Eerste afspraak gehad gyneacologie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Fleurr82, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Ik kom op dit forum om eens te lezen over lotgenot
    Zuid-Holland
    Na 1,5 jaar proberen voor een tweede, zijn we deze week gezien door een gyneacoloog.

Er is toen een uitstrijkje gemaakt en tevens een inwendige echo. Beiden een grote overwinning aangezien ik zo nu dan nog last heb van vaginisme.

Gemiddeld duurt mijn cyclus 38 dagen. Dit vond ze vrij lang. Bij de inwendige echo zag ze een hoop ei blaasjes, maar geen rijpe cel. Wat betekent dit? Dit is geen PCOS of wel?

Ik vond het trouwens heel raar dat ik geen rijpe eicel had, want de ovulatie test was oplopend en verwachte hem 1 deze dagen positief.

Ik heb licht overgewicht en 34 jaar.
    Mannetje ook overgewicht en 33 jaar.

Bij onze eerste was ik binnen 4 maand zwanger en begin nu de hoop te verliezen op een normale bevruchting.
    Over 4 weken gaan we terug voor mijn lab uitslagen en zaadcel controle.

Wat vinden/ denken jullie? En hoe gaat dit proces verder lopen?
    Wat kan het betekenen, veel eiblaasjes maar geen rijpe cel? Ze had het over een niet- efficiente eisprong..

2. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Klinkt wel als PCOS, de vele eiblaasjes en geen dominante follikel. Ook de lange cyclus past bij PCOS en het niet goed reageren van ovulatietesten ook. Je kunt nu helaas niet veel meer doen dan de bloeduitslagen afwachten. Als het daadwerkelijk PCOS is dan is dat in het bloed te zien aan een verstoorde hormoon balans. Maar het kan ook wat anders zijn natuurlijk.

De behandeling zou bij PCOS vermoedelijk in eerste instantie bestaan uit het slikken van clomid om je cyclus te reguleren. Dat is dan wel even ervan uitgaande dat het zaad van je man goed is. Als dat niet zo is dan kom je al eerder bij IUI (al dan niet in combinatie met hormonen).

3. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dank je.
    Had echt gehoopt de MMM niet in te hoeven ivm vaginisme en lage pijngrens. Maar we willen zo graag nog een tweede voor onze dochter ook. Hoop dat het ons gegund word.

Zo moeilijk dit!

4. Fleurr82

Fleurr82 Actief lid

25 feb 2013
    344
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar ik besef wel wat voor grote zegening onze dochter is.

5. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Ja, niemand gaat de MMM in voor het plezier. Maar ik zou eerst eens rustig afwachten wat er uit de onderzoeken komt, misschien valt het mee. Misschien hebben jullie alleen een klein zetje nodig en lukt het daarmee snel. Jullie weten in ieder geval dat zwanger worden kan, het is nu alleen even kijken waarom het nu zo lang duurt. Als dat probleem vervolgens kan worden aangepakt hebben jullie zeker nog kansen lijkt me:)
    Het wachten en de onzekerheid zijn slopend, ik weet er alles van...

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend hè, als je dan ineens toch de mmm in moet. Hier ook binnen 4 maanden zwanger van de eerste, maar de 2e wil ook nog niet lukken. Jammer dat de gyneacoloog niets heeft gezegd over de echo. Dat zou handiger geweest zijn dan dat je nu zelf alles gaat invullen. Ik heb ook lange cyclussen die steeds langer worden. Bij mij zagen ze in mijn bloed een verstoorde hormoonbalans en ik heb clomid gekregen om te kijken of zo mijn eisprong sneller komt. Heel veel succes met wachten. Dat is vaak nog het lastigste hè?

Deel Deze Pagina