Zwanger worden met IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rozeline, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Nou Rozaline dat klinkt niet leuk van de meiden hier. maar laat je niet onzeker maken hoor. Je krijgt echt niet zomaar iui. Jammer dat er zo gereageerd wordt en ook vooral dat jij je dara rot om gaat voelen. Begrijpelijk natuurlijk maar zo niet de bedoeling van op een forum praten over je onzekerheden. Hoe was je telefoontje met het ziekenhuis? Ik hoop dat het verhelderend is geweest.

Hier weten mijn collega's op de groep wel hoe en wat. Mijn leidinggevende dan weer niet. verder werk ik ook nog wat uren ambulant en de collega's daarvan zijn niet echt op de hoogte. Ik ben natuurlijk wel al een aantal keer geopereerd en daarvan zijn ze wel op de hoogte.

Wel fijn rozaline dat je nu weer een nieuwe vaste groep krijgt en dan ook met bekende collega's. Jammer dat eerlijkheid er soms voor kan zorgen dat het ook negatief kan uitpakken. Ik heb ook nog geen vast contract maar wel een kindvriendelijk bedrijf dus hoop dat het allemaal gewoon op zijn pootjes terecht gaat komen.

Wish, een maand is inderdaad te overzien. Voor je het weet is het alweer 2018. Ik vind de tijd toch al zo voorbij vliegen. ik weet het hele cliché. Lijkt me ook een goed uitgangspunt om het alleen te vertellen als het nodig is. Ik ben alleen wel heel benieuwd hoe dat er in de praktijk uit ziet. Het is wel iets wat me bezig houdt. Wat als ik precies moet terwijl ik moet werken. Ik deel veelal mijn eigen tijden in maar twee keer in de week sta ik een middag vast op de groep. Op die momenten is het lastig als ik niet kan. Een andere collega van mij zit in hetzelfde schuitje en gaat ook vanaf januari van start.

2. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Ja ik heb het allemaal al een keer gedaan. Als je het niet wil vertellen moet dit lukken. Ik vind dat je met echo's en afspraken redelijk flexibel kunt zijn. Waar ik iui krijg hebben ze ook avond spreekuur. En ik werk flexibele tijden plus ik plan zelf.

Ik werk als verpleegkundige en goed contact met onze wijpvpk die kan altijd even inspringen.

Wat vervelend rozaline dat je dat gevoel krijgt. Ik weet dat sommige meiden hier nogal rot kunnen reageren. Het is niet belangrijk dat hun het begrijpen maar dat jij het begrijpt. Dus laat het langs je heen gaan en stel je vragen.
    Het is makkelijk lelijk te doen achter een beeldscherm dat is ook waarom de meeste het durven.

Groetjes

3. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ja het heeft me duidelijkheid gegeven het telefoontje van het ziekenhuis.
    En het was mij ook nog steeds onduidelijkheid waarom hier nu voor gekozen werd, maar nu is het me duidelijk. Vandaar dat ik ook onzeker werd.
    Volgens deze meid was het een advies vanaf haar kant, terwijl ze niet eens mijn verhaal weet...
    Bedankt meiden.

4. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoe is het met jullie meiden?

5. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Rozeline wie weet ga ik na 19 december ook meeschrijven in dit topic. 19 december krijgen we nieuwe uitslagen en eventueel een behandelplan, IUI was bij de eerste afspraak de optie bij opnieuw slecht zaad.

6. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @JosjeM wat heb je allemaal voor onderzoeken gehad? Hopelijk mogen jullie snel zwanger zijn en anders kan je gezellig met ons mee kletsen hoor meid...

7. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Rozeline de start was via de huisarts met een samenanalyse, de uitkomst was verminderd vruchtbaar namelijk slechts 3 miljoen goed bewegende zaadcellen, terwijl de ondergrens minimaal 15 miljoen moet zijn.
    Op basis van deze uitkomst zijn we doorverwezen naar de gynaecoloog. Bij de eerste afspraak kregen we een vragenlijst die we moesten beantwoorden over levensstijl etc. Ook kreeg ik een inwendige echo en op het eerste gezicht zag alles er bij mij goed uit, voor zover ze dat kunnen zien op een echo. Vriendlief zijn ballen werden gecontroleerd, hieruit bleek dat zijn linker zaadbal aan de kleine kant was wat betreft het gemiddelde. Dit paste goed bij het beeld van zijn verminderde vruchtbaarheid.
    Meteen na die afspraak werden we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts en die heeft ons het een en ander verteld over OFO en IUI, hoe IUI in zijn werk gaat. En op de valreep bij het lab nog bloed af laten nemen. Ik op chlamydia en mijn vriend op FSH, LH en testosteron.

