zijn hier ook damens met overgewicht, die proberen zwanger te worden? ik heb zelf ook overgewicht, en nou hoor je heel veel ramp verhalen daarover, terwijl in mijn omgeving nu al 4 zwanger zijn met overgewicht. ben nu zelf met ronde 8 bezig, en je gaat je toch afvragen zou het daar aanliggen?
ik heb ook overgewicht, maar ben het toch aan het proberen. wat voor verhalen heb je zoal gehoord dan gr
Hey! Ik heb 00k 0vergewicht, maar ik heb dat mijn hele leven al ... Heb 00k wel verhalen geh00rd dat vr0uwen met 0vergewicht minder snel zwanger raken 0f juist helemaal niet. En je w0rd vaaks niet eerder geh0lpen dan als je een bepaald aantal kil0's bent afgevallen. Ik heb net gest0pt met de pil, we kijken eerst h0e mijn lichaam er 0pgaat reageren en daarna gaan we het pr0beren. Eerlijk gezegd maak ik mij t0t nu t0e er n0g niet echt druk 0ver en 0m. Misschien pas na een aantal maanden als het niet gaat lukken?
mijn ha vertelde me dat als je gezond bent en regelmatig menstrueert overgewicht geen probleem hoeft te zijn/is. ik was zelf de eerste ronde zwanger met een bmi van 34.
Hier nog iemand met overgewicht... Ik ben zeer vruchtbaar... Het is bij mij in ieder geval geen probleem om zwanger te worden... Maar zoals Marieke al zei is een regelmatige menstruatie en een gezond lichaam wel heel belangrijk... Suc6 met zwanger worden...
ik ben ook iemand met overgewicht maar ik heb wel een regelmatige cyclus.Ik ben vorig jaar Aug gestopt met de pil.
Hallo ... Ik ben Henjo en mijn man en ik zijn sinds april 2008 bezig met kinderen. Bij ons wil het niet lukken en ik heb ook overgewicht. Sinds half maart dit jaar lopen we het ziekenhuis in en uit voor vanallerlei testen. En ja het klopt >>>>> al die verhalen. Ze testen alles uit maar als het blijkt dat je hun hulp nodig hebt dan zul je af moeten gaan vallen en pas als je dan afgevallen bent helpen ze je. Dit moet ik dus ook. Ze willen een BMI hebben van 30 en dat is behoorlijk pittig om te horen als er nogal wat kiloos afmoeten en je bent al zo lang bezig. Als ik dit van te voren wist was ik al eerder begonnen met lijnen. Ik ben nu een kleine week bezig en ben nu 5 kilo kwijt en ik kan het nu omdat ik weet waar ik het voor doe. Maar leuk is anders dat kan ik je wel vertellen. Er moet er nu nog 15 af en ik heb mezelf 3 maanden gegeven want echt veel langer wil ik niet meer hoeven wachten. Het kan bij mij zo zijn dat we gewoon bad luck hebben en dat ze me niet hoeven te helpen maar ik wil dit alles voor zijn voordat ik hun hulp wel nodig heb en dan moet af gaan vallen dan duurt het nog langer. Je kunt als je geluk hebt gewoon kinderen krijgen als je overgewicht hebt maar als het dan komt op ziekenhuizen na een jaar ... ja dan zal ik er tijdig aan denken om alvast te beginnen want zo'n antwoord van een gyneacoloog krijgen is heeel erg hard. Vooral omdat het al niet gaat en je zo graag wilt. En ze zeggen als je toch zwanger wordt met overgewicht is de zwangerschap en de bevalling veel zwaarder. Dat moet ik helaas nog uitvinden. groetjes Henjo
ik met mijn 120 kilo en 1.65 meter ben gewoon lekker zwanger. en is al de 2de keer. nu in 7 maanden. dus hoeft echt geen probleem te zijn.
Ik heb ook overgewicht. En wij zijn sinds september 09 bezig. Maar als ik dit van Henjo hoor.... Getsie! (zacht uitgedrukt)
Ook ik heb overgewicht en loop nu ook in het ziekenhuis. Ben het niet eens dat je eerst moet afvallen voordat ze je gaan helpen, dat zal wel verschillen per ziekenhuis. Ik mocht gelijk starten met hormonen. Ze adviseerde me wel om wat kilo's te verliezen maar zei daar ook bij dat ze wist dat dat heel moeilijk is. Ook zei de gyn. dat je absoluut niet aan een crash dieet moet beginnen. Het is helaas wel zo dat als je geen regelmatige cyclus hebt deze nog wel eens beter wordt nadat je wat kilo's bent verloren..
