Hi meiden.., zoals het onderwerp al aangeeft heb ik weer een eisprong-vraagje, hoop dat jullie me kunnen helpen. Als je op dag 13 een positieve ovulatietest hebt, en op dag 14 niet meer, wil dat dan zeggen dat je eisprong al geweest is?? Omdat een positieve test aangeeft dat je eisprong tussen 24 en 36 uur komt!! Bedoel dus, `s ochtends geeft hij een smileyface en 24 uur later niet meer!! Misschien een stomme vraag.. Maar weet het even niet. .. ben aan het bedenken wanneer ik dan het beste kan gaan klussen.. hihi... Thanks alvast.. Grtz. Linnieke
als je een krijgt is de zogenaamde LH piek, die de eisprong regelt, begonnen. binnen 24 a 48 uur springt je ei! klussen dus! als je geen meer hebt is de piek voorbij. in dat geval is je ei gesprongen, of springt HEEL snel. als je ei is gesprongen, leeft zij 12 uur. you go girl! NB tip: test als je wilt weten wanneer de LH piek begint, 2x per dag. bv om 1200 en om 2000 uur. als je weet wanneer je piek begonnen is, heb je de meeste tijd!
Ik combineer mijn ovutesten met tempen (omdat je temp stijgt nadat je ei is gesprongen). Ik heb 3 dagen positive ovutesten en de vierde dag is mijn temp omhoog gegaan. Zou dus op de dagen van de positieve ovutesten klussen en voor de zekerheid )) ook maar een dagje erna.
Een ovulatietest geeft de LH-piek weer, deze piek zorgt ervoor dat de eisprong in gang wordt gezet. Je hebt dus net de piek nog te pakken gekregen met het testen en de volgende dag was de piek al weg. Dat kan, want een LH-piek kan ook heel kort zijn. Dit betekent niet dat je eisprong al is geweest, het betekent dat de LH-piek om de eisprong op te wekken voorbij is. Je kunt 24-48 u bij de positieve test optellen, dan is je eisprong. Succes!
Hoi Linnieke, Ik wilde je nog even laten weten dat een dag na je positieve ovu-test zeker zin heeft! Want op een woensdag had ik een positieve ovu-test en donderdagavond konden/hadden we pas geklust. En heeft zeker zin gehad, zie hieronder... Succes!