het is allemaal even teveel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door silly31, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff, even van me afschrijven hoor...
    alles word even teveel op het moment, rot gevoelens ook!
    wat voel ik me onzeker op het moment, na 6,5 jaar *proberen* zwanger te worden, hadden we een pauze ingelast. na vorig jaar een jaar aan de clomid gezeten te hebben zat ik er even goed doorheen...
    laatste bezoek in januari leek alles goed te zijn, dus een pauze nemen leek ons een goed idee.
    het was de bedoeling om in mei/juni voor ivf te gaan.
    vorige maand had ik weer een afspraak bij de gyn, maar op de echo was geen ei te zien (wel had ik positieve ovulatietesten) dus een week later weer bloedprikken en daar bleek mn progesteron te laag.
    nu deze maand weer positieve testen, maar geen echo gehad, dus weet eigenlijk niets.
    met gyn gesproken, die vertelde dat ik misschien nog kon proberen om menogon te spuiten.(nog nooit van gehoord en hier weet ook niemand er iets over te vertellen)
    maar goed, 3 juli weer een afspraak om het hierover te hebben, terwijl ik dan dus alweer in de volgende ronde zit.
    het duurt allemaal zooo lang, ergens denk ik, pff nee weer hormonen en dan... tot nu toe heeft het allemaal toch niet geholpen, maar aan de andere kant ook weer blij dat ivf even opgeschoven word...
    ik weet het gewoon even niet, er gebeurd op het moment zoveel met me... gisteren vaderdag, terwijl ik vorig jaar met vaderdag een miskraam heb gehad, 2 dagen terug te horen gekregen dat een goede vriendin zwanger is en ik gun het haar van harte hoor, maar het doet me ook verdriet dat het bij ons niet wil lukken en dan heb ik nog een werkgever die me het liefst vandaag nog wil ontslaan en daar allemaal manieren voor aan het zoeken is, ook absoluut geen begrip van zijn kant. soms weet ik gewoon niet meer hoe ik verder moet, leef echt van dag tot dag, ik durf ook geen plannen te maken voor de toekomst...
    sorry voor het lange verhaal, maar ben blij dat ik hier even anoniem mn hart kan luchten

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ach meid. Begrijpelijk hoor. Knuff

3. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Heel veel sterkte meid.
    Hebben jullie al eens nagedacht om naar Dusseldorf te gaan voor een ivf of icsi behandeling?
    Daar kijken ze net iets verder dan hier.

Mocht je iets willen weten pb me dan maar

4. Koekepeertje

Koekepeertje Actief lid

18 nov 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Silly 31,
    Het is helemaal niet gek dat je er even doorheen zit. Het klinkt gek maar dat recht heb je ook. Het is ook oneerlijk als het na lange tijd nog niet gelukt is en ook super naar als je dan eenmaal zwanger bent,dat je kindje je verlaat.
    Je zit vast niet op mijn verhaal te wachten maar ook wij zijn al paar jaar bezig en ook een miskraam achter de rug. Inmiddels een half jaar verder en heel wat ziekenhuisbezoekjes per maand en nog zonder resultaat. Ook mij maakt het boos. Ik leef gezond, ben slank, eet biologisch, beweeg voldoende. Ben van alles gaan doen als acupunctuur, Chinese Kruiden en yoga. Al jaren drink ik geen alcohol meer.
    Gisteren zat ik er net als jij doorheen en ik ga proberen vanaf nu weer voor mezelf te leven ipv in dienst te staan van een eventuele zwangerschap.
    Het leven moet ook leuk blijven. Ik heb er ook aan gedacht het traject in ziekenhuis stop te zetten en ik ken jouw dillema. Je kunt niet met maar ook niet zonder.
    Het valt niet mee als iedereen zwanger wordt ' van de lucht'.
    Toch vind ik het dan fijn te lezen dat ik niet alleen ben en dat er mensen zijn die hetzelfde meemaken.
    Een bekende van mij is na jaren na hun laatste IVF zwanger geworden en zij verwachten over twee maanden hun meisje.
    T is oneerlijk dat het bij sommigen zo makkelijk gaat maar het is zoals het is (al is dit een dooddoener).
    Heb vertrouwen dat het komt! Waarom sommigen zo n lange zware weg af moeten leggen is mij ook niet duidelijk.
    Ik ga proberen over te geven aan de natuurwetten en probeer vertrouwen te hebben in een goede afloop.
    Dat gun ik jou ook!
    Denk goed om jezelf. Houd je ogen open voor een andere leuke baan waar je niet weggekeken wordt.
    Deze druk/stress lijkt me ook niet fijn voor je.
    Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe en ik zal op afstand wat warmte en positieve energie naar je sturen.

