Zwanger worden met clomid?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mrsmommy92, 10 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    De tumor is ontdekt dmv een echo en naderhand nog beter in beeld gebracht met MRI. Daar op was te zien dat het een FNH tumor is, waarschijnlijk ontstaan dus door de pil.
    Als die niet verder groeit of heel langzaam, willen ze er eigenlijk van af blijven.
    Maar als het zwanger worden niet lukt ga ik wel een second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis. Nu is dat ding al 5,5cm groot dus ik hoop dat het straks allemaal mee valt.

    Wat fijn om te horen dat alles toen goed is gegaan! Hopelijk komt de borstvoeding straks toch goed op gang,zeker als je dat graag wilt.
    Ja de zorg is zwaar en zeker als je zwanger bent! Ik ben zelf verzorgende IG maar sinds dit jaar als secretaress aan de slag bij dezelfde werkgever dus ik snap wat je bedoelt!
    Je kunt gelukkig gaan af tellen nu. Geniet straks van je verlof want die weken lijken nog eens zo snel te gaan :roflmao:
     
  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik plande mijn afspraken aan het begin (voor het werk) van de dag of asn het einde van de dag. Maar ik zat wel in een klinierk niet in het ziekenhuis. Die echo's duurfen meestal kort en daardoor kon ik meest nog g ewoon op tijd beginnen. Anders zei ik gewoon dat ik een doktersafspraak had of controle in het ziekenhuis. De achterliggende dingen hoefden ze immers niet te weten.

    Ik vond de bijwerkingen wel echt vervelend trouwens en was erg bang om het weer te gebruiken. De teleurstelling vond ik ook erg lastig, maar het kan wel lukken na een paar keer. Zelfs al moet je dezelfde hoeveelheid nog eens doen. Blij dat de laatste spontaan kwam voordat ik weer met chlomid begon
     
  3. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Het is even stik geweest.
    Afgelopen maandag terug naar de gyn. geweest en helaas was mijn bm slijmvlies te dik ( 9mm, 6a7mm was acceptabel). Daar op ben ik begonnen met provera te nemen.
    Nu heb ik al 2 dagen bruin verlies en een beetje buikpijn. Zou ik dan toch gewoon de kuur moeten afmaken? Of zou ik kunnen stoppen en wachten totdat de menstruatie doorzet?

    Op cd 3 mag ik dan met 100 mg Clomid beginnen. Weer een spannende ronde!
     
  4. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    O dat is vervelend! Ik zou toch de kuur afmaken. Heb je de 10daagse gekregen of de 7daagse?
    Ik hoop dat volgende ronde een goede ronde is!
     
  5. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ik heb de 10 daagse kuur gekregen dus in principe moet ik nog een aantal dagen door.
    Zal dan toch maar verstandig zijn en de kuur af maken :). Dankjewel voor je reactie!

    We hopen dat dit een goede ronde gaat worden maar ik probeer er niet te veel op te hopen, dan is de teleurstelling misschien minder groot als het weer niet lukt
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  6. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik duim voor je! Ik hoop ook voor je dat tegen de tijd dat je weer voor een echo moet je die afspraak wel door kan lagen gaan. Er worden zelfs terugplaatsing en iui's afgezegd in deze gekke tijd...
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  7. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Ja dat is inderdaad ook nog maar de vraag. De gyn. gaf aan dat zo lang het enigzins rustig blijft in ons ziekenhuis, dat zij wel alles door wilt laten gaan. Anders moeten we ook deze poging aan ons voorbij laten gaan. Het is een gekke tijd en ik hoop dat de wereld dit virus snel onder controle heeft zodat alles weer langzaam aan opgepakt kan worden. Niet alleen voor onszelf. Maar de mensen die nu moeten bevallen mogen geen bezoek ontvangen etc. Dat is toch waar je naar uitkijkt na de bevalling..
    We gaan het zien hoe alles gaat verlopen
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  8. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Helaas.. vandaag gebeld met de vraag of ik een echo kon inplannen maar er wordt vanaf vandaag niks meer ingepland.
    Had ik 2 dagen eerder de menstruatie gekregen, dan was dat wel nog gegaan.
    Nu zou ik dus ook niet mogen starten met Clomid 100mg omdat dat niet zonder controle mag.
    Alleen ben ik nu sterk aan het twijfelen om er op dag 3 toch mee te beginnen. Hebben jullie altijd opvolg echo's gehad na de clomid?

    Ik snap waarom ze geen echo's meer maken maar als je al zo lang hoop houdt en bezig bent, is dat super zuur..
     
  9. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik snap jouw teleurstelling zooooo goed. Wat ontzetten k*'t dat ze geen echo's meer doen.

    En toch zou ik het inderdaad even afwachten:oops: Het is je eerste x Clomid 100 dus je weet niet hoe je erop reageerd. Ik heb altijd echo's gehad. Ik denk in de 2 rondes dat ik clomid gebruikte denk ik per ronde wel een stuk of 6. Dat is echt veel!

