Zwanger worden met erg lange cyclus.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gijsje, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hallo,

Ook ik ben een van die meiden met een enorm lange cyclus(zie onderschrift)oooh wat lijkt het mij heerlijk om de 2 weken een eisprong te hebben. Ik zit nu op dag 50 en mijn voirge 2 cyclussen duurden 48 dagen.Ik was deze cyclus begonnen met teunisbloemolie maar ben er mee gestopt. Ik had er geen goed gevoel over.Ik tempratuur elke ochtend en heb geen idee of ik nou wel/geen eisprong heb gehad(zie onderschrift)bij mijn laatste 2 cyclussen was er een duidelijke daling en daarna stijging te zien, maar in deze cyclus weet ik het niet hoor. Op dag 34 is wel een daling net zoals bij de vorige 2 cyclussen. Ik heb afgelopen zondag getest maar die was negatief.Ik ben nog niet ongesteld geworden.Ik ben in juni 2008 gestopt en sindsdien zit ik nu in mijn 5e cyclus.We zijn het sinds november voor het echie aan het proberen.

2. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Wat ik vooral moeilijk vind is dat je eigen lichaam je zo voor de gek houdt. Deze maand ga ik alweer een lange cyclus krijgen, maar aan de andere kant denk ik ook: ik zou wel eens zwanger kunnen zijn. Niet dat ik me anders dan anders voel, maar goed. Ik wil heel rationeel dus wel geloven dat het niet zo is en ik wil niet testen omdat ik niet weer een nega test wil hebben. Dus ik wacht nog maar even af...
    Hoe gaan jullie daar mee om? En voor een nieuwe cyclus, houdt je dan de duur van je andere aan?

3. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hoi, ja dat voel ik ook precies zo je voelt je gewoon voor de gek gehouden door je eigen lichaam want je krijgt bepaalde signalen en dan denk je...zou het dan die weet je dus niet van heb ik nou dus weer een enorm lange cyclus of ben ik misschien zwanger. En als je dan een testje hebt gedaan en die is negatief, ben ik dan echt niet zwanger....of is mijn eisprong later of nog niet geweest??Ik heb maar gewoon de cyclusduur van mijn laatste 2 cyclussen aangehouden aangezien die evenlang duurden.Ik zit vandaag op dag 51 en nog geen ongie, wel misselijk en erg moe en veel last van m'n rug.Maar ja dat had ik de vorige cyclussen ook. Gewoon erg onzeker wordt je ervan

groetjes
    griekie

4. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ja dat heb ik ook, soms denk ik indd van zou het dan toch raak zijn?? maar die nega testen zijn niet leuk,
    dus test ik voorlopig ook niet.
    helemaal omdat ik het absoluut niet weet.
    soms wel klachtjes dat je denkt zou het.
    wel last van mn rug moe en af en toe misselijk maar rugklachten heb ik altijd al. dus daar kan ik niet vanuit gaan.
    moeilijk vind ik het wel ja.

5. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Wat een onzekere dagen toch... Ik lees dat ook jullie van alles voelen, ik voelde van alles nu steeds wat minder maar mijn wat ik denk oud bloed verlies is weg en heel soms verlies ik wat rose afscheiding, wat ik andere cyclussen niet had, dat was echt rood...
    Ik wil eigenlijk gaan testen, maar man lief wil wachten...
    Ik wil vooral graag testen zodat ik weet of ik de menstruatue kan verwachten of niet... Dat maakt me ook zo onzeker, weet gewoon niet wanneer het gaat komen met zo;n lange en onzekere cyclus...

Suc6 allemaal.

Catheleine

6. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Ik ben ook iemand met een ontzettende lange cylcus. November 2008 gestopt met de pil en na 53 dagen een heel, heel klein beetje ongi geworden, daarna tot op de dag van vandaag niet meer. Inmiddels al bij de gyn geweest en er is een lichte vorm PCOS geconstateerd. Ik heb medicijnen gekregen Primolut en Clomid. Ben net 1 dag klaar met een 10 dagen Primolut kuur en nu is het wachten op een ongi. Daarna moet ik de Clomid gebruiken en dan kunnen we er voor het eerst voor gaan! Ook mijn temperatuur is de laatste dagen ontzettend hoog dus we gaan de goede kant op!

7. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Heey,
    Hoe lang duurt het eigenlijk voordat ze met clomid en dergelijke beginnen? Gewoon nieuwschierig, hoop t zelf niet nodig te hebben.Wij zijn nu in de 5e ronde, maar k ben nog meer zoekende naar de periode waarin we t t best kunnen doen. Ik vind om de dag erg veel, hou ik geen 45 dagen vol. Dus probeer wel een en ander te proberen. Ovu-testen helpen nix, ze geven wel 10 dagen een licht streepje, nooit even donker als de teststreep, dus tja, meer geldverspilling. Probeer nu te klussen wanneer ik rugpijn heb en me rot voel, geen gemakkelijke opgave kan ik je zeggen. Mn cyclus is waardeloos, ik hoop komende maand weer in de 30 te zitten, maar aan de andere kant, dan snap ik er helemaal nix meer van. En dat mensen hun ei voelen, geweldig, ikke niet! En temperaturen...als ik s morgen temp dan meet ik 5 x achter elkaar een andere temp, wel verschil van slechts 0.3 0.2, maar dan nog....ik zie daar nooit een duidelijk verschil in als t zou moeten.
    Blehh, zwanger worden lijkt zo simpel, maar dat is t niet.... Denk niet dat t ons ooit gaat lukken... :(
    xxxx

8. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    sorry voor mn uitspatting, ben t soms ff beu.........

9. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ah Brabantse, ik voel me je mee. Het is inderdaad niet zo makkelijk als het lijkt. Ik heb ook een beetje een baaldag vandaag (zou ik dan toch ongesteld worden?) Ik heb twee vriendinnen die zomaar ineens zwanger waren, zonder dat ze er bewust mee bezig waren... Pff daar ben ik nu wel jaloers op. Ik ben vanaf eindJanuari bezig en heb nog maar 3x een ongesteldheid gehad... nou fijn hoor, we zitten ondertussen al bijna in Juni! Dat stemt me ook onzeker.
    Dus... is er nog iemand met succesverhalen? ;)

10. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    hey meisie,

Ik kan je helemaal begrijpen hoor. Je moet de tempratuur aanhouden die je het eerste afleest.Daarna niet meer tempraturen. Ik kan heel goed begrijpen dat je het flink beu bent, je voelt je bedrogen door je eigen lichaam want je krijgt vaak signalen waarvan je hoopt ben ik zwanger of heb ik nu mijn eisprong. Maar het blijft bij gissen.Ik zou als ik jou was toch even doorgaan met temperaturen.Het heeft mij enorm geholpen en ik heb uiteindelijk ook zo mijn eisprongen gevonden bij mijn vorige cyclussen. Heel vaak wordt er op verkeerde moment geklust.je geeft aan dat je om de dag klussen niet volhoud. Wij zijn vanaf 5 april om de dag aan het klussen(en soms zelfs 3 dagen achter elkaar :) , maar ik heb ook vaak momenten dat ik zoiets heb van pffffffffffffff.Nou ja goed dan maar even wat minder boeiende standjes hoor, maar ik probeer het wel gewoon te doen. En als je buikpijn of rugpijn hebt is dit inderdaad niet even prettig, maar dan neem je wel het zekere voor het onzekere. Meisje ik hoop echt dat je binnekort meer inzicht kan krijgen in je cyclus. Misschien even voor een andere thermometer kijken?

http://www.thuistesten.nl/nieuw-mat-car ... p-193.html

Liefs

Griekie

11. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hi Mano,als ik het goed begrijp ben je in 3,5 maand 3 x ongesteld geweest?Dat valt toch nog wel mee of begrijp ik iets verkeerd?

