Doordat ik mijn onregelmatige lange cyclus een beetje zat was (in tweeenhalve maand tijd 1 x ongesteld), heb ik vorige week ovulatietesten gekocht. De eerste was negatief, wat ik ook al had vermoed en eigenlijk voor de gein hebben we het drie dagen laten nog een keer heraald (50 na mijn laatste menstruatie) en vol verbazing zag ik dat de test positief was. Nu wachten we dus in spannig af........
Hoi Jeal, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Die ongi komt maar niet en ik wacht ook al 49 dagen.. en gisteren voor het eerst een ovutest gebruikt en die was hartstikke positief. Ik had ook steken, dus het zou kunnen dat ik echt pas mijn eisprong heb en misschien 1 overgeslagen ofzo.. Vandaag test ik weer met ovutesten, ik ben benieuwd! en wat ga jij doen als je volgende week nog steeds niet ongesteld bent? ik weet het nog niet.. als ik nu pas eisprong heb, moet ik gewoon 2 weken wachten. dat betekend dat ik dan over dag 60 heen zit..
Hoi Nelliz Ik zou willen dat we al 2 weken verder waren en kon testen hahah. Het heeft nu nog weinig zin denk ik, het is pas 4 dagen geleden. Toevallig dat je hetzelfde hebt. Ik heb dan waarschijnlijk ook een mestruatie overgeslagen ofzo. Heb jij alweer getest??? SUCCES!!!
ik heb om half 1 getest en hij was iets lichter dan de controlestreep, dus ik denk dat gisteren echt mijn piek is geweest. ik heb donderdagavond en vanochtend geklust (gisteren lukte niet...), dus ik hoop dat dat voldoende is [-o<
@ Nelliz: Spannend hoor!!! Ik heb een positieve test gehad en heb het daarna niet weer herhaald. Maar bij die test was de streep in ieder geval veel donkerder dan de controle streep. Ik heb dinsdag, woensdag en donderdag geklust, met dus woensdag die positieve ovutest.
Jeal, dus precies hetzelfde, alleen 1 dag eerder! Dat betekend dat jij... op Hemelvaartsdag mag testen? Ik ook zoiets! Ik voel op dit moment trouwens van alles. Werd tijdens het douchen heel misselijk(heb ik wel vaker als ik niet op tijd eet) en pijnlijke tepels en een hele harde buik! Het is nog vroeg dat weet ik, maar heb er wel last van! Woensdag is mijn verjaardag en dan kan ik al een innesteling hebben Dat zou leuk zijn, alleen jammer dat ik het pas ruim een week later weet.. trouwens, ik vind je naam wel grappig want ik had vroeger een beste vriendin die Jael heet ik ben steeds geneigd de e en de a om te draaien..
Hey Nelizz De 'klachten' die je beschrijft passen volgens mij heel goed bij een zwangerschap !!! Hoop het voor je! Ik heb helemaal nergens last van, helaas in dit geval . Maar ja je hoort ook wel verhalen vrouwen die ook helemaal niks merken. Ik kan me alleen zo moeilijk voorstellen dat er je helemaal niks van zou merken. Mijn nickname komt voort uit de eerste twee letters van de naam van mijn vriend en mijn eerste twee letters. Vind het altijd zo moeilijk om een nickname te verzinnen , gebruik het liefst mijn eigen naam..... maar ben toch een beetje bang dat een bekende toevallig ook op dit forum mee leest.... (al is die kans klein denk ik, maar toch )...
Haha ja die angst voor bekenden had ik ook. een keer dacht ik ook mijn schoonzus hier tegen te komen en direct geschokt van: is ze zwanger?!?!?! Maar het was iemand anders. Had vandaag ook weer steken en hou de angst dat ik opeens ongi word, maar gelukkig nog niets. Maar ik denk dat het nog veel te vroeg is voor echte kwaaltjes, dat zien we over een week of meer wel! Hopelijk word ik niet al te misselijk. overgeven doe ik nooit maar misselijkheid heb ik helaas wel vaker (gevoelige maag) Ik kreeg vandaag nog de vraag: "en wanneer ga jij moederdag vieren?" ik: "vraag dat volgend jaar maar weer!" Mijn vriendinnen weten niets, wel dat het niet lang meer zal duren. en mijn moeder heeft lege-nest-syndroom dus wil graag oma worden. Ik had een kleinkind wel als moederdagcadeau aan haar willen geven, maar ze moet geduld hebben. als ik nu zwanger ben, ben ik uitgerekend op haar verjaardag! Succes met wachten op ons nod!!!