Ik ben het niet eens met de stelling dat je "geluk" hebt als je zwanger kunt worden met overgewicht. Ik denk meer dat het pech is als het niet lukt. Met overgewicht heb je wel meer kans dat je cyclus/hormonen niet helemaal op orde zijn, maar om nu gelijk het "geluk" te noemen. Hoeveel meiden zijn er niet zonder overgewicht bij wie het ook niet 123 wil lukken. Misschien heb je wel gewoon altijd geluk als het lukt en altijd pech als het niet lukt... overgewicht of niet...
hallo, ook ik heb overgewicht. Mijn man en ik zijn sinds januari 2007 aan het proberen kinderen te krijgen, wat tot nu toe niet is gelukt. We zijn in december voor de eerste keer naar de gyn geweest. Hij gaf toen aan dat ik eerst 10% van mijn gewicht af moest vallen. Dit is inmiddels gelukt en morgen gaan we naar de fertiliteitsverpleegkundige. We zullen zien wat dat gaat brengen. Je hoort verschillende verhalen, maar overgewicht hoeft lang niet altijd een probleem te zijn. Mijn menstruatie is altijd heel erg regelmatig geweest. In mijn vriendengroep zijn er maar 2 van de 5 stellen zelf zwanger geworden. De rest allemaal met hulp (en zij hebben allemaal een goed gewicht). succes! marjolein
hallo, ook ik heb overgewicht. Mijn man en ik zijn sinds januari 2007 aan het proberen kinderen te krijgen, wat tot nu toe niet is gelukt. We zijn in december voor de eerste keer naar de gyn geweest. Hij gaf toen aan dat ik eerst 10% van mijn gewicht af moest vallen. Dit is inmiddels gelukt en morgen gaan we naar de fertiliteitsverpleegkundige. We zullen zien wat dat gaat brengen. Je hoort verschillende verhalen, maar overgewicht hoeft lang niet altijd een probleem te zijn. Mijn menstruatie is altijd heel erg regelmatig geweest. In mijn vriendengroep zijn er maar 2 van de 5 stellen zelf zwanger geworden. De rest allemaal met hulp (en zij hebben allemaal een goed gewicht). succes! marjolein
hoi dames hier ook overgewicht en moet ook idd van het ziekenhuis afvallen en stoppen met roken over 4 maanden mag ik terug komen als het nog niet is gelukt ze heeft trouwens niet gezegt hoeveel ik af moet vallen maar in iedergeval gezonder eten en stoppen met roken liefs lisje
ikke heb iets ovegewicht. volgens mij hangt er dus ook af van hoeveel over gewicht je hebt!maar meiden volg je hart
Ik ben 1,62 ongeveer en weeg nu 114 kilo. Ik word niet eerder geholpen dan ik 85 kilo weeg. Zelfs na 2 jaar zelf aanmodderen niet. Ik voel me nu echt kl*te omdat het mij zelfs met maagbandje gewoon niet lukt! Groetjes, Sam
Hoi sam, we kunnen elkaar de handschudden want ik ben ongeveer even groot en weeg ongeveer even veel. Was laatst bij de ha omdat het zo lang duurde voordat ik ongi werd. Werd me even verteld dat ik maar moest afvallen omdat je zo moeilijk zwanger wordt. Tja alsof dat zo makkelijk gaat.
ik heb ook overgewicht, ben 1.62m en weeg 76kg. mijn ha heeft er niets van gezegd. we zijn sinds aug 08 bezig.. was er laatst en ze zei dat het vooral van belang is dat je je lekker in je vel voelt. ik wil wel graag afvallen, omdat ik (denk) dat ik me dan iets zekerder voel.. vervelend om te horen voor jullie dat de (huis)arts/gyn het zo zegt... hopelijk lukt het afvallen snel en zijn jullie snel zwanger!
ja dat is ook mijn angst, dat als het niet lukt dat je dan na het ziekenhuis gaat met de mededeling je moet eerst afvallen, ik weeg 113 kilo met een lengte van 1.75. dus als ik onder de 30 bmi wil komen moet ik afvallen na 89 kilo! dat is 24 kilo! ik hoop zo dat het gewoon lukt! misschien ben ik wel veel te ongeduldig, bedoel ik ben nu aan het afwachten van poging 8.
Bij zwangerschap 1 woog ik 95 kilo (1.70 meter lang) en in rodne 1 zwanger.... Nu weeg ik 100 kilo en is mijn cyclus onregelmatig en zijn we met ronde 4 begonnen.... Kan nog alle kanten op. Maar ook ik ben wel aan het afvallen langzaam aan! Want de 1e zwangerschap was met die extra kilo's wel erg zwaar! Bevalling niet trouwens.