Zwanger worden met Hashimoto

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Guusje1987, 31 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    @koekie: spannend weer, ik duim voor je! Hopelijk is oktober gewoon een super vruchtbare maand :D!!

@vanessa: wat vervelend dat je al zo lang aan het wachten bent :(. Weet je ook je vrije t4 waarde? En hoe voel je je verder? Persoonlijk voel ik me niet goed bij 1,8 en mijn waarde was begin deze maand TSH 1,3 en daarmee ben ik zwanger geraakt. Mijn endocrinoloog wilde mijn waarde ook onder de 1,5 hebben voordat ik zwanger mocht worden. Kun je je afspraak niet wat naar voren halen? Dan kun je al iets eerder gaan proberen of een verhoging van je dosis iets voor je is?

@daria: dank je wel en jij ook gefeliciteerd! Goed om te horen dat het allemaal goed gaat met je zwangerschap. Ik vind het ook erg spannend die eerste 12 weken en ben ook bang dat het mis gaat, maar dat was ik met de eerste ook en toen had ik nog helemaal geen problemen met mn schildklier. Ben blij als het december is (en alles goed gegaan is natuurlijk) ;)!!

2. Angelicdreamz

Angelicdreamz Actief lid

18 feb 2013
    384
    0
    16
    Zweden
    Hier nog een Hashimoto en hypothyreoïdie patient en op het moment zwanger van mijn eerste :) Het heeft wel 3 jaar geduurt, maar ik had er ook nog eens pcos bij waardoor het niet lukte. Ik zit al 4 jaar op een goede dosis thyrax, dus daar lag het ook niet aan.

Wel pas geleden 38kg afgevallen, waardoor de pcos sterk verbeterd was en na het afvallen in de eerste ronde meteen raak. Dus ik heb sterk het vermoeden dat het toch echt meer aan de pcos lag dan aan de schildklier.

Ook ik vind het allemaal nog heel spannend, maar hier nu bijna 12 weken zwanger en mijn waarden zitten rond de 0.09tsh en 14 ft4, dus eigenlijk vrij lage tsh waarde. Maar vooral ook spannend omdat ik pas over 2 weken mijn eerste echo krijg. Mijn vk vroeg zich zelfs af of ik geen hyper klachten heb, maar ik heb me altijd beter gevoelt bij deze waarden. Mocht de tsh omhoog gaan (schildklier langzamer werkend), dan zit er nog genoeg speling in, dus ik hoef niet heel vaak op controle te komen.

3. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Guusje nee ik weet mijn vrije t4 waarde niet. Je hebt wel gelijk, ik kan mijn afspraak gewoon vervroegen natuurlijk. Maandag maar even bellen.

4. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Hoi Angelicdreamz, wat een mooie waardes heb jij! Ik voel me net als jij ook goed bij zo'n redelijk lage TSH. Fijn dat je waardes zo stabiel zijn. Ik moet 24-11 voor het eerst mijn waardes checken. Ik heb ook direct opgehoogd en voel me goed, niet gejaagd oid, terwijl het best een flinke ophoging was.
    Jij bent al 12 weken zie ik, fijn zeg. Die eerste 3 maanden vind ik reuze spannend! Geniet er van :)

Vanesje: is het gelukt om je afspraak te vervroegen?

Ik hoop dat het goed gaat met Koekie en Poema :)

5. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed gaat Guusje! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan.

Hier gaat het goed, nu 7 DPO en 's avonds ziet mijn buik eruit alsof ik al 4 maanden zwanger ben, ik heb last van mijn maag, darmen zijn van slag, ik heb regelmatig hoofdpijn, ben extreem moe en mijn borsten zijn gevoelig, oftewel weer alle kwaaltjes die op zwangerschap duiden, maar ik geloof er inmiddels niet meer zo in. Op mijn opgezette buik (die had ik alleen in de ronde dat ik zwanger was) heb ik alle kwaaltjes inmiddels elke maand...

6. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Koekie, dat vind ik wel heel positief klinken eigenlijk!! Namelijk precies 7DPO begon mijn buik ook op te zetten en dit had ik net als jij ook alleen bij mijn andere zwangerschap gehad!! Maag, darmen, hoofdpijn en vermoeidheid zijn ook mijn kwaaltjes (geweest)! Ik hoop het heel erg voor je, maar ik ben er positief over :D :D

7. Poema19

Poema19 Actief lid

16 nov 2014
    157
    0
    16
    NULL
    NULL
    Koekie, dat klinkt veelbelovend! Spannend zeg! ;)

Ik ben afgelopen maandag gebeld door de internist. De vrijdag ervoor had ik weer bloed laten prikken volgens het 4 - wekelijkse schema en nu was de waarde te laag. Oftewel: mijn schildklier werkt momenteel te langzaam. Nu moet ik over twee weken weer prikken en als hij dan nog te langzaam werkt, krijg ik Thyrax.

Wel 'fijn' om bevestiging te krijgen over wat ik al dacht. Ik begon namelijk ontzettend op te blazen, pafferig gezicht. En MOE. Zo ontzettend moe, kan de hele dag slapen. Ik probeer verder wel actief te blijven en veel te wandelen, merk dat de vermoeidheid dan wel iets zakt.

Plus vandaag ongesteld geworden. Mijn cyclus lijkt zich ondanks alle (hormonale) veranderingen keurig stabiel te houden en daar ben ik heel blij mee.

Alle zwangeren: van harte gefeliciteerd! Alle dames op het wachtbankje: super veel succes! Ik mag mij hopelijk in januari/februari bij jullie voegen!

8. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Poema, fijn dat je gevoel klopt met de bloeduitslagen. Vervelend die vermoeidheid.. Ik had ook altijd het gevoel alsof ik aan mn bed gelijmd zat, vreselijk. Als je eenmaal levothyroxine slikt zul je snel verbetering merken gelukkig.

Sterkte met wachten!

9. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Poema, fijn dat je gevoel klopte. Dat is toch een bevestiging dat je je lichaam goed kent en dan ook nog eens op tijd ongesteld. Ik snap dat je daar blij mee bent.

Hier gaat het goed. Inmiddels lijkt mijn neus ook weer gevoeliger voor parfum en koffie en ik had vanmiddag toch opeens onwijs trek in iets zuurs. Vervolgens een pot augurken gehaald en die was gelijk leeg. Haha. En toch geloof ik er helemaal niets van.

10. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Vandaag helaas weer ongesteld geworden.
    Jeetje ik word er zo moe van meiden.
    Ik mag ook pas in maart terug komen bij de fertiliteits polie. Ik sprak laatst iemand die zei je kan wel eens naar een mei therapeut. Het kan zijn dat je met een blokkade in je lijf/hoofd rond loopt en dat dit je ervan weerhoud zwanger te worden. Zoals "ik denk dat ik geen goede moeder word". En dat dit je dan kan remmen. Geen idee of dit zo werkt masr inmiddels zou ik naar mars reizen als ze zouden zeggen dat het zou helpen 😁

11. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat balen meis!

Tja, ik geloof niet zo in dat soort dingen, maar baat het niet, dan schaadt het niet. Het kan hooguit helpen. Maart klinkt nog zo ver weg... Wel bizar dat het zo lang duurt, ik zou echt tekenen voor jouw cyclus. Je verwacht dat het dan snel raak is. Dikke knuffel meis!

12. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Koekie, en?? Ik hoop op goed nieuws :)!! Augurken is wel echt typisch zo'n zwangerschapsdingetje :D

Vanesje, balen meid.. Wat een geduld moet je opbrengen :(. Kan me goed voorstellen dat je ook naar wat alternatieve wijzes grijpt en ik hoop dat dat je kan helpen. Sterkte maar vooral succes :)

13. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 9 DPO begon het bloedverlies weer en vandaag 1 dag overtijd, maar vanmiddag alsnog echt ongesteld geworden. Mijn 4 maanden zwanger buik is ook gelijk weer weg. Ik maak me nog wel een beetje zorgen om dat bloedverlies vanaf 8/9 DPO, krijgt een ukkie dan überhaupt wel een kans...

14. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Koekie wat klote, is toch iedere keer zo een teleurstelling dat verrekte bloed!

15. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Ik heb mijn afspraak kunnen vervroegen trouwens, ik ga nu half december. Ze zat eerder helemaal vol. En dan vragen of ik meer mag gaan slikken. En wat mijn vrije t4 is.

16. Guusje1987

Guusje1987 Actief lid

9 apr 2013
    350
    157
    43
    Noord-Holland
    Koekie wat super balen :(. Ik lees hier op t forum wel eens over teunisbloemolie (zoiets).. Dat zou je je dpo's kunnen verlengen? Je zou t kunnen proberen. Ik had zelf ook altijd op 10dpo al een beetje roze/bruinverlies trouwens. Op naar een nieuwe ronde, sterkte meid!!

Vanesje, fijn dat je afspraak nu een maandje vervroegd is!! Houd ons op de hoogte :)

17. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Ben helaas vandaag weer ongesteld geworden.

Volgende week heb ik mijn gesprek bij de internist. Ben benieuwd wat mijn waardes waren, ga ook vragen naar mijn vrije t4. En om een verhoging vragen. Wellicht gaat het dan beter.

18. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Balen Vanesje! Hopelijk mag je ophogen en krijg je wat duidelijkheid.

Hier vandaag op 5 DPO, dus over een week weet ik meer.

19. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koekie, ook ik heb Hashimoto en ook steeds bloedverlies vanaf een paar dagen na m'n eisprong... M'n gyn weet niet waar het vandaan komt en maakt ook geen aanstalten om te checken hoe het komt... :( "afwachten" zegt hij steeds.. Voor de rest een gyn hoor, heel rustig, geeft je goeie hoop. Enkel op dit punt volgen we elkaar niet ;)

In augustus bleek ik (tegen zijn verwachtingen in) toch zwanger te zijn. De gyn had niet gedacht dat het zou lukken, gezien het lichte bruin/rozig bloedverlies telkens de tijd tussen m'n eisprong en mijn NOD. De zwangerschap resulteerde jammergenoeg in een miskraam op 8 weken. Ik heb nu 1 cyclus moeten wachten om terug te mogen starten met 'proberen'. Die cyclus heb ik dit bloedverlies niet meer gehad. De eerste keer in lange tijd. Nu ben ik heel benieuwd wat deze cyclus zal geven, dit weekend normaal m'n eisprong. Hopen dat m'n lichaam zich "gereset" heeft.

Ik heb niet al jouw berichtjes overlezen, maar wat zegt jouw gyn? Heeft die er een uitleg/oplossing voor?

20. Koekie83

Koekie83 Actief lid

24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dus inderdaad ook zwanger geworden met dat tussentijds bloedverlies en dat werd ook een miskraam, dat is juist waar mijn zorgen vandaan komen. Mijn gyn zegt echter dat het bloedverlies niet hoeft te betekenen dat de innesteling wordt bemoeilijkt, terwijl onderzoek uitwijst dat bij een LF van onder de 10 dagen dat vaak wel het geval is, dus het blijft lastig. Een uitleg waar het bloedverlies door veroorzaakt wordt, heb ik niet gekregen.

Afgelopen menstruatie was heftiger dan normaal met meer stolsels, dus ik hoop heel erg dat dat grote schoonmaak was en dat het bloedverlies nu gewoon wegblijft. Daar gaan we komende dagen achter komen.

Deel Deze Pagina