Hoi allemaal, vandaag op controle afspraak geweest in het ziekenhuis. Mijn waarde was 1,3. En vrije t4 was 16,8. Zij vond deze waardes erg mooi, en binnen het gemiddelde zei ze. Ik gaf aan dat ik toch onder de 1 wilde zitten en ik mocht een verhoging proberen van 12,5. Dan kom ik totaal op 112,5 euthyrox. Wat vinden jullie van deze huidige waardes?
He meiden! Hoe is het hier? Koekie, al bijna NOD? Hopelijk is het oude bloedverlies weg gebleven en heb je nu een prachtige positieve test! Ik heb/had ook altijd rond 10 DPO het begin met het bruine bloedverlies. Dit hield dan een paar dagen aan en dan begon mijn menstruatie. De afgelopen twee menstruaties echter niet. Vorige maand begon het uit het niets met rood bloedverlies (keurig op NOD) en deze maand 1 dag bruinverlies 1 dag voor NOD en op NOD meteen rood bloedverlies. Of het door de medicijnen komt, geen idee. Maar apart is het wel. Verder een update: Ik ben begin november ongeveer gestart met Thyrax (eerst 0,025, paar dagen later 0,05 en weer een paar dagen later 0,075). Helaas kreeg ik ook een hele vreemde huiduitslag op mijn flanken. De huisarts dacht aan scheer-irritatie (ik weet niet waar zij zich allemaal scheert ), maar de internist vond het suggestief en dacht wellicht aan een overgevoeligheidsreactie op de kleurstof. Hij heeft mij nu op Euthyrox gezet (0,075). En de huiduitslag is verdwenen! Morgen weer bloedprikken. Ben benieuwd naar mijn waarde. De vorige waardes waren: ft4 11 (begin oktober), ft4 8 (eind oktober) en ft4 4 (begin november). Ik voel mij in ieder geval een stuk beter! Minder moe, minder constipatie en stukken minder haaruitval. De behandeling met het radioactieve jodium is nu 3 maanden geleden. Nog 1 maand wachten en dan zouden wij er volgens de richtlijnen weer voor mogen gaan! Hopelijk herstelt mijn ft4 zich ook snel tot een geode waarde! Mijn duimen draaien voor iedereen!
Vanesje, die waarden zijn best ok, maar ik had inderdaad ook gevraagd om verhoging, want ik weet dat ik me daar beter bij voel. Poema, helaas begon op 10 DPO het bloedverlies en dat kwam en ging tot vandaag (1 dag overtijd). Ik had al een negatieve test gehad en krampen sinds gisteravond, maar het bloed bleef weg. Geen idee wat dit nu weer is. Vanavond is het echt los gebroken, dus flink Diclofenac geslikt en stil liggen... Volgende verwachte NOD is wel een mooie, 1 januari! Bedoel je wel de FT4 en niet de TSH? Als je FT4 blijft dalen, dan zou je je waarschijnlijk juist slechter gaan voelen... Fijn dat je je wel beter voelt!
Koekie: balen zeg! En verwarrend ook! Enige 'fijne' is dat je nu wel weet waar je aan toe bent. En 1 januari is een mooie NOD inderdaad! Ja, ik bedoelde echt mijn FT4. Die is sinds begin oktober enorm gaan dalen en begin november zat 'ie dus op 4. Vanaf toen ook levothyroxine gaan slikken en nu, na ongeveer 4 weken, begin ik mij echt stukken beter te voelen. Maandag weet ik mijn nieuwe FT4 waarde, dus ik ben benieuwd of het inderdaad weer gestegen is. Ik krijg verder weinig informatie van mijn internist over mijn antistoffen en over mijn TSH. We spreken elkaar ook vaak alleen telefonisch. Eind december heb ik weer een langer consult, dan ga ik ook eens vragen naar mijn andere waardes.
Ben benieuwd dan poema naar je nieuwe waarden maandag. Blij dat Jetje zoveel beter voelt iig! Koekie 1-1 is wel een hele mooie datum! Ik hoop ook dat ik me nog beter ga voelen met deze verhoging en dat ik snel zwanger zal zijn
@vanesje, dat ligt aan de referentiewaardes! Mijn ziekenhuis heeft 11-21 en de huisarts 9-16. Er wordt anders gemeten volgens mijn endocrinoloog. Maar ophogen kan sowieso. Zolang je voelt als je hypert. Zoveel mogelijk aan de bovengrens blijven tijdens de zwangerschap. En niet schrikken van een te lage tsh
Nou moet zeggen dat ik me best goed voel. Ik ben minder moe. Had de eerste nacht wat koud zweet maar dat kan ook aan wat anders liggen, heb het daarna niet meer gehad. Kan voor mijn gevoel de dingen ook wat makkelijker aan/hebben. Dus ben blij met mijn verhoging.