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Heel logisch dat je je zo voelt, het is ook niet niks! Wilde je een dikke knuffel geven

6. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de (digitale) steun meiden!
    @ vlinder
    toevallig net met mijn vriend gepraat over belgie, daar schijnen ze ook veel verder te zijn dan hier. hij denkt dat het misschien toch beter is om eerst toch te proberen met spuiten, ivf is toch een grote stap en aangezien we ook gaan trouwen in augustus denkt hij dat we even moeten wachten met dit traject in gaan, maar de optie *buitenland* houden we zeker open, dank je wel

@ koekepeertje
    jeetje, jij hebt ook al een hoop voor je kiezen gehad! wat is jullie vooruitzicht, als ik vragen mag?
    het is inderdaad zo oneerlijk, maar zoals je zegt, het is zoals het is.
    ik herken veel in je verhaal, gezond leven, geen alcohol,ben ook slank. acupunctuur, reiki, ik probeer het allemaal, baat het niet, dan schaad het niet en heb ik er tenminste voor mn gevoel alles aan gedaan wat in mijn macht ligt.
    en ja ook ik vind het *fijn* te weten dat ik niet de enige ben...
    ben trouwens wel op zoek naar ander werk, maar dit valt niet mee in deze tijd, probeer het voorlopig nog vol te houden, ik heb een vaste aanstelling, dus zomaar kunnen ze me niet ontslaan, gelukkig.
    ik ga proberen weer positief te denken en wens jou ook alle sterkte en kracht toe en bedankt voor je lieve bericht

7. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel sterre, lief van je

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    silly31: Wat een verhaal en ik lees me zelf in jouw .
    Toen wij diep in de mmm zaten 3 jaar geleden al weer en 16 jaar al weer met lege handen .
    Wij hebben het boek al gesloten en leven verder en genieten van het geen wat we wel hebben.
    Is nog wel eens moeilijk moeten is ook wat.
    Ik hoop voor je dat je toch nog mag genieten ooit van een wondertje .
    Dikke knuf en praat vooral veel met je vriend/man er over [ uurtje en langer dan niet]

9. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Wat leef ik met jou mee silly31... ik wil je even veel sterkte wensen en een dikke knuffel! !

10. wiessss

wiessss Fanatiek lid

1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    jeetje meiden wat hebben jullie het al voor je kiezen gehad zeg, heel veel sterkte en hopelijk mogen we allemaal snel ons eigen wondertje vast houden.

11. Koekepeertje

Koekepeertje Actief lid

18 nov 2013
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    @silly31:
    Thnx voor jouw lieve reactie. Het komt wel goed met ons. Je lichaam heeft laten zien dat het zwanger kan worden,net als bij mij. Veel sterkte!!

12. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Heel veel sterkte gewenst. Ik stuur je in gedachte heel veel kracht en geluk en ik hoop dat het snel zo mag zijn! Ik heb nul ervaring oo dit gebied , maar vind het echt hartverscheurend om te lezen. Kan me niet voorstellen hoeveel pijn het doet als deze wens maar niet vervult wordt.

13. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Ik wil je heel graag een dikke digitale knuffel geven. Snap heel goed hoe je je voelt.
    Maar wat Marnat zegt, blijf praten, inderdaad niet te lang per keer maar echt blijven praten.

