Mijn vriend en ik wilden eind december naar Bali om een goede vriend van ons op te zoeken. Wat betreft vliegen mag het nog tegen die tijd, maar ik vroeg me af of inentingen schadelijk kunnen zijn voor de baby. Je spuit immers toch iets in waar je ziek van wordt. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt!
Toen ik me liet enten, wou ik 2 weken daarna starten met inseminaties. Ze zei dat t geen kwaad kon maar WEL als ik al zwanger was geweest. Ik zou ff bij het GGD informeren.
Hoi, Ben met 21 - 24 weken op Bali geweest maar je hebt eigenlijk geen inentingen nodig hoor. Maar afgezien van het feit of ze we of niet nodig zijn: helaas als je zwanger bent kun je niet voor alles geënt worden. Neem eens contact op met je HA of met de GG&GD die kunnen je er alles over vertellen. Een beetje afhankelijk wat je van plan was te gaan doen op Bali, heb je eigenlijk geen inentingen nodig. Bali is erg gericht op toeristen en dus behoorlijk schoon. Ook malaria komt er niet voor. Succes Tip: Bali is een ontzettend eind vliegen en tegen die tijd ben je al aardig ver. Probeer de trip te onderbreken met een overnachting (zowel heen als terug) op bijvoorbeeld Kuala Lumpur (dus niet alleen overstappen, ook een nachtje slapen. Dat scheelt enorm). Andere tip: bij aankomst op Bali: direct snel doorlopen naar de visa... dat duurt namelijk een eeuwigheid!
Het is maar net waar jij je prettig bij voelt. Wel op reis/ niet op reis. Wij hebben net onze vakantie naar de Dominicaanse Republiek geannuleert, ik durfde het risico met de inentingen niet aan. Suc6 en anders een fijne vakantie toegwenst!
Mja, ik ben tegen die tijd natuurlijk ook al 28-30 weken... Hmm.... gelukkig nog even de tijd om erover na te denken. Ik wil het sowieso even met de verloskundige overleggen en de ggd is ook een goed idee. Bedankt voor jullie tips!
Ik wou in het begin van mijn zwangerschap naar Zuid-Amerika (wel wat anders dan Bali natuurlijk..) maar toen raadde ze het af om de inentingen te nemen waarbij ze een kleine hoeveelheid van de ziekte inspuiten om er vervolgens zelf antistoffen tegen aan te maken..