Hoe lang kunnen de zaadjes overleven in je vagina als je tegen de eisprong aan zit? Op internet variëren de meningen nogal. Ik heb nu 2 dagen vruchtbaarslijm maar weet niet precies wanneer mn ei komt (cyclus schommelt tussen 24-31 dgn) en soms voel ik mn ei maar soms ook niet. manlief heeft even genoeg gehad van t klussen hihi...stel mn ei komt over 2 dgn heeft t dan nog kans? We hebben de afgelopen 4 dgn wel geklust waaronder vanochtend nog alleen loopt het helaas ook altijd veel eruit...zelfs als ik even ben blijven liggen sorry maar ben bang dat er zo weinig overblijft daar binnenin...haha wat een uitleg
In principe zijn de sterkste zwemmers allang ver genoeg, dus wat je verliest is geen kostbaar goed meer Je ei blijft ongeveer 24 uur in leven dacht ik, terwijl het zaad van je man 2 tot 3 dagen overleeft. De kans is dus best aanwezig dat jullie succesvol zijn geweest, hoeveel kans precies weet ik niet. Hopelijk is het raak!
Als je om de dag vrijt ipv iedere dag blijft het voor je man misschien ook wat beter vol te houden. En hoelang zaad blijft leven is erg afhankelijk van de zaadkwaliteit. Gemiddeld 2 tot 3 dagen. Maar bij onderzoeken werd er in een enkel geval ook nog na een week levende zaadcellen teruggevonden. En wat er uitloopt is over het algemeen het vocht en minder sterke/niet zwemmende zaadcellen. Wat doorzwemt zijn alleen de sterke rakkers.
je ei blijft na het springen zo`n 12 uur leven. Zaad kan lang overleven, sommige zaad 2 dagen, maar ook zaad van 5 dagen. Het verschilt dus heel erg.