Wat mij opvalt is dat het veel gaat over de technische kant van het zwanger worden. Ik ben erg benieuwd naar het gevoelsleven van stellen; hoe verandert je relatie, kom je dichter bij elkaar of zijn er meer spanningen? Ik merk dat ik eigenlijk al een tijd met een kinderwens rondloop (de derde) en het steeds niet heb verteld aan mijn man. Ik maakte wel vaak opmerkingen; "het zou leuk zijn als je een dochter hebt dan...." Meestal reageerde hij dan negatief: "ik moet er niet aan denken, etc." Of als een bekende zwanger was, dan reageerde hij: "blij dat ik niet in die schoenen sta, etc." Een maand geleden heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en mijn wens uitgesproken en alle voors en tegens besproken. Het volgende argument trok hem over de streep: mannen bouwen bedrijven en gebouwen (vrouwen trouwens ook), maar wat is daarvan over na 100 jaar? Vrouwen zijn gemaakt om kinderen te laten ontstaan (en er ontstaat een nieuwe tak in de familie). Het is letterlijk en figuurlijk een levenswerk. Dat je een jaar nauwelijks slaapt en alle zorgen, dat is erg tijdelijk. Maar ik wil het wel samen doen. Nu liepen we vorig weekend in een museum (toen had ik al zwanger kunnen zijn) zei mijn man plotseling; Als het dan toch een jongen wordt dan zouden we 'm zo'n mooie Spaanse naam kunnen geven zoals Juan of Diego. Er is iets veranderd....we zijn weer verliefd (we zijn al 19 jaar samen)! En we klussen niet, we bedrijven de liefde. Overigens hadden we een week daarvoor knallende ruzie.... Ik ben benieuwd naar jouw verhaal!
Ten eerste wat leuk dat je man toch omgeslagen is en zulke uitspraken zijn dan altijd leuk! Denk dat dat bij jou als vrouw ook iets veranderd qua gevoel en dat je dat dan ook uitstraalt! Tijdens het zwanger worden merkte ik dat er meer spanning op onze relatie stond, maar nu ik zwanger ben lijkt het net of we elkaar pas net ontmoet hebben en zijn we weer stapelverliefd. Gek hoe dat kan lopen, denk dat de spanning er nu af is.. Mij hoor je niet klagen 😁
Haha, een grappig verhaal om te lezen, maar ook herkenbaar! Vooral het zwanger worden en zwanger zijn was voor mij 1 grote roze (blauwe ) wolk! En m'n man vond ik ook inderdaad weer leuker. Maar ook om hem te zien als vader vind ik geweldig. *Smelt* Soms hangen we helemaal uitgeput op de bank als ze alle3 op bed liggen, maar kinderen heeft onze relatie ten goede gedaan! PS. Ik zou nog wel graag een vierde kindje willen, m'n man twijfelt, dus misschien moet ik jouw argument maar eens op tafel gooien
Herkenbaar! Ik vond het ook echt een dimensie geven aan ons seksleven, wetend dat je zwanger kan worden 💕 En samen verliefd zijn op zo'n hummeltje ook fantastisch. Al vond ik het eerste jaar ook heftig en niet best voor je seksleven 😁 Nu we voor de tweede gaan merk ik dat ik ook meer zin heb. Weg condooms en een baby maken 😊
Ik vond de eerste paar rondes ook heel gezellig, was extra verliefd en zat ook op die roze wolk. Nu na ruim een jaar proberen ben ik er ergens onderweg wel vanaf gedonderd. Hou hartstikke veel van mijn man en hebben het prima naar onze zin tussen de lakens maar ik vind het zwanger worden echt niet meer rozengeur en maneschijn. Ruim een jaar plus een miskraam werken redelijk ontnuchterend.
dat wij eindelijk de knoop door gehakt hadden om voor een 3e kindje te gaan.. was het helemaal weer als van ouds, als verliefde pubers draaide we om elkaar heen hihi,, al vrij snel zwanger.. moetn zeggen dat we nu weer even met beide benen op de grond staan,, de hormonsters (zo als wij dat hier noemen) hebben op het moment de overhand,, en ben echt niet de gezelligste,, stiekem kunnen we er ook wel om lachen.. we weten het is voor een goed doel .