    Wat zegt je partner?
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  10. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Dat is het zeker.. loop al de hele middag te huilen van frustratie.
    Met 50mg deed het helemaal niks maar ben inderdaad ook bang dat 100mg voor veel eitjes gaat zorgen.
    Mn man vindt het lastig.. die zegt van de ene kant dat ik de tabletjes gewoon moet nemen en dat we het wel zien als er eventueel een meerling zwangerschap uit voort komt maar is van de andere kant ook bang.
    Het is zooooo zwaar lastig en frustrerend
     
  11. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Het is heel zuur! Wij mogen ook niet beginnen, ik zou voor het eerst clomid krijgen. Maar ik zou afwachten.. bij ons zeiden ze ook dat als het er veel zijn of je lichaam reageert verkeerd.. gewoon niet mee gaan knoeien denk ik.. maar ja het is kut! Je wilt zo graag! Het is ook heel begrijpelijk natuurlijk onder omstandigheden, maar maakt het niet minder rot. Mag je best van balen! Doe ik ook.. maar denk dat het verstandig is om te wachten. Misschien gewoon regelmatig seks hebben en toch hopen op een spontane zwangerschap.. Ik ken iemand die maar 2 keer ongesteld is geweest afgelopen jaar en toch nu zwanger is net voordat ze de mmm in is gegaan. Er is dus altijd hoop!
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  12. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Hoi ik lees nu pas je berichtje en wou hierop reageren. Wat balen zeg! In ons ziekenhuis zijn de fertiliteitsbehandelingen ook stop gezet.

    Mijn gyn wilde mij overigens met zowel 50mg als met 100mg niet vervolgen met follikelmetingen. Met 100mg heb ik ze na aandringen gehad. Uiteindelijk moest ik weer ophogen naar 150mg en wilden ze ook geen echo maken maar na aandringen weer akkoord gekregen voor echos ( overigens dus ook niet aan toe gekomen door deze corona crisis ). Dus het verschilt ook per ziekenhuis....
    Ik baal ook enorm en twijfel ook of ik gewoon toch maar 150mg moet slikken want zij vonden een echo toch al niet nodig.....

    Ik hoop stiekem dat we allemaal juist nu in de verplichte pauze van de behandelingen spontaan zwanger raken!
     
  13. Harper1987

    Harper1987 Actief lid

    19 sep 2018
    321
    194
    43
    Vrouw
    Ik ben ook begonnen met 50mg geen resultaat. Daarna opgehoogd naar 100mg. 1x echo gehad om te kijken hoe ik reageerde op 100mg. Reageerde hier goed op dus mocht naar huis en 6 maanden zelf proberen zonder controle echo's.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  14. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb echt altijd echo's gehad (en maar goed ook) ik zit dan wel bij viva neo en niet in t ziekenhuis zelf. Daar nemen ze er in mijn ogen toch wat meer tijd voor als ik t zo hoor. Maar als je wel je ovulatie goed kan vinden met een test moet het op zich ook aardig te plannen zijn.

    Ik zou niet zelf met een dosering beginnen. Ook omdat je het maar 6x max. achter elkaar mag gebruiken. Het is nou ook niet echt lekker spul voor je lichaam.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  15. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw

    Ik had geen melding gekregen van je reactie.. sorry!
    Ik ben heel eigenwijs geweest en heb de tabletten gewoon ingenomen. Om de dag gemeenschap en we gaan zien of het iets gedaan heeft, super spannend!

    Heb jij de tabletjes ook genomen of toch gewacht?
    Ik snap dat het crisis is nu met het virus maar dat alles zo abrupt stopt, vind ik erg moeilijk te verkroppen :(.
     
  16. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Wat is viva neo? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord.
    In het ziekenhuis wordt alles heel snel gedaan inderdaad. Er is nog geen tijd om rustig onze vragen te kunnen stellen .

    Bij de start met clomid 50mg heb ik zelf ovulatietesten gebruikt en deze waren de hele cyclus positief, zoals ook voor het begin was. Dit ivm pcos. Nu zit ik op dag 26 en deed zaterdag eens een test om te kijken of er iets gebeurde. Deze was tot mijn verbazing wit, en die van maandag ook. Dus dat is voor mij al een goed teken.
    Nu maar wachten op het verlossende telefoontje dat we weer mogen starten!
     
  17. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Viva noe is een kliniek voor vruchtbaarheidsbehandelingen, zo zijn er nog een paar in nefetland. Ooit doorgestuurd vanuit t ziekenhuis. Ik heb ook pcos en eigenlijk in het verleden nooit een positieve ovulatietest gehad. Daarom dus ook de echo's. Meestal zit met chlomid mn eisprong rond 17 to 21 dagen (17 dagen 18 mm en dan ergens erna de eisprong, maar deze is tot nu toe alleen met een spuit pregnyl opgewekt)
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  18. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw
    Hier ben ik weer.. vandaag cd 28 en zojuist met maar het toilet gaan bruinige afscheiding met afvegen. Normaal is mijn cyclus rond de 40 dagen dus dit is extreem vroeg. Zou ik, na de ronde 100 mg clomid, nu al ongesteld worden??
     
  19. Mangotoetjes

    Mangotoetjes Actief lid

    27 jul 2016
    154
    26
    28
    Hoi, dat kan als je eisprong nu dus netjes op tijd was dan is je cyclus ook gewoon korter dan 40 dagen. Maar stel je wordt nu ongesteld dan is het echt een goed teken, dan slaat de clomid dus aan! Ik heb begrepen dat temperaturen ook een goede methode is om je ovulatie bij te houden, misschien dat dat iets voor je is.

    En als antwoord op je vorige vraag: ik heb een pauze ingelast, ga pas 150mg innemen als ik een echo kan krijgen.
     
    mrsmommy92 vindt dit leuk.
  20. mrsmommy92

    10 feb 2020
    35
    7
    8
    Vrouw

    Dat is dus inderdaad het geval.. de volgende keer ga ik vanaf het begin mijn temp in de gaten houden. Voor nu laten we het even "los", althans proberen.. en pas weer de draad oppakken als het ziekenhuis weer start.

    Alvast heel veel succes voor de volgende ronde!
     

Deel Deze Pagina