Zwanger worden met overgewicht? BMI 31

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 3muisjes, 30 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manna

Manna Fanatiek lid

2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Wat goed, gefeliciteerd! !!

2. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    3muisjes gefeliciteerd!

3. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Ik heb een bmi van 35. Ik was van mijn dochter binnen 3 maanden zwanger. Ik heb wel een bewegingsbeperking en daardoor is sport erg lastig. Bij mijn dochter was mijn BMI 37. Dus het is wel minder geworden. Overgewicht is een factor. Maar niet allesbepalend. Ik probeer wel gezond te leven. Ik ben benieuwd hoelang het nu gaat duren.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Gefeliciteerd!
    Ben telkens in ronde 1 zwanger geraakt, met BMI van 32-33.
    Tijdens zwangerschappen 14 kg, 14 kg en 8 kg aangekomen. Bij de laatste had ik hyperemesis gravidarum, hierdoor in begin veel afgevallen en maar matig aangekomen. Bij nr 1 en nr 2 was binnen 10 dgn na bevalling op startgewicht en kon ik gewoon mijn eigen kleding weer aan. Bij nr 3 bleek ik 8 kg onder startgewicht te zijn een week na bevalling. Maar omdat dit 'ongezonde' spuugkilo's waren, zijn die er in 2 maanden weer aangekomen zodra ik weer normaal kon eten (een beetje zoals je na buikgriep ook snel weer verloren kilo's terug krijgt, omdat je ze te snel verloren bent).

Mijn 'gevaarlijke' moment is niet de zwangerschap, maar dat vermoeiende eerste jaar met gebroken nachten (en BV) waardoor ik zoveel honger had de hele tijd ;). Daar zijn wel wat kilo's van blijven hangen. Maar ben nu een half jaartje gestopt met BV en bewust bezig om wat overtollige kilo's eraf te krijgen door gezonder te eten.

5. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Ik ben altijd te zwaar geweest. en toen ik voor het eerste kindje ging woog ik 82 kilo. direct na het stoppen met de pil werd ik zwanger. Jeej. met de 2de heeft het een jaar geduurd ik woog toen 98 kilo. ik denk gewicht wel invloed heeft, maar niet ech bepaald of het wel of niet makkelijk gaat lukken. Bij de eeste was ik ondanks overgewicht wel sportief, bewoog meer dan genoeg. met de 2de zat ik erg veel op de bank, achter pc weinig tot geen beweging. Nu zijn we bezig met de 3de weeg ik 84 kilo maar ben ik gestopt met roken en sport 2 a 3 keer in de week.

kortom ik denk dat het belangrijker is als je gewoon genoeg beweegt en je algemene gezondheid redelijk te noemen is dan een perfect BMI

6. roever

roever Niet meer actief

Hallo allemaal,

wat n fijne topic hier! :)

Ook ik heb overgewicht... ben 1,72 lang en weeg kleine 85 kilo :(

vorig jaar was ik in de 4 de ronde zwanger...helaas ma geworden en uiteindelijk in april gecurreteteerd.
    Tot op heden helaas nog niet weer zwanger... en was ook erg bang dat mn gewicht hier grotendeels mee te maken heeft...

ondertussen nu weer aan nieuwe cyclus begonnen., de 6 de :(
    hoop dat we gauw weet een positieve test in handen hebben.

Ook bezig met afvallen en gezond eten maar door alle up en down lukt me dat niet echt....

succes allemaal!!!
    en 3muisjes, van harte gefeliciteerd!

7. roever

roever Niet meer actief

zijn er nog meer (positieve) verhalen rondom zwanger worden met overgewicht?

8. xzonnetjex

14 okt 2015
    68
    0
    0
    Hoihoi, ja hier :p

Ik heb geen probleem met zwanger worden. Ik ben 1.70cm en weeg 93 kilo. Wat is dat dan in BMI, 32 geloof ik? Alleen bij mij zit het probleem in zwanger blijven. (bloedstollingsafwijking). Gewicht heeft er niets mee te maken en ben super vruchtbaar.

We zijn nu eindelijk zwanger met de correcte medicijnen. :D
    Volgens mij gaat gewicht vooral erg meespelen met een BMI boven de 35 omdat dan je cyclus wordt beïnvloed. Is dat niet eens het geval, dan is alles gewoon mogelijk zoals met een BMI van 25.
    Met een BMI van 31 zou je niet meer dan 7-11 kilo hoeven aankomen. Gezonde voeding is vaak de sleutel tot een gezonde zwangerschap, zelfs met overgewicht.

3Muisjes, we lopen aardig gelijk zie ik :) Gefeliciteerd.

9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hoezo is dat ook niet alles? Met 9 rondes zwanger is volgens mij heel normaal en helemaal niet afwijkend. Het is niet voor niets dat ze meestal pas na een jaar proberen willen gaan kijken waar het aan ligt.

10. voetstap

voetstap Niet meer actief

Ik ben door afvallen m'n onregelmatige cyclus kwijtgeraakt.
    Dus het kan er best mee te maken hebben.

11. Mats2511

Mats2511 Actief lid

14 jul 2015
    134
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey!

3muisjes gefeliciteerd met de zwangerschap! en wat een heerlijk topic heb je geopend! haha

hier een dame met een lengte van 1.67 en ik weeg momenteel 87. ( pfffff) voor mn eerste zwangerschap woog ik 76 dus ook overgewicht. en ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad. ook voor ik ooit aan de pil ging. bij mn zoon was t in ronde 7 raak dmv ovulatietesten. we zaten ervoor gewoon steeds verkeerd te mikken hahaha
    nu weer gestopt met de pil en nu een 1e ronde van 76 gehad. ik was echt bang dat mn gewicht dit veroorzaakte maar nu ik dit lees ben ik wel een beetje gerustgesteld en gaan we gewoon nog maar even door proberen ipv meteen de dokter te bellen haha

12. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik ben ook te zwaar. Was echt goed bezig met afvallen en was 18 kg kwijt .
    Maar het lukt me gewoon niet meer. En zwanger raken is voor mij een super motivatie maar de gezelligheid die erbij komt kijken en dan nooit wat mogen pakken.. ik trek het niet.
    Wil het wel weer oppakken. Ben al wel begonnen met sporten dus het moet lukken.

Helaas hier nog niet zwanger en ben in ronde 8 bezig. We hopen dat het op de natuurlijke weg gaat lukken en ondertussen blijf ik men best doen om gewicht te verliezen :)

13. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap een BMI van rond de 28 en ben vrij snel zwanger geworden (eerste rondes op verkeerde data geklust, toen met tempen begonnen en ei ontdekt en van de eerste keer raak). Bij mijn dochtertje had ik een BMI van 30 en ben van de eerste maand zwanger geworden. Nu na de tweede bevalling afgevallen (had geen eetlust meer, is vanzelf gegaan met 2 kleine kindjes) en heb nu BMI van 26,8.

Deel Deze Pagina