Zwanger worden met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mrsmommy92, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Dat is super nieuws!! Proficiat met je zwangerschap ❤.
    Ja mijn bm slijmvlies wordt pas dik rond dag 50 van de cyclus. Als ik op dag 35 nog een dun slijmvlies zou hebben (max. 7mm) dan mag ik meteen starten met de 100. Maar goed het is eerst even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren nu.. Heb wel een soort buikpijn rechts onder dus ik hoop dat er iets staat te gebeuren!
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ahhhh vandaar! Dat wist ik niet. Ik heb geen idee hoe dik mijn baarmoeder slijmvlies was. Elke x zeiden ze dat dit er goed uit zag dus ik geloofde dat blindelings. Had toch geen idee wat me overkwam op dat moment:o:

    Ik hoop heel erg voor je dat er iets gaat gebeuren!! Wanneer heb je weer een echo?

    Edit: Dankjewel, ik voel me gezegend met zo'n snelle zwangerschap ook al moest het via de mmm.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  3. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Dat begrijp ik al te goed! Er komt zo veel bij kijken dat je soms door de bomen het bos niet ziet. Voeg daar een paar gierende hormonen bij en dan is t al helemaal lastig .
    Mijn slijmvlies is tijdens de miskramen goed in de gaten gehouden doordat ze dachten dat het daar aan lag dus ik weet nu waar ik op moet letten, anders had ik dat helemaal niet geweten!
    Dinsdag ochtend moet ik weer voor een echo dus het is spannend. Je hoopt zo veel maar durft ook weer niet te hopen. Echt een soort achtbaan aan emoties de afgelopen dagen..

    Je mag je absoluut gezegend voelen! Het maakt niet uit hoe de zwangerschap is ontstaan, voor zo'n klein wondertje doe je alles en daar mag je mega trots op zijn! Hopelijk lukt het om te genieten?!
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Spannend dan! Nog 1 dagje wachten dan weet je het!

    Ik geniet enorm van mijn zwangerschap en kan niet wachten om haar te ontmoeten!

    Ik duim dat jij snel zwanger mag zijn!
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  5. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik heb 4 rondes chlomid gehad 50, 50, 100 en 150 mg. Wel gelijk de 1e iui raak met t eerste follikel/eitje dat ik had in die 4 maanden. 2e keer spontaan wel een eisprong zonder chlomid en ook raak

    Ik heb trouwens ook altijd eerst provera moeten slikken alvorens opnieuw te mogen starten.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.153
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier toen direct goede reactie op 50 mg.
    Stond toen onder supervisie van de gyn., maar die zag ik na de intake verder toen niet meer voor een hele lange periode. Hoefde nl. geen controles zoals echo's enzo. Wij konden met de Clomid dus gewoon thuis aan de bak.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  7. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Helaas geen groei van de follikels te zien tijdens de echo :(. Moet vrijdag nog een keer terug komen maar dat is meer "omdat het moet". Ze verwachten niet dat er nu nog een follikel goed gaat groeien. Een echte domper dus..
    Vrijdag wordt het vervolg besproken dus we gaan het zien
     
  8. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Wat k*'t zeg!! Hopelijk vrijdag een goed vervolggesprek, als je nog vragen hebt zou ik die opschrijven en het briefje meenemen. Scheelde bij ons een hoop onbeantwoorde vragen waar je dan tijdens zo'n gesprek niet op komt.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Dat is het zeker.. heb vanmiddag ook echt een potje gehuild. Om me heen wordt iedereen zwanger door er alleen naar te kijken om het even plat te zeggen. En mijn lichaam laat weer afweten :(.

    Er zaten 6 follikels in de ene en 7 in de andere eierstok maar alles hele kleintjes, typisch pcos zei de verpleegkundige. Als die niet groeien met 50 , zou de cyclus dan toch afgebroken moeten worden eer ik met een hogere dosis mag starten?

    Dankjewel voor de tip! Ik ga ze zeker opschrijven. Vrijdag moet ik alleen naar het ziekenhuis want mn man kan geen vrij krijgen, hij helpt mij normaal aan dat soort dingen herinneren. Dat de dagen maar snel gaan zodat we snel met een nieuw plan kunnen starten!
     
  10. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Vaak moet je dan provera slikken en dan weer starten (hoef je niet eerst op je cyclus te wachten want die wordt door de provera opgewekt volgens mij). Kan wel zijn dat je eerst weer 50 krijgt. Maar ik las volgens mij dat je anders ook al 100 zou krijgen toch? Dan krijg je vast 100. Maar ik zou je wel adviseren om rekening te hpuden dat het niet altijd gelijk lukt een goed follikel te krijgen. En dat je bij hogere doserimg wel meer lsdt van de bijwerkingen kan gaan krijgen. Zoals boven gezegd duurde het aanslaan hier ook 4 cyclussen en dat was indd soms lastig. Maat het kon blijkbaar toch wel uiteindelijk. (Ook pcos trouwens)
     
  11. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Aaah wat jammer. Het is je echt gegund. Ik weet precies hoe je je voelt. Ben ook zo jaloers op mensen die gewoon plannen en zwanger worden zonder allerlei metingen en testjes.

    Als ze toch naar 100mg gaan hoop ik dat je daar gelijk op reageert. Heel veel liefs!
     
  12. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ik krijg inderdaad meteen 100 nu dan want de 50 doet helaas niks.
    Van de 50 had ik veel last van de bijwerkingen (stemmingswisselingen) dus ik bereid me maar alvast voor dat het met de 100 erger wordt:(
    Dankjewel voor je reactie! Dat geeft me weer een beetje moed xx
     
  13. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ook vandaag geen groei.. Moet nu afwachten tot dag 35. Als dan het bm slijmvlies dun is, mag ik starten met 100 mg clomid. Maar dan ben ik ook weer aan het werk..
    Hoe deden jullie dit met de afspraken in het ziekenhuis icm het werk??
     