12. MH113

MH113 Lid

17 apr 2009
    51
    0
    0
    Ik ben gister eindelijk ongesteld geworden na 50 dagen! ( Daarvoor was me laatste menstruatie 19 maart en ben in januari en februari ook gewoon ongie geweest maar heb het toen nog niet echt bijgehouden)

Aangezien ik in dec '08 gestopt ben met de pil, hoe weet ik nu wat me cyclus is? Heb eerlijk gezegt geen geduld om nog 2 maand te wachten en te kijken hoeveel dagen het er dan zijn... :|

Maar dan heb ik deze maand dan wel gewoon een eisprong? Naya we gaan iig gewoon om de dag klussen want weet nu niet precies wanneer ik me eisprong dan krijg..

We zulllen zien! :(

Ronde 2!

50-

13. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Hey Griekie, ik zei het verkeerd, het is 2x. Maar ik vind dat ook niet echt 'normaal', een normale cyclus hoort 28 dgn te zijn, die van mij zitten bijna tegen de 40.
    Ik verwacht nu wel weer ieder moment ongesteld te worden, dus dat zou 3x maken.
    Maar ik ben blij dat jij het niet heel erg afwijken vind... het maakt me af en toe erg onzeker :cry:

14. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    tis niet leuk dat je cyclus zo lang duurt maar ik zou ervoor tekenen ik wacht al vanaf de kerst ;)

15. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Oh, dan hoop ik ook voor jou dat het snel komt, dan mag ik idd niet klagen.

16. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    klagen mag he dat doen we allemaal als het lang duurt.
    het lijkt allemaal zo makkelijk als je iedereen zwanger ziet worden, maar helaas is dat het niet.
    ik heb net nog maar eens met mn dokter gebeld omdat ik het nu toch wel echt zat ben.
    en mag een verwijsje komen halen voor de gyn. voor waarschijnlijk een echo.
    succes allemaal.
    liefs

17. MaNo

MaNo Actief lid

2 jan 2009
    193
    0
    0
    Eindhoven
    Ja, dat is ook het fijne van dit forum. :D Als je de beslissing hebt gemaakt dat je voor een kindje wilt gaan, dan wíl je het ook meteen. Ik moet leren om dat een beetje los te laten, vind ik moeilijk.

18. griekie

griekie Bekend lid

2 jan 2009
    579
    1
    0
    Hey meisie,

Dat is inderdaad wel lang he, en het is echt om gek van te worden.Mijn vorige cyclussen duurdern 48 dagen en nu zit ik op dag 53.heb vanmorgen een testje gedaan maar niks noppa nada. Dus ik heb geen idee, heb ik wel/geen eisprong gehad ben ik wel/niet zwanger.heb ik te vroeg of op tijd gestest.En zo kunnen we nog wel even doorgaan pfffffffff.Mijn eerste cyclus was 120 dagen daarna 53 en daarna twee van 48.Ik ging er dus vanuit dat deze cyclus of korter of even lang zou zijn. En het enige wat we kunnen doen..............................................wachten wachten wachten.Mijn vriend wil dat ik naar de dokter ga, maar aangezien we over een maand gaan trouwen wil ik dit pas na onze bruiloft gaan doen.Ik ben nu al zo gestressd door door de bruiloft dat ik zenuwen voor onderzoeken etc echt niet erbij kan hebben.En ik wil wachten hoelang mijn cyclus nu duurt, want voor hetzelfde geld ben ik ook een van die personen niet pas na heel lang wachten positief kan testen.

Meiden succes allemaal he!

19. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik had ook errug lange cyclussen 45, 74 heb bij ongeveer 60m dagen weer getest en was toch echt zwanger. dus het kan echt wel hoor. was binnen een half jaar zwanger. begon met 30-31-74-45 en toen dus zwanger. huisarts zegt toch afwachten tot je cyclus regelmatig wordt. je moet eerst een jaar proberen hangt wel van je leeftijd af.

Succes iedereen met zwanger worden

20. bubsie

bubsie Fanatiek lid

1 dec 2008
    2.542
    0
    0
    ik heb nu een afspraak staan bij de gyn voor 1 juli pas. eerder kon niet.
    dus nog wachten en gewoon maar doorklussen.

Deel Deze Pagina