Zwanger worden met IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rozeline, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ja net nog maar een test gedaan en nog steeds niks. ik ben nu 14 dpo.

2. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Jammer :(
    Maar wel vervelend dat t nu zo lang duurt dan

3. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Wat balen meid:(. Is er geen hoop meer? Raar dat je menstruatie nog niet is doorgebroken.

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    nou einde ronde, menstruatie is doorgebroken. op naar ronde 5

5. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel meid

joan1984 vindt dit leuk.
  6. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Sorry voor mijn afwezigheid meiden. Het is voor ons momenteel een beetje druk en ik heb soms weinig puf om te reageren. Ik leef echt met jullie mee...

Naast het klussen was de oma van mijn vriend ook nog overleden en zijn we het weekend helemaal naar Friesland gereden (niet echt in de buurt voor ons). En verder spelen en nog wat andere dingetjes. Mijn cyclus is door alles denk heel erg in de war geraakt en misschien maar even beter, want ik ben erg gestrest en dat zou een behandeling ook niet veel goed doen. Ik gok dat mijn eisprong inmiddels wel is geweest, maar eerlijk gezegd weet ik het niet zeker. Ik laat mijn NOD op de 9de staan, maar misschien klopt deze wel niet.

Hoe is het verder met jullie?

7. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Net de 2e echo gehad en nu zitten er 3 follikels. Ze verwacht dat er maar 1 doorgroeit want die is groter (zagen dr allemaal net zo groot uit vond ik..) ze zitten wel weer allemaal rechts dus ik verwacht weer dat het niets wordt deze poging.. woensdag weer terug dus dan zien we wel wat er doorgegroeid is..

8. Rombely

Rombely Niet meer actief

Wat is het hier rustig meiden.

Gecondoleerd @Rozeline.

Hoe was je meting vandaag @Ritoy? Wat is motiliteit?

Oh @joan1984, wat balen toch weer. Ik wens je alle geluk in de nieuwe ronde.

Ik heb ook niet zo veel te vertellen. M'n hoofd is een beetje vol van alles. Ik heb ook niet zo'n goed gevoel over deze ronde, net de eerste follikelmeting gehad en 1 eitje van 11mm en 1 van 10. Schiet niet op. Vrijdag weer terug. Volgende week kan mijn man geen vrij nemen op z'n werk, dat is vrij zeker. Dus geen iui denk ik. Heb het nog niet gezegd in het ziekenhuis, eerst maar eens kijken wat m'n eitjes doen. En het op m'n werk vertellen denk ik. Ik moet nu echt te vaak onder werktijd weg, kan geen smoezen meer bedenken. Zo geen zin in om het te vertellen, bleh.

Hoe is het met de andere meiden hier ?

Lotje111 vindt dit leuk.
  9. Lotje111

Lotje111 Bekend lid

18 jan 2015
    666
    491
    63
    Hi meiden, sorry dat ik zo weinig heb laten horen maar t was me het weekje wel. Afgelopen maandag heb ik IUI 4 gehad, ging allemaal prima, beetje lachen tijdens het blijven liggen kwartiertje en op naar huis. Ik had de IUI om 12:30 en om 15:00 kreeg ik heftige buikpijn, dit was niet te vergelijken met de buikpijn van IUI 1 maar echt onbeschrijfelijk veel pijn. Ik denk dat ik nog nooit zo hard heb gehuild. Mn vriend heeft het ziekenhuis zelfs gebeld om te vragen wat hij kon doen. Uiteindelijk na 30 minuten (voelde als uren) en 2 paracetamol is de pijn wat gezakt. Waar de pijn precies vandaan kwam weten we niet. Het kan zijn dat mijn eisprong super heftig was door de hormonen of misschien toch weer een reactie van mijn baarmoeder op de vloeistof waarmee het sperma wordt ingebracht (ondanks het extra wassen). We zijn die middag nog teruggebeld door de fertiliteitsarts en zij adviseerde ons te stoppen met IUI. Ik heb net het hele pakkt met de IVF folders binnengekregen.
    Dat traject dat voor je gevoel altijd nog kon, waarvan je niet verwachte dat het zo ver zou komen, komt nu wel heel dichtbij.
    Natuurlijk blijven we nog hoop houden dat IUI 4 gewoon is gelukt, of anders in de maand hierna spontaan zwanger worden op vakantie, net voor de IVF intake op 13 juni.
    Hoe gaat het met jullie? Hoop op wat positievere verhalen :)

10. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Vandaag de 3e follikelmeting gehad en deze ronde wordt het hem hoor! Ik weet het gewoon zeker.
    Rechts zaten er 3, 1x 21mm, 1x 19mm & 1x 14mm en links 2 kleintjes van 9mm. En dan ook nog 20 miljoen zwemmers dr bij.. dan moet het toch niet mis kunnen gaan denk ik..

Rombely en Lotje111 vinden dit leuk.
  11. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Zwanger worden lijstje

NOD

25 april
    Valaina - 32 jaar - 1e kindje - bezig sinds 2012 (ronde 13 in MMM)

26 april

Joan1984 - 33 jaar - 3e kindje - bezig sinds 2015 (ronde 4 in MMM)

30 april

Brondy - 33 jaar - 3e kindje - ronde 23 (rond 3 iui)

4 mei
    Kimmetjuh90, 27 jaar, ronde 6, 2e kindje (1ste met huidige vriend), MMM

9 mei
    Rozeline, 39 jaar, 1ste kindje, ronde 3 (geen iui deze maand)

12 mei
    Frou81 - 36 jaar - 3e kindje - ronde 3 in MMM

13mei
    Candy01 - 37 jaar - 2e kindje - ronde ?? (ronde 5 in MMM)

16 mei
    Lotje111 - 29 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 4 in MMM)

19 mei

Rombely - 37 jaar - 3e kindje- ronde 28 (ronde 3 in MMM)
    Ritoy - 29 jaar - 3e kindje - ronde 3 MMM

AFSPRAKEN
    2 mei
    Rombely - follikelmeting

3 mei
    Ritoy - IUI #3

12. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Hoe gaat het met de meiden die al voorbij hun nod zijn?
    @Lotje111 wat raar ineens die buikpijn. Kan inderdaad wel door de hormonen komen hoor. Ik voel ook altijd al hevige druk voor de eisprong uberhaubt is geweest. Lijkt wel of alles veel gevoeliger is. Hopelijk is deze ronde de plakker!
    @Rombely mooi toch 10 en 11 op dag 10? Ze groeien 2mm per dag dus dan zou de iui inderdaad pas dinsdag zijb op zijn vroegst. Balen dat je man dan geen vrij kan nemen zeg.. En qua werk gewoon vertellen joh. Zoiezo aan je leidinggevende, dat begrijpen ze wel en dan zijn ze ook een stuk makkelijker over weg gaan onder werktijd. Het komt helemaal goed meid

Rombely vindt dit leuk.
  13. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Hier ook weinig te melden.
    De hormonen beginnen gelukkig wat uit te werken en ben hierdoor niet meer zo'n wrak als afgelopen twee weken.
    Nu 7DPO, maandag weer bloedprikken.
    Gecondoleerd @Rozeline. Hopelijk schiet jullie huisje lekker op.
    @Ritoy wat fijn zeg! Ik duim met je mee dat het deze ronde eindelijk zo ver is.
    @Rombely Wat vervelend zeg. Ik hoop dat je ongelijk krijgt. Mijn werk is op de hoogte. Ik krijg hier alle vrijheid in en wanneer het mij beter uitkomt mag ik ook zo thuiswerken. Heel fijn.
    Ik zou het vertellen aan je leidinggevende. Geeft zoveel rust.
    @Lotje111 Wat heftig zeg! Zou je hier dan geen last bij IVF krijgen dan? Ik neem aan dat het bevruchtje eitje ook in vloeistof ligt. Ik hoop gewoon voor je dat het helemaal niet nodig is en dat je over twee weken een mooie test in hadden hebt.

Trassi vindt dit leuk.
  14. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Hey meiden,
    Even kort, wij zitten een weekje op de camping vlakbij Praag.

