4 dagen over tijd? Ruim 2 maanden gestopt met pil...Hoe verliep jullie cyclus bij ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemeis, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    hoi,

    Een vraag die te maken heeft met de cyclus tijdens ontpillen...

    Ruim 2 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Niet om zwanger te worden maar omdat ik er behoorlijk vlak en down van werd.

    Eerste menstruatie begon op dag 32 na pilstop. Had daarvoor 2 dagen roze afscheiding maar die heb ik er niet bij geteld. Heb toen 14 dagen ervoor (op dag 18 dus) denk ik een eisprong gevoeld aan de linker kant.

    Nu zijn we weer een cyclus verder en volgens mij heb ik op 30 augustus een eisprong gevoeld aan de rechterkant. dat zou dan op dag 20 van de cyclus zijn geweest.. 5 dagen daarvoor en 2 dagen daarna hebben we seks gehad.
    Dan zou ik 13 september ongesteld moeten zijn geworden (14 dagen erna) en zou de cyclus totaal 34 dagen zijn.

    Dat betekent dat ik dan nu 2 dagen over tijd zou kunnen zijn? Zit inmiddels namelijk op dag 36 en nog geen spoor van menstruatie te zien of te voelen.

    Wat ik vreemd vind is de duur van de cyclus na het stoppen met de pil. De eerste keer dat ik stopte met de pil (toen 2 jaar geslikt) was de cyclus eerst 47 dagen, toen 42, toen 37 en daarna steeds 32 dagen.
    Nu was de cyclus na het stoppen (heb m 2,5 jaar achter elkaar gebruikt) direct al 32 dagen en nu zit ik in de tweede maand na het stoppen al op 36 dagen...

    Hoe verliep bij jullie de cyclus na het stoppen?
    Kan me niet voorstellen dat ik zwanger zou kunnen zijn want bij onze beide kids heeft het rond een jaar geduurd voordat het raak was. Reden van stoppen met pil was om te kijken of ik me beter zou voelen zonder pil. De meeste keren hebben we condooms gebruikt en die 2 bewuste keren ‘voor het zingen de kerk uit’. Mocht ik toch zwanger zijn dan is het wel echt welkom.
     
  2. K00

    K00 Niet meer actief

    Ik heb me laten vertellen dat je het groeien van de eicel voelt en niet het springen..dat kan nog een paar dagen later zijn..daarnaast weet je nog niet hoelang je LF is dus je kunt niet spreken van overtijd.

    Ik denk dat je lichaam aan het ontpillen is. Dat kan echt wel een paar maanden duren.
     
    Annemeis vindt dit leuk.
  3. bluedrake

    bluedrake Fanatiek lid

    1 aug 2018
    3.658
    4.038
    113
    Vrouw
    Hoi,

    Ik had 14 juli een ontrekkingsbloeding, daarna werd ik 16 augustus ongesteld, daarna 10 september weer. Dus ik heb juist een korte cyclus... Als je de pil hebt gebruikt kan het sowieso het eerste halfjaar heel erg schommelen. Daarna wordt die vaak pas weer stabieler.

    Maar of je nu zwanger bent of niet, dat zou je dan toch echt moeten testen. Het kan ook zijn dat je cyclus gewoon echt langer is dit keer.
     
    Annemeis vindt dit leuk.
  4. Summer18

    Summer18 Actief lid

    28 mrt 2018
    153
    77
    28
    Vrouw
    Wat vervelend he. Wel fijn dat je al een vrij korte cyclus hebt. (Ik ben jaloers, haha) Wacht het nog heel eventjes af en anders toch een test?
     
    Annemeis vindt dit leuk.
  5. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Dank voor jullie reactie dames. Mijn man heeft zich juist afgelopen week laten steriliseren dus het is een beetje een dubbel gevoel. Vandaag dacht ik dat het toch zou gebeuren: het trekt dan een beetje in mijn buik en ik voel mijn onderrug en bovenbenen maar nog geen druppeltje te bekennen. Als het wegblijft doe ik volgende week ergens wel een test.
     
  6. Loes33

    Loes33 Bekend lid

    10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Je zou een testje kunnen proberen natuurlijk.

    Ik ben 28 juli gestopt met de pil, einde van de strip dus in mijn ‘stopweek’ ongesteld geworden. Daarna niet meer, wacht nog steeds op mijn menstruatie. Nu cd49....
     
  7. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Dat duurt dus al best lang. Vreselijk irritant he? Veel succes, hopelijk normaliseert je cyclus snel!
     
  8. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Net even de badkamer kastjes opgeruimd. Kwam een oude ovulatietest tegen (nog niet over de datum) heb m gebruikt en een hele donkere streep! Nog geen ongi te bekennen en zit op dag 38... Ga straks maar even een zw test halen...
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.602
    15.069
    113
    Nabij Utrecht
    Of je eiprong komt er nu pas aan.
    Dat verklaart ook je krampjes etc (groeipijn vh ei).

    Ik zou geen zw test die omdat die ook kan reageren op een lh piek.

    Ik zou doortesten met ovu testen en pas als hij 3 dagen lang knalt, een zw test dien.
    Een donkere streep is geen positief resultaat ;)
     
  10. Annemeis

    Annemeis Fanatiek lid

    11 sep 2011
    2.156
    768
    113
    Net een action test gedaan: negatief.
    De ovulatietest was echt heel donker, net zo donker als de teststreep. Zal dus mn ovulatie wel zijn. Dat wordt dat een cyclus van rond de 52 dagen, nog nooit gehad.
    We wachten wel even af. Zal morgen nog eens een ovulatietest doen en dan zien we over 2 weken wel weer...
     

Deel Deze Pagina