Morgen moet mijn vriend een tweede zaadstaal inleveren voor de samenanalyse en dan horen we volgende week alle uitslagen plus een eventueel behandelplan. Nog even spannend dus!

Zo, dat was weer even een heel verhaal.

Ik heb globaal teruggelezen binnen dit topic en ik vind het ook lastig om aan te sluiten bij een al langer bestaande IUI groep. Daarnaast is die groep volgens mij al best groot en kan ik het allemaal niet onthouden :p

8. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @JosjeM spannend wat de uitslagen zullen zijn. Ik hoop goed voor jullie.
    Ons topic is niet heel groot. We zijn maar met z'n drietjes en niet heel actief allemaal. Je kunt dus makkelijk mee praten, als je wilt uiteraard.:D

9. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ik schrijf graag mee haha :D

Rozeline vindt dit leuk.
  10. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Jullie zijn inmiddels zo'n 1,5 jaar bezig?? En heb je twijfels gehad over de mm of lees ik dat verkeerd??

11. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
  12. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Ja, mijn vriend en ik waren in twijfel of we de natuur nog een kans gingen geven. Alleen is die kans waarschijnlijk zo klein, dat we toch uiteindelijk maar besloten hebben om het traject verder voort te zetten.

13. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @JosjeM wat gaat er precies vanaf de 19de gebeuren, als de uitslagen goed zijn en wat als de uitslagen niet goed zijn?

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Rozeline Ik denk dat wanneer de uitslagen goed zijn (wat ik vanuit vriendlief eerlijk gezegd niet verwacht) dat ze ons nog een bepaalde tijd zelf laten proberen. Wanneer het niet oké is, zullen we neem ik aan verder gaan in het traject. Dat is hoe ik het begrepen heb. Heb al wel folders gekregen erover. Dus het is nog even spannend!

Wanneer in januari mag jij beginnen? Moet je nog extra hormonen spuiten/slikken?

15. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    @JosjeM en dan krijgen jullie IUI? Of zijn er ook andere opties?

Ik wacht nu op mijn menstruatie en zodra deze komt starten we. In principe kan mijn lucrin prik vanaf de 13de december gaan uitwerken, dus ik hoop dat dat snel gaat gebeuren. Het kan ook wat langer duren, dus daar ben ik ook op gesteld.

16. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Oh en ik ga inderdaad hormonen spuiten

17. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    @Rozeline zoals het er nu naar uitziet, naar aanleiding van het eerste zaadonderzoek, sprak zowel de gynaecoloog als fertiliteitsarts over IUI. Mocht het slechter zijn, dan zullen er misschien wel andere opties aan het licht komen.

Ik hoop dat je snel mag menstrueren (wat klinkt dat trouwens stom, dat wil je natuurlijk liever niet, maar in dit geval wel!) Zie je er tegenop om hormonen te gaan spuiten? Zelf vind ik prikjes eng haha :p

18. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hallo dames,

Krijg geen meldingen dus lees nu pas dat er wat gekletst is.
    Welkom josje m. Spannend he al die onderzoeken? Hopelijk valt het mee. Mijn man zijn zaad wisselt heel erg. Vam 2 miljoen na 10 miljoen. Dus 1 uitslag zegt vrij weinig. Zaad wisselt nou emaal elke lozing.
    Succes met afwachten en "leuk" dat je mee komt kletsen

Ik word van zelf actief als de iui gestart is. Probeer t nu zoveel mogelijk los te laten. Hoe gaat het me de andere dames?
    Groetjes

19. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Lijkt mij ook eng, maar ach alles voor het goede doel.

20. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Dankjewel @wish01 Wilde al zeggen de andere dames denken ook ineens van wat is hier veel gekletst! :roflmao:

Deel Deze Pagina