Ik blijf voor jullie duimen xxx

14. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik wil jullie allemaal bedanken voor de lieve reacties en steun, dat doet me echt goed!
    we blijven zeker praten hoor, gelukkig hebben we een hele goede, sterke relatie, naar mijn idee de basis voor alles...
    @marnat
    volgens mij heb ik jouw verhaal weleens gelezen hier (met tranen in mn ogen) wat heb jij al veel gemaakt!
    en wat heftig moet dat voor je zijn...
    ik probeer me weleens voor te stellen hoe het zou zijn als het niet mocht lukken, maar liever denk ik daar nog niet aan.
    kan me goed voorstellen dat je het er nog wel moeilijk mee hebt, ook al is het boek gesloten, je gevoel is niet ineens weg!
    ontzettend veel respect voor jou!

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    silly31: Dank voor je lieve woorden .
    Het boek is echt wel dicht hoor maar soms is er een dip idd .
    Wij doen veel dingen samen in weekend gaan zo maar naar Duitsland als we vroeg wakker zijn , gaan we ver weg .
    Fietsen veel als mooi weer is .
    Heb ook vast wel gelezen in mijn topic .
    Succes en pas op je zelf .
    Als er wat is vraag gerust mag ook in mijn topic.
    Anders pbtje .

16. GelukkigeMama01

GelukkigeMama01 Actief lid

16 okt 2013
    185
    0
    0
    's-hertogenbosch NB
    heel veel sterkte! ik hoop echt met heel me hart dat er ook voor jullie een wonder komt!!xx

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Wat heb je naast clomid allemaal geprobeerd? Meestal beginnen ze met iui met milde hormoonsstimulatie en ga je daarna over op ivf, juist bij onbegrepen verminderde vruchtbaarheid. Wilde ze bij jou iui helemaal over slaan of heb je dit al gehad?

Zo niet, dan zou ik nu voor iui gaan met puregon of gonal-f. Misschien zelf een andere gyn overwegen als deze het nut van iui iet inziet?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er nu helemaal doorheen zit, maar zelfs als alles goed zit kun je echt veel baat hebben bij hormonen met iui. Zelf ben ik hier 3x mee zwanger geworden (waarvan 1 bbz), versus 0 x met zelf proberen in ruim 6 jaar. De bijwerkingen van FSH stimulanten zoals puregon (en wsl ook dat middel waar jouw arts het over heeft...) zijn véél minder dan die van clomid. Ik merkte er zelf helemaal niet zo veel van.

Geef de moed nog niet op meid! Zelfs als je nog niet aan ivf wilt denken zijn er nog andere opties, die echt niet heel zwaar voor jullie hoeven te zijn. Ik zal voor je blijven duimen!!

18. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marnat,
    heerlijk..samen genieten van de kleine dingen,
    volgens mij heb jij ook een hele fijne man, dat je er zo positief instaat..
    en dank je wel, we doen ons best
    @nana,
    iui word blijkbaar bij ons overgeslagen...
    ik heb inmiddels veel zitten lezen over *andere middelen* en dit ga ik ook zeker voorleggen in ons volgende gesprek bij de gyn, ook heb ik iets gelezen over bolletjes die je in moet brengen om je progesteron omhoog te krijgen, dit zou ik ook nog willen proberen..( het gaat steeds mis na de innesteling, dus naar mijn idee is mn progesteronwaarde de boosdoener)
    het is idd zo'n grote stap naar ivf, ik weet ook niet waarom we iui over zouden slaan? maar toch heb ik een hele fijne gyn hoor, kan alles overleggen met hem en hij probeert ook altijd mee te denken. hij vertelde dat hij al een paar successen had met dit middel (menogon) en daarom dit nog wilde proberen..
    bedankt voor je verhaal, hier heb ik wat aan en neem ik zeker mee in mijn volgende gesprek

Deel Deze Pagina