@Guusje, Bij jou schiet het ook al aardig op dus! Blij om te lezen dat je aanvallen ook wegblijven bij het afbouwen. Hopelijk blijft het voorspoedig gaan en blijven je aanvallen ook weg als je straks helemaal afgebouwd bent! Heb ondertussen de testresultaten van mijn neuroloog binnen gehad, allemaal engels, maar toch met duidelijke cijfers erin over aangeboren afwijkingen in verschillende onderzoeken met keppra, en dat was echt heel positief. Al mogen ze er nog geen stempel "veilig" opzetten, in de resultaten staat duidelijk "Promising". De groep gevolgde vrouwen was aardig groot, namelijk 671 vrouwen. Waarvan er 304 blootgesteld waren aan Keppra tijdens de zwangerschap. 2 ervan hadden een aangeboren afwijking. De groep van vrouwen met Keppra en een ander medicijn was 367 vrouwen groot. Daar waren 19 aangeboren afwijkingen te zien, dus aanzienlijk groter. De afspraak met de gyn is ook al vrij snel, die staat op 28 februari dus daar leven we nu weer naar uit.Met Foliumzuur ben ik alvast begonnen gister. Wanneer ga jij beginnen met foliumzuur guusje?
Hallo Truus, Goed nieuws! Ik heb de foliumzuur al in huis, (had de neuroloog al op mijn recept gezet) maar ga eind februari beginnen met slikken. Ik vind het nu nog een beetje onnodig. Je moet het 4 weken slikken alvorens je gaat "beginnen" om zwanger te worden. Aangezien ik hiermee ga starten in april heb ik nog even. Ik hoop inderdaad ook dat het voorspoedig blijft verlopen, maar daar ga ik gewoon vanuit. Ik ga er niet te zwaar over doen. Maar jou afspraak met de gyn is voor het verwijderen van je spiraaltje of voor iets anders? Voor dat je zwanger bent hoef je toch niet al een afspraak met de gyn te maken? Is mij in ieder geval niets over verteld. Hebben we allebei eind februari een spennend moment. Bij mij zijn dan alle medicatie eraf die eraf moeten en heb ik een belafspraak met de neuroloog voor hoe verder. Ik ben benieuwd!
Hoi Guus, Ik heb zelf gevraagd om een afspraak bij de gyn, omdat ik wel medicijnen blijf slikken tijdens de zwangerschap en ik alle informatie die ik maar kan krijgen ook echt wil hebben zodat ik weet wat me eventueel te wachten kan staan en hoe ik begeleid ga worden. Mijn spiraal gaat er wel snel uit. Omdat het nu best snel gaat en we er allebei heel erg naar uitkijken ga ik de gyn wel vragen om mijn spiraal gelijk te verwijderen. Mijn partner en ik hebben besloten eerst voor een kindje te gaan en dan te verkopen. Na een zwaar jaar en een nog hele grote kinderwens die blijft kriebelen hebben we dat nu op de eerste plaats gezet. Ook wordt mijn dochter ouder (5 jaar nu) en om het leeftijdsverschil niet al te erg op te laten lopen is dit het juiste moment. Eind Februari is dus voor ons beide een spannende tijd! Succes en we houden elkaar op de hoogte!