Hallo meiden, heb me weer even bijgelezen Koekie wat balen dat je toch weer ongesteld bent geworden. Laat 2016 (en dan met name de eerste dag ervan) jouw jaar zijn!! Heb je zelf het idee dat je medicijnen wilt verhogen of iets anders wilt proberen? Poema wat fijn dat je je eindelijk beter begint te voelen!!! Wat een lange weg is het toch altijd naar goede waardes. Jeetje je ft4 op 4, wat zal jij je ellendig hebben gevoeld. Toen ze er bij mij achter kwamen was mn vrije t4 0,3 (ref 0,8-1,8) ik denk dat dat vergelijkbaar is met jouw waarde. Idd vreselijk geconstipeerd, moe, reumatische klachten en ik kwam snel aan in gewicht. Je zal dan ook zien als je straks stabiel bent je je weer je oude zelf voelt! Vanesje wat fijn dat je ophoging je goed doet! Idd goed om te luisteren naar je eigen lichaam. Ik heb 2 weken geleden een afspraak gehad met mn endocrinoloog. Sinds het moment dat ik zwanger was heb ik opgehoogd van 100mcg naar 5x100mcg en 2x200mcg per week en dat komt neer op 128mcg per dag. Echter na 3 weken begon ik moeilijk in slaap te komen en kreeg ook hartkloppingen. Waardes TSH 0,33 en vrije T4 1,8 (ref 0,8-1,8) dus echt aan de snelle kant maar gelukkig wel binnen de lijntjes. Toch iets geminderd vanwege de hartkloppingen en slecht slapen en zit nu gemiddeld op 121mcg per dag. Gaat direct beter. Hele lichte verlaging omdat mn endocrinoloog terecht zegt dat ze me liever op ietsje te snel ziet dan te traag en ze wil daarom niet in grote stappen verlagen. Over 3 weken weer bloedprikken, tenzij ik me slecht zou voelen. Ik ben overigens zwanger geraakt met een waarde van TSH 0,8 en vrije T4 1,7 (ref 0,8-1,8). Aan de snelle kant dus maar zo voelde ik me niet. Ik laat mn bloed altijd sochtends vroeg prikken zonder dat ik mn medicijnen of iets van eten binnen heb. Liefs Guusje
@guusje, waarom neem je 2x per week het dubbele en probeer je het niet evenrediger te verdelen? Ik heb dan geen euthyrox maar thyrax maar ik doe altijd hetzelfde per dag tot 6,25mcgr per dag. Euthyrox is er toch ook in verschillende sterktes?
Mn endocrinoloog heeft dit zo voorgeschreven. Ik neem nu om de dag een half pilletje meer behalve in het weekend. Op deze manier krijg ik gemiddeld 121mcg binnen. De logica weet ik ook niet
Hoi meiden, Guusje: jouw waardes klinken heel mooi. Toen ik op ft21 zat (aan de bovengrens dus), voelde ik mij eigenlijk ook heel goed. Helaas ging ik vrij snel daarna weer hyperen. Afgelopen dinsdag gebeld door de internist. Mijn ft4 was nu 10,5. Mooi gestegen dus! En logisch dus dat ik mij niet zo ellendig voel als een paar weken terug. Nu weer ophogen met een half tabletje (totaal dus 0,875 Euthyrox per dag). Weer tweewekelijks bloedprikken en in januari weer contact met de internist tenzij de waarde tussentijds te laag/hoog wordt. De internist zei verder nog: 2016 wordt jullie jaar (doelend op onze kinderwens). Dat vond ik natuurlijk erg fijn om te horen en gaf mij weer net dat beetje moed om nog even door te zetten en af te wachten totdat mijn bloedwaarden zo goed mogelijk zijn. Soms wil ik namelijk er gewoon nĆŗ al voor gaan. Maar januari 2016 is het op zijn vroegst toegestaan. Gelukkig is het al zowat half december Succes nog iedereen!
Hoi, weet iemand dit. Ik ben 2 weken geleden gestart met een verhoging van 12,5 van mijn medicatie euthyrox. Ik gebruikte eerst 100 en nu dus 112,5. Maar sinds een paar dagen heb ik koude zweethanden en lijkt mijn hartslag versneld. Ik lijk ook vocht vast te houden in mijn benen. Weet iemand of dit van de verhoging kan komen?
