hallo dames, ik ben me ovulatie aan het bijhouden met de ovulatietest van sensi. nu zijn mijn vruchtbare dagen 20-04-15 begonnen en 22/23-04-15 had ik mijn eisprong, de dagen daarna werd het streepje steeds lichter. nu dacht ik ik ga nog eens een testje doen (geen idee waarom ik dat deed) maar nu zag ik nog steeds een licht streepje??(vandaag dus 03-05-14) dat is toch wel raar om 2 weken vruchtbare dagen te hebben toch? iemand ervaring mee of een idee? mijn laatste cyclus was 35 dagen en die keer ervoor 42 dus ongeregeld
Een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn. Dan heb je de LH-piek te pakken en de vruchtbare dagen waarna er een eisprong plaats kan vinden. Verder heeft een vrouw de gehele cyclus LH in haar lichaam, ook tijdens de menstruatie waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op reageert. De meeste vrouwen hebben dan ook de gehele cyclus een licht tweede streepje op hun ovulatietest en dat is dus heel normaal. Een licht tweede streepje zegt dus niks over vruchtbare dagen.
er staat dus ook in de beschrijving dat de ovulatie test kan reageren op het hCG hormoon zie ik nu net.. LH piek heb ik idd te pakken gehad. toen waren de 2 streepjes even donker. maar in iig bedankt voor de info ik wist dat namelijk niet ik daht dat het streepje helemaal zou weg gaan
Je hebt heel de maand door lh hormoon. En dat schommelt. Alleen vlak voor een eisprong heb je een piek en dan is de teststreep minstens zo donker als de controlestreep.