Zwanger worden met IUI, wie ook?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Rozeline, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    We zijn vanavond even lekker uiteten geweest om onszelf even te verwennen van weer een mislukte ronde.

Ik ben trouwens wel benieuwd of ik maandag ongesteld word of eerder.
    Mijn temperatuur gaf aan dat mijn ei al op dinsdag gesprongen was ipv donderdag. Omdat ik niet helmaal fit was dacht ik dat de stijging hierdoor werd veroorzaakt, maar we zullen het zien.

Rozeline vindt dit leuk.
  2. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    @iedereen die het vroeg...
    Ons zkh is het AMC, Amsterdam dus, dit vanwege eerdere behandelingen daar in het traject, en we wonen in Eindhoven.
    We kiezen er zelf voor om de afspraken vroeg in de ochtend te doen, zo kost het ons minder uren op het werk.

3. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Heel cliché misschien... maar wij begrijpen je hier allemaal. Ook ik heb een super lieve schoonfamilie, maar die weten ook niet dat we weer begonnen zijn met IUI. Om (goedbedoelde) vragen te voorkomen.
    En mijn ouders vertel ik al helemaal niks. Die hebben het al een beetje verpest door met de hele familie te delen dat wij een 'fertiliteitsprobleempje' hebben, ondanks dat ik ze op het hart gedrukt had om hun mond te houden.

So yeah.. I feel you, girl!

Lotje111 en Rozeline vinden dit leuk.
  4. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Wij lopen in het vu in Amsterdam en wonen nog in Dordrecht dat is ook elke keer 2 uur heen met files enzo. Alle afspraken zijn voor 10uur. Wat een drama, maar we moeten er wat voor over hebben.

5. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Wat is de reden dat jullie voor een ziekenhuis zo ver gekozen hebben?
    @Rozeline
    @Valaina

Ik woon omgeving Amsterdam en mochten wij voor ivf gaan dan moet ik ook naar het AMC of vu.
    Mijn streekziekenhuis doet alleen iui.

6. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Omdat ik door de endometriose in dit ziekenhuis terecht ben gekomen. Hier waren ze niet van plan mij te helpen. Ik moest eerst maar zelf proberen en dat zag ik niet zitten.

7. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Met hier bedoelde ik in Dordrecht.

8. Rombely

Rombely Niet meer actief

Wat goed, naar de sportschool @Kimmetjuh90!

Wat balen weer @Candy01, hopelijk heb je wel heerlijk van jullie etentje genoten.

Het zit je niet mee @Rozeline, beterschap.

Ik voel me ontzettend emotioneel al een paar dagen. Zou zo in tranen kunnen uitbarsten iedere keer. Kan dat door de gonal of pregnyl komen? Of het hele traject vind ik misschien psychisch toch zwaarder dan ik zelf denk. Ik ben wel super positief over deze ronde gelukkig.

9. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Lastig meid. Het kan eigenlijk door van alles komen. Je moet me even helpen hoor, je had net inseminatie gehad toch?

10. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Wie van jullie heeft ook een korte cyclus? Het is net of mijn lijf op hol is geslagen. Ik ben vorige week dinsdag ongesteld geworden en nu al heb ik een bijna positieve ovulatietest. Ik heb ook een onwijs vette huid en ik heb pukkels en dat wijst op dat de eisprong er aan zit te komen. Ik heb het elke maand deze klachten. Het zal best nog wel een dag of 5 duren voor ik echt mijn eisprong heb, maar dat is toch best snel.. Komt dit ook door het iui traject al heb ik deze maand geen iui?

11. Rombely

Rombely Niet meer actief

Ja gisteren.

Dat is inderdaad erg snel. Heb je deze maand wel hormonen? Ik heb geen idee waar het door kan komen. Je lichaam kan iedere ronde anders reageren natuurlijk. Wel fijn toch dat ie zo snel is?

12. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Vu staat goed aangeschreven voor endo idd.
    Wel erg pittig om steeds zo heenen weer te moeten rijden.

13. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Thanks.

Ik denk door de pregnyl in combinatie met het traject.
    Je spuit toch hcg in je lichaam.

14. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Geen korte cyclus, maar wel snelle eisprong.
    Nu steeds dag 10 mijn ei. Zelfs een paar keer dag 9 gehad.

15. Valaina

Valaina Actief lid

28 jun 2014
    223
    184
    43
    Vrouw
    Is geen keuze. Mijn man was al onder behandeling in het AMC en toen we door gingen voor KID, hoefden we daar niet op de wachtlijst.
    Scheelde anderhalf jaar tijd...

16. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Nee geen hormonen deze maand. Normaal had ik altijd een cyclus van 30-35 dagen, deze zijn nu wel erg kort. Vorige maand (wel met hormonen) werd ik na 25 dagen al ongesteld.
    Voor jou de wachtweken, spannend!! Die tijd duurt altijd het langste..

17. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ja daarom. In Dordrecht werd er tegen me gezegd ga maar gewoon proberen zwanger te worden (na een halfjaar proberen mocht ik wel terug komen), terwijl ik toen al aan het einde van mijn latijn zat (wat de pijn betreft). Mijn vriend en ik hebben elkaar toen aangekeken van huh. Ik heb toen contact opgenomen met mijn huisarts en gezegd dat ik terug wilde naar Amsterdam. Ze hebben opnieuw onderzoek gedaan, omdat de endometriose een beetje onduidelijk was en toen is het toch gevonden. Na een aantal maanden lucrin kon ik gelijk starten met behandelingen, als ik dat niet had gedaan was ik echt al helemaal op geweest (eigenlijk was ik dat toen al, kon niet meer werken enzo). Ik voelde me in Amsterdam serieus genomen in Dordrecht niet, daar moeten we maar het vele heen en weer rijden voor over hebben. En daarnaast hadden we ook geen andere keuze het is dit of niets... tja dan maak je wel een keuze.

Candy01 vindt dit leuk.
  18. Rozeline

Rozeline Fanatiek lid

11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    #1718 Rozeline, 10 apr 2018
    Laatst bewerkt: 10 apr 2018
    Ik ben benieuwd wanneer de mijne gaat springen, want als hij elke keer zo vroeg is geweest dan heeft het ziekenhuis de iui ook totaal verkeerd ingeschat. Is het niet erg al een eitje zo vroeg springt?

Ik heb al een paar keer het gevoel dat het ziekenhuis mis zat met het plannen, maar volgens hun kan dat niet. Omdat ik de ovitrelle prik krijg, maar toch voelde het niet goed. Ik word ook elke keer op dag 12 na de eisprong ongesteld, nu kan ik natuurlijk een kort lf hebben maar toch. We zijn nu al hard aan het klussen, omdat ik niet het gevoel wil hebben dat we weer mis zitten. We moeten alle kansen pakken die er zijn. IK WIL EEN BABY...:p

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.009
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Kun je niet om een echo vragen voor dat ze gaan insemineren om te kijken of je ei er nog zit?

20. Candy01

Candy01 Fanatiek lid

4 jan 2018
    1.078
    596
    113
    Vrouw
    Wow zo lang. Dan maar idd lange reistijd.

Deel Deze Pagina