Ik ben nogal geschrokken. Ivm terugkerende blaasontsteking is mijn urine op kweek gezet. Uit deze kweek kwam naar voren dat ik streptokokken b heb. Dit valt te genezen maar ik blijf wel draagster vertelde de huisarts mij. Nu weet ik wel de gevolgen voor bij een eventuele bevalling. Dat ik dan antibiotica krijg etc. Maar hoe zit het met zwanger worden? Kan zo'n streptokok bacterie mij vermindert vruchtbaar maken? Of heeft het gevolgen voor zwanger worden?
Ik ben ook draagster. Alleen dat wist ik niet, dus geen ab gekregen en dl is dus ziek geworden (kans is erg klein, maar helaas wel aanwezig). Met ab tijdens bevalling hoef je niet bang te zijn. Verder heeft het geen gevolgen, je moet wel opletten dat je tijdens je zwangerschap aan de bel trekt als je blaasontsteking hebt, veel harde buiken en/of buikpijn. De bacterie kan een vroeggeboorte veroorzaken, maar volgens mij is dit ook erg zeldzaam. Wist je dat 20 procent van de vrouwen draagster is? En het gaat heel vaak goed, dus geen zorgen. Succes met zwanger raken.
Ik heb het ook, 40% van de vrouwen schijnen drager te zijn van GBS/Streptokok B. Het is niet schadelijk voor de vruchtbaarheid. Idd, tijdens je bevalling dienen ze ab toe en in de zwangerschap krijg je iets vaker specifieke urine controle.
Ook ik ben drager,ook hier tijdens de bevalling ab gehad. Volgens mij tast het niet je vruchtbaarheid aan hoor.