Ben net bij de gyn geweest voor controle na mijn curretage van dik 5 wk geleden en heb nu te horen gekregen dat ik een cyste van 2 cm in 1 van mijn eierstokken heb, waarschijnlijk een corpus luteum cyste die ontstaat in het begin van de zwangerschap en waarschijnlijk/hopelijk vanzelf zal verdwijnen. Nu is mijn vraag, is hier ooit iemand zwanger mee geworden en neemt de andere eierstok de rol dan meteen over? Heb wel gezien dat in de andere eierstok enkele blaasjes aanwezig waren dus betekent dit dan dat deze maand de ovulatie hier zal plaats vinden?? Ik zit nu in de 6e dag sinds de menstruatie en de gyn zei aan de blaasjes te zien dat ik in het begin van de cyclus moest zitten maar ja, is dag 6 het begin?? Vergeten te vragen.... Hoop dat iemand mij van mijn onzekerheid af kan helpen was net zo blij dat mijn menstruatie na precies een maand weer op gang was en regelmatig leek....
Je kunt in principe met een cyste gewoon zwanger worden. Alleen kan een cyste de boel hormonaal flink in de war schoppen. Dus het kan best zo zijn dat je geen of een hele late eisprong hebt. Of wel een eisprong hebt en vervolgens niet ongesteld wordt (en ook niet zwanger bent). Dag 6 is inderdaad het begin van je cyclus. Met het begin wordt meestal de periode voor dag 10 bedoeld of de periode voor je eisprong. Dat er eiblaasjes zitten, hoeft niet persé te betekenen dat je ook een eisprong gaat krijgen. Soms groeien follikels niet door en krimpen ze weer. Het is allemaal afwachten dus, er valt niet zoveel van te zeggen. Heel veel succes!
Voor zover ik het weet, heb ik afgelopen vrijdag toch een eisprong gehad, heb nu 2 dagen van verhoging achter de rug dus hopelijk zitten we morgen op 3, de bevestiging, toch.... Had ook 2 dagen positieve ovutesten (een streep die net zo donker was als de teststreep en verschillende smiley's! En nu maar duimen........
hey hey ik ben zelf ook zwanger geworden terwijl ik een cyste had in mijn linker eierstok. mijn cyste was 5 bij 5 cm dus veel groter. alleen bij mij is de zwangerschap in een curretage geeindigd. ik denk dat ik de cyste nog heb mijn menstratie kwam net als jij de maand erop gewoon precies op tijd maar nu de tweede maand ben ik al 2 weken overtijd maar ben jammer genoeg niet zwanger. succes meid hoop dat we snel zwanger zullen zijn
Jeetje zeg.... die miskraam.. is dat gekomen door de cyste of kan dat niet?? En dat je menstruatie nu al 2 wk uitblijft komt dat ook door die cyste?? Ik ben erg nieuwsgierig!! De mijne blijkt 4 ipv 2 cm te zijn en ik heb afgelopen weekend mijn 1e ovu weer gehad (volgens mij) maar heb gewoon dat rottige 2e streepje weer op mn ovutest ( komt door die cyste) dus dat betekent dat ie nog steeds niet weg is!! Moet 16 feb weer voor controle.
Hier ook een cyste gehad. Daar kwamen ze achter bij de echo met 8 weken het was een cyste van 5 cm en moest er ook een paar keer voor terug. Het kon verder geen kwaad maar ze wilde het wel in de gaten houden...bij de 12 weken echo was ie al weg gelukkig!
Mijn cyclus was ook heel verschillend....ik sloeg ook vaak mijn ongi over enz. Misschien dat dat dan ook wel aan de cyste gelegen heeft! Heel veel succes iig!
Dat wordt wel gezegt dat een cyste daar de oorzaak van kan zijn. Hij schijnt je hele hormoonhuishouding te kunnen ontwrichten!!
Ok dat wist ik dus ook niet,want het werd pas ontdekt tijdens echo. Maar in ziekenhuis werd gezegd dat het komt door eisprong en dat het tijdens de zwangerschap weer weg zou gaan.(bij de meeste dan) En dat dat kennelijk vaker is na je eisprong gehad hebt,maar ik weet dus ook niet of ik de cyste al had voor de zwangerschap. Mijn cyclus is na de bevalling nog steeds niet normaal....
Mijn cyste is ontstaan door de ovu die ik gehad heb waarvan ik zwanger geworden ben, als ik niet zwanger was geworden had ik dus die cyste ook niet gehad. Dit was nog ff een fijn kadootje na mn curretage! Ik hoop toch snel weer zwanger te worden en ben bang dat die cyste dat verpestten zal dus ik was allang blij dat ik toch ee eisprong had!! Maar nu ben ik weer bang dat het misschien een event. zwangerschap tegen zal werken! Als het goed is moet mijn cyste ook snel vanzelf verdwijnen maar weet dmv ovutesten dat ie er nog steeds zit (van begin okt dus al) Wordt het nu hoog tijd dat ie eens vertrekt!!
hey ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil en sinds dien erg veel pijn na de eisprong dat bleek bij mij door de cyste te komen ik heb die elke maand en die verdwijnt weer met de menstruatie dus komt en gaat. ik ben toen gewoon zwanger geworden maar zoals ik al vertelde eindigde die in een miskraam. ik heb nu nog steeds last van me buik en ben alweer 15 dagen overtijd maar test blijft negatief. als je je zorgen maakt zou ik maar eens naar de gynaecloog gaan als jou cyste er al een tijdje zit en niet verdwijnt na de menstruatie kan je die misschien beter verwijderen,want dan is het een heel andere cyste als die ik heb en ben je er ook gelijk vanaf. sterkte meid