Super om dat zo te lezen! Toch wel grappig dat het vaak de mannen zijn die over de streep moeten komen! Hier helemaal verliefd sinds we er officieel voor gaan.. In de zin van de liefde bedrijven en niet moeten.. Een klein beetje hou ik m'n cyclus wel in de gaten, maar we doen het niet omdat het moet.. En als het "moet", is het nog steeds fijn
Dit is balen Ik hoop voor jullie dat het gauw mag lukken! Blijft toch knagen als het niet lukt 😘
Ja kan me voorstellen dat t op een gegeven moment echt niet leuk meer is. Niks zo funest voor je seksleven als het gevoel hebben dat t 'moet'
Echt genieten om de reacties te lezen! Het is een mooi proces hoewel ik ook wel er tegen op zie om zwanger te zijn. Mijn oma zou gezegd hebben dat zwanger zijn een gezonde ziekte is, ha ha. @Jessy77; dat is inderdaad op een gegeven moment heel vervelend en kost erg veel energie om zoveel geduld op te brengen. Ik wens je veel succes en geef de hoop niet op; de aanhouder wint!
Hier moest ik over de streep getrokken worden. Heb al ruim 12 jaar mega rugklachten. En een helse bevalling van 52 uur achter de rug. Altijd gezegt dit nooit weer. Opeen waren er allemaal baby's en zwangeren wat je toch wel laat nadenken. Achteraf denkend aan m'n bevalling... Doe t zo nog een keer met 2 vingers in m'n neus. Als je ziet wat je ervoor terug krijgt. In bed na 14 maanden proberen.. K lan Je zeggen t wordt er absoluut niet leuker op. Ml nu onderzoeken wat enorm veel spanningen geeft. Ik ben een Open boek, hij niet. We houden enorm veel van mekaar. Maar ben met een rotgang van doe rose wolk afgedonderd. Deze maand starten met tempen en ovu testen. Ben er absoluut geen voorstander van, maar om zo nog een jaar aan te modderen zit ik niet op te wachten
Hier is het een beetje andersom gegaan, wij hadden eevn een dip in onze relatie en ik heb toen zelf bewust de kinderwens uitgesteld en we hebben gewerkt aan onze relatie. Toevallig had ik in een forum vermeld met meiden die ik daarover sprak dat we weer helemaal verliefd zijn als t ware en de kinderwens nu alsnog doorzetten hihi. Ik ben een beetje angstig als t daarom gaat door een nare relatie met de vader van mijn kinderen, ben erg gefocussed op hoe wij als stel staan puur omdat ik dat niet meer wil meemaken. En mijn vriend was in eerste instantie ook ah twijfelen, wel niet wel niet... op n gegeven moment was hij voor ( we hebben al 4 samen en de jongste gaat ook al naar school, dus een 5e en weer in de luiers is voor ons toch wel weer een beste stap qua omstandigheden. Eigen bedrijf, drukte woonruimte etc). Maar we zijn er beiden over uit, we willen graag samen, als kersje op de taart nog een kindje erbij zeg maar. Qua vrijen gebeurt dit allemaal zonder moetjes en doen we dat wanneer we er zin in hebben, en dat vinden we beiden ook wel erg belangrijk... Gelukkig hebben we beiden een goed libido, dus kans genoeg daarmee Maar mijn wens om een goeie relatie te hebben is minstens net zo groot, al dan niet groter, dan mijn kinderwens. I feel happy en dat wil ik vasthouden hihi
Wat leuk een kersje op de taart! Hihi Vind dat je dat heel mooi gezegd hebt, dat de relatie minstens zo belangrijk is! Daar heb je helemaal gelijk in. In die wens die je samen hebt moet je elkaar niet uit het oog verliezen!