Hoi Vanesje, Ja dat kan zeker van je verhoging komen, vooral die versnelde hartslag herken ik wel. Wanneer kun je weer bloed prikken. Het is best een flinke verhoging van 100 naar 112,5, misschien blijkt dat je t beter om de dag kunt doen ofzo. Ben benieuwd!! Zijn je trage schildklierklachten wel weg? Fijn Poema dat het de goede kant op gaat met je!!! Ik ben het helemaal eens met de instelling van de internist; 2016 is jullie jaar. Zou mooi zijn als je snel kunt beginnen met proberen zwanger te raken
Guusje bedankt voor je reactie, ik had vergelijkbare klachten toen hij te traag werkte. Alleen was ik toen vaker moe en neerslachtig. Maar ik had ook koude zweet handen en een verhoogde hartslag. Ze vond de klachten niet passen bij een traag werkende schildklier zei ze toen maar het was duidelijk wel het geval. Ik denk dat ik terug ga naar een kwart van 25. Dan zit ik niet op 112,5 maar op 106,75. Kijken hoe dat werkt.
Vervelend he dat getob met je schildklier. Tis zo'n gevoelig ding . Ga je eerst bloed prikken voor je verlaagd qua dosis? Het kan namelijk ook dat je eerst even hypert en dan stabiliseert. Dat heb ik ook. Ik ben bijv onlangs iets verlaagd en had een beetje de trage schildklierklachten, maar nu 3 weken later voel ik me weer oke/tegen t snelle aan! Mijn ervaring is om zelf geen dokter te spelen, dat heeft mij onnodig veel maanden gekost! Sterkte en succes!!
Ja daar heb je gelijk in Guusje. Ik dacht ik doe eerst ietsje minder en kan dan id kijken of het stabiliseert. Vandaag geen last gehad ergens van.
Na 4 weken is het in principe uit"gebalanceerd". Ik vind de verhoging wel meevallen? Tenzij je al op t randje zit. Even uitzingen tot die 4 weken!
Vanesje: ik heb ook na iedere ophoging een dag of 3 last van een versnelde hartslag en vocht vasthouden. daarna stabiliseert het zich en voel ik me weer lekker. Heb je inmiddels al weer bloed laten prikken? Hier verder nog weinig nieuws. Morgen weer een nieuwe meting van de ft4. Voel me toch weer een stuk normaler, zelfs een beetje hyper soms, dus ik ben echt benieuwd naar de nieuwe waarde na de ophoging. Verder ook weer onzekerheden en twijfels. Las onlangs over het effect van TSI antistoffen op de eicellen en de vergrote kans op de vervroegde overgang en nu ben ik meteen bang dat dat bij mij ook misschien zo zal zijn. Elke week langer wachten voelt als een eeuwigheid en ik ben ook zo bang dat er weer nieuwe tegenslagen zullen volgen, nu het einde van dit traject zo dichtbij komt. Succes iedereen!
Poema ik heb in januari een bel afspraak. Dan de week ervoor prikken. Had dat een groot effect op de eicellen? Qua kwaliteit ofzo? Wel heftig id.
Vanesje: ik zag het iemand aan het begin van dit forum eens noemen en ben toen gaan zoeken op Google. Moet je natuurlijk nooit doen, maar ik kwam wel degelijk informatie tegen. Eigenlijk stond er dat de TSI antistoffen je eierstokken en eicellen kan doen verouderen, waardoor je dus vervroegd in de overgang kan komen. Maar dit stond op een website van een ziekenhuis in Belgiƫ. Mijn eigen internist heft er nooit wat over gezegd, terwijl hij zeker op de hoogte is van onze kinderwens. Misschien is het niet zo bekend in Nederland of misschien is de kans heel klein. Ik weet het niet, maar ik ga het wel navragen de eerstvolgende keer dat ik de internist spreek. Het zijn bij mij meer de angsten en onzekerheden voor nieuwe tegenslagen. Maandenlang willen manlief en ik al voor een tweede kindje gaan en vanwege die stomme ziekte kon dit telkens niet. Sinds juni zit ik al in de 'medische molen' voor mijn schildklier en januari/februari is het traject waarschijnlijk zo goed als klaar en krijgen we groen licht. Dat komt nu dichtbij en dat maakt mij weer angstig. Wat nu als..? Ik ga proberen mijn onzekerheden los te laten en gewoon te denken dat wij in januari de condooms vaarwel mogen zeggen!