Wie is er bekend met de verschillende doseringen van foliumzuur en weet daar het fijne over te vertellen? Ben het hier op het forum ergens tegengekomen een tijd terug maar kan dat niet terugvinden helaas Wat ik nml gelezen heb is dat de meest gebruikte dosering te laag zou zijn? Hoop dat ik hier ervaringsdeskundigen kan vinden! Bvd!
Ik heb de ziekte van crohn en mijn maag-darm-lever arts adviseert 400mg, ondanks dat mijn darmen minder vitamines opnemen uit mijn voeding. Ik denk dat voor gezonde vrouwen dan 400mg ook voldoende moet zijn.
Foliumzuur versus folaat - Moxja zwanger wordenMoxja zwanger worden Hoeveel folaat heb je dagelijks nodig als je zwanger wil worden/bent? Als je zwanger wil worden of bent zou je 800 tot 1200mcg per dag uit je voeding moeten halen. Dat haalt bijna niemand, tenzij je het helemaal volgens het boekje doet . Supplementeer daarom 600-800 mcg folaat per dag bij. Zorg dat je B-complex voldoende bevat.
Ik vind het ook allemaal maar ingewikkeld. Je zou kunnen kijken naar je voedingspatroon en daaruit je vit b bekijken. Ik slik zelf alleen foliumzuur (folaat) vd Etos en probeer zoveel mogelijk groente fruit en zaden te eten. Succes!