  14. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Balen! Wanneer is dag 35?

    Ik had geluk dat ik in hetzelfde ziekenhuis werkte als dat ik behandeld werd. Ik heb alsnog alle afspraken om mijn werk heen gepland. Ik on het 1x niet voorkomen en moest dus ook aan mijn collega's vertellen wat er dan aan de hand was waarvoor ik weg moest.

    Die ene keer zat ik dus in mijn verpleeg uniform in de wachtkamer van de fertiliteitspoli. Er gingen veel vragende blikken mijn kant op kan ik je zeggen. Niet heel fijn maar goed.

    Zit het ziekenhuis bij jou in de buurt?
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  15. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Dat is 10 maart pas. Ofja, dat is het natuurlijk zo maar als je zo moet wachten is een dag nog te lang.

    Dat is wel heel fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen! Maar kan me voorstellen dat die vragende blikken niet fijn zijn..
    Het ziekenhuis is niet ver van waar ik woon maar tov mijn werk is het toch een stukje.
    Ben momenteel nog ziek (goedaardige tumor op de lever) maar ga komende week wel weer mijn uren opbouwen. Om dan op het werk meteen te moeten vertellen dat ik graag zwanger wil worden, zal mij niet in dank worden afgenomen zeg maar.. Pff het is zo rot allemaal :(
     
  16. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ho eens even. Op jouw werk hebben ze helemaal niks te vinden van jouw kinderwens en de medische dingen daarom heen. Hier zou je gewoon vrij voor moeten krijgen en als ze er wat vinden echt niks van aantrekken hoor want dat slaat nergens op.

    Mijn ervaring is dat collega's wel heel meegaand zijn en totaal niet negatief er op reageerden!

    Vervelend dat je ju ziek bent. Is dat iets erfelijk of heb je gewoon dikke pech? En wat zijn de behandelopties?
     
  17. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    I know.. mijn directe collega's zullen daar ook niets van vinden en anders... hebben ze pech. Maar mijn manager is een ander verhaal. Een man die ALTIJD door werkt, geen gevoel voor emoties heeft en verwacht dat de rest dan maar volgt..

    De tumor hebben ze ontdekt doordat ik aanhoudende maag/buikklachten had en heb. Is waarschijnlijk door het gebruik van de pil ontstaan maar pas na of tijdens de zwangerschap van mijn zoontje. Eerder ook al eens echo's van de buik gehad en daar was dat niet eerder op te zien.
    Omdat de tumor goedaardig is en onder zo'n beetje alle belangrijke bloedvaten door loopt in de lever, willen ze er voorlopig van af blijven. Moet in mei weer door de scan en dan is het even afwachten.. mocht ik dan zwanger zijn, dan wordt er een echo gemaakt.
    Dat heeft mij ook wel echt wakker geschud om niet nog heel lang te wachten met gaan voor een tweede kindje of te wachten op meer zekerheid met mijn baan. Want het leven zit vol gekke kronkels en daar wil ik mij niet meer door laten sturen. Maarja, alles loopt wel zo'n beetje samen nu en dat is ook niet heel erg fijn.

    Hoe zou ik op het werk kunnen regelen dat er soms ochtenden zijn dat ik even afwezig ben zonder in details te treden omtrent fertiliteit etc?
     
  18. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Je zou gewoon kunnen zeggen dat het medisch is. Je hoeft de reden niet te vertellen! Als jij dat niet wil hoeft dat niet.

    Heftig zeg van die tumor. Ik had er zelf een in mijn borst zo'n 6 jaar geleden en die heb ik toen wel laten verwijderen maar dat was een stuk makkelijker.
    Gaan ze je ook geen medicatie ervoor geven?
    Ik weet dat er bepaalde soorten 'chemo' bestaat voor dit soort tumoren in de darmen. Weet niet of het ook werkt voor op de lever. Is ook niet echt een soort chemo, weet niet precies wat het is:roflmao: Je hebt veel aan deze info he:roflmao:
     
  19. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb de neiging om mij altijd te verantwoorden maar dat moet ik eens gaan afleren haha.

    Oei dat is ook heftig! Hebben ze de tumor wel helemaal kunnen verwijderen?
    Voor nu krijg ik er niks voor omdat ze eerst in mei willen zien of die uit zichzelf is gegroeid. Als dat zo is, kijken ze wat het beste is qua behandeling. Pff van mij mag het al zo ver zijn. Het is een vies gevoel om iets in je lichaam te hebben wat er niet hoort..ook al is het goed aardig.

    Hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je goed? :D
     
  20. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Kunnen ze het bij jou goed zien dmv echo? Ben wel benieuwd wat dat dan kan zijn. Ik heb daar nog nooit van gehoord en dan werk ik nog wel op een oncologie afdeling:roflmao:

    Ja tumor is er helemaal uitgehaald! Was ongeveer zo groot als een flinke druif.
    Ik verwacht wel problemen rondom borstvoeding in die borst helaas. Ze hebben toch een flink stuk gesneden. :cry:

    Ik voel me verder wel goed. Eigenlijk mag ik niet klagen haha. Werken gaat niet meer, maargoed ik werk in de zorg aan het bed dus dat is niet heel gek. Tot vorige week nog volgehouden maar nu doe ik vervangende taken.
    Ik vind het helemaal prima, beslis een beetje mijn eigen werktijden en beslis zelf wat ik wel en niet wil doen.
    Over 5 weken met verlof. Wat kijk ik daar naar uit zeg:roflmao:
     

Deel Deze Pagina