Zwanger worden met IUI (kunstmatige inseminatie)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Assiebassie, 17 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Assiebassie

5 jul 2008
    15
    0
    0
    Administratief medewerkster Verslavingszorg Utrech
    De Meern
    Wij zijn sinds februari 08 bezig om een 3de kindje te krijgen. Onze 1e 2 zoontjes zijn beide met IUI met stimulatie verwerkt.
    Helaas is het ons dus niet gegunt om een kindje te krijgen op de "normale" manier. Maar goed, met IUI kan het gelukkig wel (en aan de kindjes zie je het niet af hoor....)

Nu zijn we sinds afgelopen maand opgeroepen om te beginnen.
    Ik heb vorige week donderdag een uitgangsecho gehad, om te kijken of alles van binnen nog in orde is. Dit is gelukkig het geval.
    Vanaf die donderdag ben ik ook begonnen met het spuiten van Puregon om ervoor te zorgen dat ik eitjes aanmaak.
    Eergisteren (cd 10)heb ik weer een echo gehad en bloed laten prikken. Toen waren de eitjes nog niet groot genoeg om verder te gaan. Vandaag ben ik weer geweest en er zit 1 eitje van 18 mm (dit is de uitgangsmaat om te starten) aan de rechterkant.
    Dus vanavond om 22 uur moet ik Pregnyl spuiten om het eitje te laten springen (ovulatie opwekken) en dan moeten we zaterdag om 11 uur in het ziekenhuis zijn voor de inseminatie......

Ofwel, misschien ben ik zaterdag wel zwanger.....dan nog 2 weken wachten voordat we mogen testen. Zijn altijd de langste weken, maar daar komen we wel doorheen....

Zo lang verhaal, en nu maar wachten

groetjes
    Astrid

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Heel veel succes met jullie 1e IUI poging.

gr vruchtje

3. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Spannend Astrid!
    Ik hoop ook dat jullie 3e wonder niet te lang op zich laat wachten.
    Succes met alles.

Trouwens; zijn jullie eerste 2 iui behandelingen snel aangeslagen of na meerdere pogingen?

Groetjes Vanilia

4. Assiebassie

5 jul 2008
    15
    0
    0
    Administratief medewerkster Verslavingszorg Utrech
    De Meern
    hoi Vanilia,

Bij onze eerste zoon hebben we eerst 5 pogingen in een ander ziekenhuis gehad welke allemaal niet aansloegen omdat zij helemaal niets deden behalve insemineren (dus geen hormonen of iets). Daarna zijn we in het UMC in Utrecht gegaan en hebben daar nog 4 behandelingen gehad waarvan de laatste 2 met puregon en pregnyl. De laatste is dus aangeslagen. Al met al zijn we voor hem 4 jaar bezig geweest, wat dus eigenlijk niet nodig was geweest.

Bij onze tweede zoon was, na 3 maanden wachttijd, de eerste poging gelijk raak. De goede combinatie met hormonen was blijkbaar gevonden.

Bij ons derde kindje hebben we daarom ook gestreden voor dezelfde hormooncombinatie als bij de andere 2. Ze wilden eigenlijk met een andere combi aan de gang (slikken ipv spuiten etc). Gelukkig hebben we hen nu aan hun hoofd kunnen brengen dat deze combi nu perfect is...Ben nu dus benieuwd....wordt vervolgd.

groetjes
    Astrid

5. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Wat goed van jullie dat jullie door hebben gezet om hen ervan te overtuigen. Hopelijk werkt het nu net zo goed als toen!
    Jeetje 4 jaar lang voor de 1e. Wat een tijd heh? Knap hoor dat jullie de moed erin hebben gehouden.
    Ik heb vaker hier op het forum gelezen dat iui's soms best 'slordig' worden uitgevoerd door bepaalde ziekenhuizen. Daarom is het denk ik heel belangrijk dat mensen die ook met behandeling beginnen heel goed weten waar ze aan toe zijn en hierdoor betere beslissingen kunnen nemen.
    Nou meid, nogmaals succes met alles!

Groetjes Vanilia

Deel Deze Pagina