deden ze dat de eerste ronde niet omdat ik binnenvaartschipper ben en dus meestal meer dan een uur moet rijden naar het zhuis. De fertiliteotsarts en gyn snappen er ook niks van en ik ook niet.. heb je last van bijwerkingen? Ik merk dat ik deze ronde wel erg moe ben.. maar dit is natuurlijk de 2e kuur al binnen 4 weken.. @catlady, een spuit pregnyl? Daar hebben ze het bij mij niet over gehad.. laat dat je ei springen?
    @dege, wat spannend! Op welke cyclusdag ben je dan?

6. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    3e ronde clomid zwanger geraakt :)

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Bij mij is ook een lichte vorm van pcos geconstateerd en ik ben in de tweede ronde Clomid zwanger geworden!

Bij mij was er op cyclus dag 10 ook nog geen groei te zien iig.
    Weet niet meer precies wanneer wel, volgens mij de eerste ronde (Clomid 50) pas op dag 16 ofzo. 1 follikel. Op dag 21 vermoedelijke eisprong, maar dit was achteraf toch geen 'goede' eisprong, mijn menstruatie kwam ook te snel erna.

De tweede ronde kreeg ik Clomid 100 en dit sloeg veel sneller aan, volgens mij had ik toen de eerste meting op dag 12 en waren er al meerdere follikels aan het groeien. Mijn eisprong was geloof ik op dag 16 en ik had 2 grote follikels. Die ronde ben ik zwanger geworden van onze tweeling! :) :)

Hoop dat het bij jou ook snel mag gaan!
    In mijn omgeving was ook niemand in hetzelfde schuitje, daarom is dit forum erg fijn :)

8. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Toen ik zwanger wilde worden van de tweede moest ik ook aan de Clomid. En de tweede is geboren dus het heeft gewerkt.

Nu weer bezig met zwanger worden...hopelijk dit keer geen Clomid nodig.

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Ik zie in je bijschrift dat je eisprong eerder kwam en je LF langer werd.
    Kwam dat door clomid? of heb je ook nog andere medicijnen gebruikt?
    Want ik dacht altijd dat clomid je eisprong kan vervroegen, maar je LF gelijk blijft.
    En bij jou was de LF eerst 8 dgn en daardoor 12 zie ik.

10. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ze doen in het ziekenhuis bij ons geen controles bij 50mg clomid. Schijnt afgeschaft te zijn volgens hun. Bij 100mg volgens mij wel. Hoop ik dan maar.

Nee ik heb geen last van bijwerkingen of iets. Maar ik denk ook niet dat het heeft aangeslagen bij mij. Volgende week dinsdag moet ik bellen of ik ongesteld ben geworden, zwanger ben of niets. En dan opnieuw beginnen :).
    Welke cd zit je nu?

11. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Spannend! Onze eerste dochter is ook dmv Clomid geboren, 50 en 100 mg sloegen niet aan. 150mg eerst ronde zwanger! :) nu spontaan en vooral erg onverwachts zwanger van ons tweede kindje.

Cd 9 is ook wel vroeg om een eerste echo te hebben. Ik had meestal dag 10-12 eerste echo.

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Bij 150 doen ze het werd mij laatst verteld leaf.....ik vind het ook beetje raar maarja...

13. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Gelukkig zijn er veel positieve verhalen ook te vinden met het gebruik van Clomid. Hier nu in de tweede ronde....ben benieuwd hoe het af gaat lopen deze maand. Net als leaf heb ik ook geen follikel metingen.

14. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Je kunt bij mij precies zien wanneer ik met clomid ben begonnen en wanneer met tarwekiemolie. Ik ben dus eerder begonnen met de tarwekiem. Dit zorgde bij mij wel voor een iets langere luteale fase.

15. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Toch raar eigenlijk dat ziekenhuizen daar zo in verschillen!

Bij mij groeide er bij 100 een heel stel follikels. Uiteindelijk 2 dominante, maar als het er meer waren geweest hadden we een 'vrij-verbod' gehad. Dit omdat een drieling(of nog meer) zwangerschap in principe werd afgeraden vanwege de risico's voor moeder&kinderen.

Zou dus zeker om follikelmetingen vragen als dat toch kan (ieder lijf kan anders reageren op 50,100,150 dat blijkt wel)

Hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!

16. priscilla1412

priscilla1412 Niet meer actief

Ik ga vanaf morgen beginnen met de eerste ronde.
    Starten met 10 dagen Primolut en dag 5 dagen clomid 50 mg.
    Ze gaan bij ons pas bij 150 mg controle doen vanwege grotere kans op meerlingen dan bij 50/100 mg clomid.
    Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en wens jullie allen die nu ook bezig zijn veveel succes! Hopenlijk vinden we wat steun bij elkaar

17. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Heb jij alleen tarwekiemolie gebruikt of ook teunisbloemolie? Ik heb gelezen dat dat laatste je cyclus kan verkorten en dat de tarwekiemolie je bm slijm verbeterd?

18. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Wanneer krijg je deze medicatie voorgeschreven. Alleen bij lange cyclussen?

19. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Heb ook clomid gebruikt. 50 mv verschillende rondes. Resultaat wisselde heel erg, dus ik zou overgaan naar spuiten zetten. De pregnyl zette ik al. En ja, die laat je follikel springen ;)
    Moet eerlijk bekennen dat ik de tel kwijt ben mbt hoe veel rondes ik t heb geslikt, maar het heeft wel gewerkt. Nog een paar weken en onze zoon word geboren.

Clomid wordt niet alleen bij lange cyclussen gebruikt. Ik was in behandeling in belgie en had/heb Asherman (verklevingen in de bm na een curretage). Na hieraan geopereerd te zijn geweest, wilde m'n cyclus niet helemaal meer uit zichzelf z'n werk doen. Kreeg vaak een cyste, m'n follikels sprongen niet meer. Mijn eigen cyclus was al kort 24/25 dgn), daar heeft de clomid bij mij niets aan veranderd.

20. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Vandaag CD10. Straks een follikel echo!

Deel Deze Pagina