Hoi Nanette, Klopt. Ik had alleen de ziekte van Graves, waarbij mijn schildklier veel te snel werkte. Ik ben behandeld met radioactief jodium waardoor mijn schildklier nauwelijks meer werkt. Ik had een tsh van 0,00001 en zat in oktober op een tsh van 53 (toen was mijn ft4 ook maar 4). Mijn internist verwacht dat mijn tsh redelijk snel weer zal dalen tot 2 of 1 met de nieuwe ophoging. Hij zei ook dat het ft4 altijd vrij snel reageert op de medicijnen en het tsh daar als het ware achteraan hobbelt. Ik heb dus geen hashimoto en ik heb geloof ik ook andere anti-stoffen. Maar ik schrijf hier mee omdat er in mijn eerder geopende topic over Graves niemand meeschreef.
Oké.. Dan begrijp ik het.. Ik schrok al 😉 Ik dacht dat je de volledig foute info kreeg.. Gelukkig
@ Poema, dank je wel! Ik voel me belabberd, dus het gaat goed met kruimeltje. Haha. Doordat ik al meerdere malen bloedverlies gehad heb en dat me herinnerd aan de miskraam van vorig jaar, ben ik maar wat blij dat ik doodmoe en kotsmisselijk ben. Toch iets van bevestiging. Morgen weer een echo
Hoi meiden, Koekie: hoe was je echo? Hopelijk een mooi bewegend kindje! En hopelijk voel je je al wat minder beroerd. Ik was ook zo misselijk tijdens de zwangerschap, weet hoe naar dat is. Toch hoop ik mij snel bij jou aan te sluiten! Hier weer in een nieuwe ronde. De eerste ronde is ook wel een beetje chaotisch geweest. Begonnen met flinke buikgriep, herstellende van een maagzweer (gelukkig nu geen klachten meer), manlief extreme stress op t werk. En ineens weer vroeg bruinverlies, terwijl ik dat alle vorige rondes weer niet had. Vreemd dus. Nu rustiger in ronde twee. Ben al twee weken opgehoogd en vreemd genoeg deze laatste ophoging totaal geen klachten daarvan gehad. Ook de hartkloppingen zijn minder, terwijl de dosis dus hoger is. Hopelijk is dit een teken dat ik nu op de voor mij goede dosis zit. En hopelijk is mijn tsh over twee weken mooi gedaald. Verder ben ik wat minder op deze site te vinden. Ik wil het zwanger worden wat meer los laten en elke dag rondneuzen hier maakt mij eigenlijk alleen maar onrustig. Ben benieuwd hoe het na de eisprong zal zijn, dan ga ik vast weer googelen op de symptomen . Liefs
Ben ik weer. Mijn eerste reactie is alweer een paar weken terug. Ondertussen is het een en ander veranderd. Begin februari heb ik weer bloed laten prikken, en helaas was de uitslag niet goed. Mijn tsh was altijd rond de 1,5 en mijn t4 20 (sinds najaar 2013). Maar nu tsh 3,79 en t4 21. Ideale tsh bij zwanger raken is tussen 1 en 2 heb ik altijd begrepen. Dus ik een beetje in paniek naar de huisarts. Hij kijkt vooral naar t4 en raadt het af om op te hogen omdat die waarde aan de bovengrens is. Samen met de huisarts heb ik besloten om gelijk over te stappen op euthyrox, moet toch gebeuren. Over twee weken mag ik weer bloed prikken (6 weken na start euthyrox), ik hoop op goede waardes. Tot die tijd blijft mijn spiraaltje zitten. Maar oh! Wat ben ik ongeduldig! Ben de weken echt aan het aftellen...
@ Poema, jeetje dat klinkt niet echt als een lekkere tijd meis! Hopelijk gaat het deze ronde beter. @ Bloeme, je zou inderdaad een lagere T4 verwachten als je TSH omhoog gaat. Wel apart. Zou het even goed in de gaten houden, want er lijkt wel iets aan de hand te zijn en het kan natuurlijk dat je T4 gaat dalen... Helaas is de misselijkheid tot nu toe alleen maar erger geworden, maar kruimeltje doet het tot nu toe prima, dus ik krijg er ook steeds meer vertrouwen in