Kan ik nu zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door so ehi, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. so ehi

so ehi Lid

10 feb 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 so ehi, 10 feb 2015
    Laatst bewerkt: 10 feb 2015
    Hoi dames,
    Ik heb een vraagje, begin september heb ik voor het eerst een prikpil genomen voor 3 maanden. Dit beviel mij niet en heb hem daarom ook niet nog een keer genomen. Dat betekent dus dat ik begin December " klaar " was met die troep.
    Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Ik had de dokter voor ik de prikpil nam duidelijk gevraagd of het gevolgen kon hebben voor mijn vruchtbaarheid. Omdat mijn vriend wat ouder is dan ik zelf en we dus niet nog langer willen wachten met kinderen. Zij zei dat dit geen probleem was. Ik baal nu als een stekker omdat ik zoveel verschillende verhalen lees van andere vrouwen die een jaar tot anderhalf jaar hebben gewacht op hun menstruatie of op de zwangerschap zelf.
    Mijn vraag is dus ook of ik nu uberhaupt wel zwanger kan worden zonder menstruatie. De dokter zei van wel maar ik geloof haar niet meer. En hoe lang kan het nog duren voor ik ongesteld word?
    Ik heb de prikpil maar eenmalig gehad en dus niet jaren lang. Ben ik te ongeduldig en maak ik me te veel zorgen? Het kriebelt nu enorm en ik ben erg onzeker. Alvast bedankt!

2. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Je hoeft niet eerst ongesteld te worden als je zwanger wilt worden.
    Het gaat om je eisprong, zolang die niet komt kan je niet zwanger worden. En je eisprong komt voor je menstruatie..
    Dus je kan gewoon gaan beginnen met zwanger worden en wie weet :)

3. so ehi

so ehi Lid

10 feb 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.. ik raak zo in de war van alle verhalen! Hoe kan ik weten of mijn eisprong wel of niet komt? Hoe kan ik dat controleren? Sorry hoor maar ik ben erg ''nieuw'' op dit gebied en ben nog van alles aan het uitzoeken.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    De prikpul staat erom bekend dat na stoppen het even kan duren voor de cyclus weer op gang komt. Weet niet of dat ook zo is na maar 1 x gehad te hebben. Bij mij duurde het na de gewone pil 3 maanden voor ik ongesteld werd, en je hoort soms dat het wel langer duurt zelfs. Dus dat je nog niet ongesteld bent, vind ik niet raar. Zolang je geen eisprong hebt kun je niet zwanger worden. Ik vind het erg vreemd dat je huisarts hem toch gegeven heeft. Mijn werkgever doet dat niet snel bij nog redelijk jonge meiden met een kinderwens. Juist omdat het lang duurt voor de cyclus op gang komt.

5. so ehi

so ehi Lid

10 feb 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad dat het wat langer duurt tot de cyclus op gang komt. Dat weet ik nu in ieder geval. Als ik dit van te voren had geweten, en de dokter mij dus goed geinformeerd had, had ik deze nooit genomen. Ik ben inderdaad nog jong en dat betekent ook dat het misschien nog langer zou duren dan gemiddeld. Omdat het toch zwaar spul is en voor jongere vrouwen is dat effectiever heb ik mij laten vertellen. Ik ben al wel begonnen met foliumzuur. Zouden jullie denken dat dit te vroeg is en ik moet wachten tot ik ongesteld ben? Ik kan niet meer wachten :(

6. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Foliumzuur gewoon blijven nemen. Hoop dat je snel je cyclus in orde krijgt. Vriendin van mij zat een paar jaar aan de prikpil en was 3 maand na stoppen prikpil al zwanger.

Houdt er rekening mee dat er gemiddeld een jaar staat om zwanger te raken.

7. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Na 10 jr prikpil was ik half jaartje overgestapt naar de gewone pil. Na stoppen hiermee had ik gelijk een redelijk stabiele cyclus. Prikpil staat inderdaad om bekend dat langer duurt.

Vriendin van mij had een jaar lang geen cyclus en is na jaar proberen toch zwanger geworden. Het kan dus wel zwanger worden zonder cyclus.

Gewoon lekker proberen, foliumzuur sslikken.
    Hopelijk heb je snel positieve test in je handen.

8. so ehi

so ehi Lid

10 feb 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL

Dankjewel voor je reactie. Ik zal maar gewoon geduld moeten hebben en er minder mee bezig zijn. Ik slik de foliumzuur gewoon lekker door en ik probeer het enigszins los te laten..........

9. so ehi

so ehi Lid

10 feb 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie, ik zal foliumzuur gewoon blijven slikken en hoop een beetje geduld mee te krijgen. Jullie horen wanneer het zover is :p:p

10. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Om te weten wanneer je eisprong is kan je ovulatietesten doen.
    Omdat je je cyclus dus niet weet op dit moment zou ik er elke dag 1 doen.. Kost wel wat maar dat weet je wel precies wanneer je eisprong is.
    Ikzelf heb een mirena gehad en weet daardoor me cyclus ook niet. Ik heb een beetje kunnen achterhalen hoe die zou moeten zijn maar verder doen me vriend en ik het gewoon om de dag. Dan weten we zeker dat we het doen/ gedaan hebben als me eisprong is geweest.
    Dus wij wachten ook niet een eerste menstruatie af.

Deel Deze Pagina