Hoi! Ik hoop dat er iemand in dezelfde situatie zit? 22 oktober 2014 heb ik een gastric bypass gehad. Vanaf december 2015 ben ik gestopt met de pil en zitten we nu in ronde 2! 16 januari is ongeveer mijn NOD als ik het goed uit reken. Vorige ronde was ik echt perfect ongesteld na 27 dagen en had ik 14 dagen daarna een doorzichtige slijmprop verloren wat ik als vruchtbaar zag na heel wat research! Nu ben ik toch wel een beetje bang om er voor te gaan vanwege dat ik bang dat ik te weinig vitamine binnen krijg? Of te weinig voedsel? Ik slik al trouw me foliumzuur en vitamine b pillen. Ik hoop dat ik er goed aan doe. We willen het zo graag! Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren met een gastric bypass? Groetjes, Rachel.
Mijn moeder en zus hebben ook een gastric bypass gehad. Ik zelf dus niet. Mijn zus gaat aankomende zomer starten met een IVF traject. Eerder was haar BMI hier te hoog voor. Ik lees toch wel veel succesverhalen over zwangerschappen na zo'n operatie. Als het goed is slik je toch ook nog vitamines standaard. Daarbij zou ik uitgebreide zwangerschapsvitaminen slikken. Dus niet alleen foliumzuur. Ik slik zelf bijvoorbeeld vitaal zwanger van Kruidvat. Misschien kun je advies vragen waar je bent geholpen. Hebben deze vraag vast eerder gehad. Gaat helemaal goedkomen. Succes!
Oke! Ik zal even kijken voor vitaal zwanger inderdaad. Ja ik ga even na vragen wat het beste is, het was eigenlijk zo van ik stop met de pil en we zetten er geen haast achter. Tot dat ik gisteren las over vitamine b12 tekort dat het kan tegen werken, dat ik toch daarin wat strenger ga rondneuzen! Bedankt voor de tip
Ik heb in januari 2015 een sleeve gekregen. Toen werd er verteld dat je minimaal 1.5 jaar moest wachten voordat je zwanger wou worden. Dat was geen probleem, want van een kinderwens was absoluut geen sprake. Nu echter geheel onverwachts in november een positieve test in mijn handen ondanks anticonceptie. Tot nu toe, 15 weken, en alle waardes zijn goed. Zowel alle vitamines als mineralen. Ik mag gewoon onder controle blijven van een verloskundige, alleen mijn internist word er ook bij betrokken. Is toen gesproken dat mocht ik heel erg ziek worden qua overgeven dat ik bijvoeding zou krijgen. Maar tot nu toe geen misselijkheid. enige is dat het eten een stuk moeizamer gaat, vooral de eiwitten die zo belangrijk zijn. Ik val nu weer af terwijl ik stil stond qua afvallen. Mijn lichaam is nu uitgeput en van de verloskundige moet ik nu al rustiger aan doen. De zwangerschap pakt meer energie van mij dan dat ik kan bij eten. Dus word nu beter in de gaten gehouden
ja dat klinkt wel logisch voor mij, ik had veel energie voor mijn operatie maar merk nu dat ik heel snel uitgeput ben eigenlijk. Dus ik kan me voorstellen dat als je zwanger bent dat het wel dubbel zo zwaar is! Bedankt voor het delen van je ervaring! En heel veel succes met je zwangerschap!