Invloed stress?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Believe89, 26 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Weet iemand wat de invloed van het stresshormoon Cortisol precies is op je cyclus/conceptie?

In mijn werk ervaar ik best wel wat stress (ben helaas geen stressbestendig persoon). Ik slik al met regelmaat valeriaanpillen ter ondersteuning om me rustig te houden, maar dit helpt maar tot op zekere hoogte..

Vooral benieuwd of dit een oorzaak zou kunnen zijn voor het uitblijven van een zwangerschap na meer dan een jaar proberen?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
  3. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Niet om je verder in de stress te laten schieten, maar het volgende staat in de handleiding

Ben je zwanger of wil je graag zwanger worden? Of geef je borstvoeding? Dan wordt het gebruik van valeriaan afgeraden. Over het gebruik van valeriaan tijdens de zwangerschap is namelijk nog niet veel bekend. Mogelijk kan je huisarts een ander middel voorschrijven wat je wél veilig kunt gebruiken.

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Onze arts zei dat er artsen zijn die zwangere vrouwen die mega-gestresst zijn weleens een wijntje om te relaxen voorschrijven. Even om aan te geven hoe slecht stress is. (Alcohol natuurlijk ook haha)

Valeriaan zou ik niet gaan gebruiken wanneer je een kinderwens hebt. Ik heb van een oma uit mijn klas plantaardige rescue gekregen. Vergelijkbaar met Bach Bloesem rescue geloof ik. Dit helpt heel goed! Ik zou eens langs een reform winkel gaan met je vraag hierover.

5. MissMommyToBe30

MissMommyToBe30 Actief lid

30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    Toevallig laatst met mijn gynaecoloog hierover gehad... ze gaf een bepaald voorbeeld.. in Afrika zijn ook mensen aan het stressen, ook door bijv. hongergevoel en armoede, maar het geboortecijfer in deze landen zijn wel het hoogst. Tuurlijk is stress voor niemand goed, maar zij gaf aan dat het niet een bepaalde verband heeft.

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik begrijp het voorbeeld wel. Maar het is echt bewezen dat stress slecht is als je zwanger wil worden/ zwanger bent. Zoek maar eens op. Mijn arts zegt bij iedere poging: doe dingen waar je je goed door voelt! Ontspan.

MissMommyToBe30 vindt dit leuk.
  7. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Oh jeetje, schrik er toch wel van! Ten eerste omdat ik dacht dat valeriaan als homeopathisch middel gewoon te gebruiken zou kunnen zijn bij een kinderwens, ten tweede dat het dus bewezen is dat het hebben van stress wel degelijk een reden kan zijn waarom het na een jaar nog steeds niet gelukt is..

We willen ons sowieso laten onderzoeken of er nog een andere oorzaak is, mogelijk (zodra de Coronatoestand het toestaat). Maar denk dat we toch eerst moeten uitvinden hoe we meer kunnen ontspannen (m.n. ik want mijn man ervaart iets minder gauw stress) Deze week willen we in ieder geval een afspraak maken met de huisarts die hier ons vast in kan adviseren.

Zijn er ook vrouwen die het herkennen en misschien al tips hebben?

8. Believe89

Believe89 Actief lid

25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Dank je voor de tip, ik zal eens bij de natuurwinkel bij ons dorp kijken voor zoiets.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  9. MissMommyToBe30

MissMommyToBe30 Actief lid

30 dec 2019
    189
    83
    28
    Vrouw
    stress is nergens goed voor, tuurlijk snap ik jouw punt. Alleen ik geef mee wat mijn arts vertelde..

Deel Deze Pagina