Fijn om te lezen dat je niet alleen bent....wat een herkenning! Hier ook een zeer onregelmatige cyclus. Ik ben gestopt met de pil Aug. 2008 en sindsdien geen normale menstruatie meer gehad. Sinds maart wel weer iets, maar stelde niet veel voor. Maar goed, beter iets dan niets! Hopelijk zet het nu door...?! Ik ben ook bij de gyn geweest in feb. als het zo bleef, moest ik over drie maanden terug, dat is ongeveer nu. Maar ik heb nog geen nieuwe afspraak gemaakt. Pff....van de ene kant wil ik wel, maar van de andere kant ook weer niet.... Wat hebben jullie al allemaal geprobeerd? Misschien iets van extra vitamines? Succes allemaal! Liefs
Hier nog niet zoveel geprobeerd, ik heb wel wat verhalen gehoord over teunisbloemolie, maar ben er zelf niet bekend mee. Ik hoop eigenlijk dat ik jullie zelf een succesverhaal kan vertellen, deze maand zit ik alweer op 38dgn cyclus en ik heb me voorgenomen, mocht ik volgend weekend nog niet ongesteld zijn, ik dan ga testen. Wil ook niet te vroeg testen ivm die rare cyclussen van mij.
sunshine, je hebt vandaag je meest vruchtbare dag? nou succes! als ik jou was zou ik wel snel een afspraak maken. je hebt dan wel zekerheid! als je de mogelijkheden maar weet, je heb nog altijd de keuze of je een behandeling wilt of niet(als daar sprake van is). het is jouw lichaam en je hebt er het beste mee voor toch? misschien heb ik makkelijk spreken, maar ik zou het zelf fijn vinden te weten waar ik aan toe ben. mano succes met testen en veel geduld met wachten! wat betreft pillen e.d., ik heb alleen de etos zwanger worden pillen gebruikt, maar gezien mijn cyclus helpen die niet echt. ik heb besloten om te vertrouwen op mijn lichaam. ik ben ook niet zo van de pillen. je weet nooit wat ze met je doen! wel gebruik ik natuurlijk foliumzuur en heb ik vorige week ovulatietesten gebruikt en daar ben ik erg tevreden mee, aangezien hij direct positief was!(had ook vruchtbaar slijm, dus wist dat ik moest testen) dus ik denk dat je gewoon vooral op je lichaam moet letten(slijmverlies, steken enz) en vertrouwen, ook al is dat moeilijk..
@Nelizz Ja dat zou een heel mooi moederdagcadeau zijn geweest. Ik heb er inderdaad ook nog aan gedacht. Hoe gaat het nu met de steken? Ik had vandaag ook last van vage krampen. Beetje als menstruatiepijn. Maar dat lijkt me nog erg vroeg, 5 dagen na de positieve ovutest. En het leek ook wel wat op spierpijn na buikspieroefeningen doen..... ...Maar misschien zit het ook wel tussen mijn oren, omdat ik zo graag wil hahah Liefs Jeal
@Shunshins: Dat duurt bij jou erg lang zeg voor de menstruatie weer op regel is. Was je voordat je aan de pil begon wel regelmatig ongesteld? Ik heb verder geen dingen geprobeerd (heb eigenlijk geen idee wat je er aan kunt doen). Ik ben wel een aantal weken na dat ik met de pil gestopt was, begonnen met het slikken van Foliumzuur.
nou dames ik kan jullie ook nog steeds een hand geven... voel nog steed niks van een ongi of eventuele zwangerschap helaas. Dus mijn hoop op een 'normale' cyclus is alweer opgegeven... nou ja we doen ons best en zien het wel
@Jeal, ik had vandaag niet erg last. soms last van mn maag, maar dat heb ik dus vaker. Wel een hele harde buik! Ik hoop dat ik mijn innesteling zal voelen. dat geeft dan weer een stukje hoop!
@Sylcor: Wil je heel veel succes wensen! Het kan erg frusterend zijn. Heb je wel eens een ovulatietest gedaan? Dat heeft mij dus geholplen om mijn eisprong te ontdekken!
oh jah en nog zoiets... ik heb ongelofelijke vreetbuien!!!!! ik eet met gemak twee volle borden op, terwijl mijn man tegenwoordig niet eens 1 op kan!! en heeeel veel tussendoortjes! Mijn favoriet is momenteel miniSmarties!!!!! =P~ en ik eet nu een stroopwafel.. Misschien moet ik het zo zien... straks als ik zw ben ben ik misselijk en kan ik niets meer eten, dus geniet er van zolang het nog kan!! hahaha sugarrush begint te werken
Haha dat is een goeie!!! Nu nog even genieten inderdaad! Vind tussendoortjes ook heerlijk, maar dat heb ik altijd, dus zegt helaas niks....