Lange cyclus 114 dagen. Huisarts?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Blabla01, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vannacht is na 114 dagen (6 april gestopt met de pil, eerste cyclus was 48 dagen) mijn menstruatie en daarmee mijn nieuwe cyclus begonnen. Ik heb in augustus bloed laten prikken wegens de lange cyclus waar ik in zat. Ook vanwege andere klachten: overbeharing, afvallen lukt niet, veel hoofdpijn en felle steken/pijnen in mijn onderbuik) Hier kwam uiteindelijk uit naar voren dat de FH en LSH waarden goed waren (nadat ze eerst te laag en daarna te hoog waren...) Ik moest weer bellen als er na 8 weken nog geen verandering was. Eergisteren hadden we al besloten dat ik de huisarts eerder zou gaan bellen, omdat mijn klachten (en onzekerheid over of het wel goed zit) toenemen. Nou is mijn menstruatie nu dus wel op gang gekomen. Aan de ene kant fijn, het werkt blijkbaar wel. Aan de andere kant nu de twijfel of ik alsnog zal gaan bellen of nu eerst maar weer afwachten?

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

Als het jou niet lekker zit, zou ik gaan. Huisarts kan je misschien gerust stellen. Wat vervelend dat je cyclus zo van slag is

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @blabla Je lang cyclus icm de klachten "overbeharing, afvallen lukt niet" doet met denken aan symptomen van PCOS (klik) Ik zou toch de huisarts bellen

4. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik volg de reeds gedane posts: als je je er niet goed bij voelt, kan je best gaan. Huisarts kan je dan sowieso al gerust stellen.
    En, mij doen je symptomen ook denken aan PCO. Hoeft daarom helemaal niet zo te zijn (ben helemaal geen dokter), maar, lijkt me dat een extra geruststelling geen kwaad dan.

Succes met het zwanger worden!!

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Na het stoppen met de pil (toen waren we nogniet bezig met zwanger raken) had ik eerst ook een vrij nette van 35.
    Daarna volgde er 2 van rond de 120 en vervolgens zijn mijn cyclussen eigenlijk nooit meer korter geweest dan 35, ik zat meestal tussen de 40-50 zelfs.
    Ik heb het toen op zijn beloop gelaten eigenlijk, maar ik was dan ook niet bezig met zwanger raken verder natuurlijk.
    Toen we eenmaal voor mijn dochter gingen klussen was ik wel gelijk de eerste ronde zwanger.
    Ik heb ook soms voor het ergste gevreest aangezien ik vrij absurd lange cyclussen heb. Bij beiden zwangerschappen ben ik wel gelijk de eerste ronde zwanger geraakt.
    Raar genoeg hoefd het dusniet persee uit te maken..
    Maargoed, ik zou doen waar jeje goed bij voelt.
    Als jij je er echt heel veel zorgen over maakt dan zou ik inderdaad het verder laten onderzoeken.

6. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ga idd de huisarts wel bellen, wil het in elk geval nog eens bespreken daar. De klachten zijn er wel degelijk en worden erger, dat klopt gewoon niet...

Deze menstruatie is overigens wel erg heftig... veel bloedverlies, erg pijnlijke krampen en erg duizelig steeds. Hopelijk is het snel over!

7. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik zou zeker eerder bellen en gelijl een verwijsbrief voor de gyneaceloog vragen.
    Ik heb pcos en dezelfde klachten. (behalve het afvallen) De gyn. kent me al 6jaar en ik ben deze maand met clomid begonnen.

Mijn zus heeft minder geluk gehad. Zij werd ook maar 1x in de 4 maanden onesteld maar moest van haar huisarts afwachten. Voor niks want nu 5 jaar later (ze is maar t buitenland verhuist dus nooit meer terug naar de huisarts geweest) is ze nog steeds niet zwanger en zelden ongesteld..

Deel Deze Pagina