zwanger worden met Narcolepsie....?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zonnestraal, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik plaats dit berichtje voor mijn lieve zusje. Zij heeft Narcolepsie (slaapziekte) en wil graag een kindje met haar man.

Nu moet zij als ze zwanger wil worden met alle medicatie stoppen. Deze keuze maken betekend voor mijn zusje een heftige impact, omdat zij zonder medicatie niet kan functioneren. Zij valt dan op de meest onmogelijke plaatsen in slaap en kan daarom niet haar werk uitvoeren. Mijn zusje zal dan moeten stoppen met werken en daardoor in de WIA terecht komen (voorheen WAO). Zonder medicatie zal zij ook een heel zware zwangerschap hebben, omdat ze dan echt dood- en doodmoe is. Het dagelijkse leven zal er (zeker met een zwangerschap) zwaar onder lijden.

Ze staat op het punt om deze beslissing te nemen (petje af zus!) Ik vind het een behoorlijk heftige keuze en maak me ergens ook een beetje zorgen. Haar leven gaat behoorlijk veranderen. Dat doet het sowiezo met een kindje. Maar haar leven gaat helemaal drastisch veranderen.

Mijn vraag is dus nu naar jullie toe. Kennen jullie iemand met Narcolepsie die kinderen heeft gekregen? en hoe gingen zij er mee om?

Dank jullie wel alvast voor de reacties.....

2. musje

musje Actief lid

15 nov 2005
    188
    0
    0
    Jeetje, heftig hoor! Vind het een hele moedige beslissing van je zus en haar man! Dit is wel een hele uitzonderlijke situatie. Is er geen forum voor lotgenoten waar deze vraag gesteld kan worden? Denk dat er hier niet zo veel ervaringen zijn hiermee...

Heel veel sterkte en ik hoop dat je zus een voorspoedige zwangerschap tegemoet gaat en dat het meevalt voor haar!

Deel Deze Pagina