Afgelopen zaterdag dus mijn IUI gehad, en ik stond vandaag op met buikpijn en pijn laag in de rug. Menstruatiegevoel. Ik ben zo bang dat het weer net als ronde 1 gaat zijn, met veel bloedverlies na een week....

We gaan zo naar Praag, heb voor de zekerheid maandverband in gedaan en mee in de tas....

Ik reageer later nog op jullie, lieverds!

15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hi dames,
    Even nog een laatste berichtje van mij..
    Het is hier nu wel pijnlijk duidelijk dat t bloed niet lang Op zich zal laten wachten (Ik verwacht vanavond goed te gaan bloeden) vanmorgen had ik al een heel klein beetje bruinverlies, mn temp is dramatisch laag gezakt (echt nog geen 1x ZO laag gehad op de dag van ongesteldheid of de dag ervoor).. Ik baal een beetje dat ik nog niet goed bloed, want dan had ik vandaag al kunnen bellen met het zkh en had ik duidelijkheid over wat ik nu kan gaan verwachten (ofniet).. als kers op de taart kreeg ik gisteravond een hele leuke mail van mn zorgverzekeraar, dat ik mn gehele eigen risico moet betalen (tja de behandeling en zijn nou eenmaal niet goedkoop) dus daar kon ik nog een regeling voor treffen.. leuke is nou wel dat mn zorgverzekeraar nu wel alles vergoed want ik ben er al doorheen:p
    Ik ga nu vooral even aan mezelf denken en mn gezin, mn vriend wil ook dat ik stop met temperaturen, omdat het toch niet werkt, en ik er alleen maar gestresst van word (hij ook trouwens) .. wij hebben er toch geen vat op, om na lot ligt volledig in handen van het zkh... daar moeten we ons dan ook maar echt bij neer gaan leggen. Misschien ga ik wel door met tempen, misschien niet... Ik ga er wel goed over nadenken, maar eerst goed nadenken over wat wij nu nog zouden willen en kunnen gaan doen.. dat is het belangrijkste.
    Ik heb zo ontzettend veel aan jullie steun en lieve woorden gehad, ik hoop dat deze weg jullie bespaart blijft, want echt.. its a hell of a ride with an unknown ending.. en dat lieve meiden, dat sloopt je, niet alleen jou, maar t kan ook de relatie slopen. (Maar dat hoef ik jullie niet uit te leggen).
    Ik verwijt het mijn aanstaande echt niet, want ik wist het vanaf het prille begin van onze liefdevolle relatie, maar dan nog is t wel pijnlijke realiteit als t steeds maar niet lukken wil.
    Lieve schatten, ik hoop dat jullie allemaal zwanger mogen worden, en dan ook blijven!
    Het ga jullie goed! Dit is geen afscheid, maar een totziens! Ik kom terug als ik duidelijkheid heb voor mezelf :) een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

16. Frou81

Frou81 Fanatiek lid

2 nov 2010
    1.678
    638
    113
    West-Brabant
    Dikke knuffel terug, lieverd!

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  17. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt schat ❤

18. Rombely

Rombely Niet meer actief

Hé lieve Kimmetjuh, neem even afstand van alles en vooral tijd voor jezelf. Ik vind het knap van je dat je dat doet. Wij weten hoe slopend dit traject is en hoeveel energie het kost en hoe zwaar het emotioneel is. Laat je na 15 mei nog weten wat er uit het gesprek komt? Ga even heerlijk genieten van je meisje en je mannetje en ik hoop dat je er voor (en met) jezelf uitkomt. Dikke knuffel.

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hey meis, ja ik laat t zeker weten zodra ik meer weet, misschien weet ik morgen al wel meer.. want de 15de is op of rond mn eisprong dus ik zal morgen t wel al weten wat er gaat gebeuren :)

Rombely vindt dit leuk.
  20. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoi meid, ik heb denk even wat gemist, want dit had ik niet mee gekregen. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je rust kan pakken. We weten allemaal hoe moeilijk dat soms is. Een hele dikke knuffel en ik hoop dat je ooit een wondertje mag krijgen. Lieve meid geef de moed niet op..❤

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina