Zwanger worden met overgewicht, hoe doe je dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mom2Be92, 24 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mom2Be92

Mom2Be92 Bekend lid

17 okt 2013
    521
    4
    18
    Almere
    Hoi dames,

Ik ben 23 jr en samen met mijn man zijn wij al 10 maanden bezig met zwanger raken waarvan de laatste 6 maanden heel gefocused hierop.
    Mijn man zit mooi op gewicht bmi=19 maar mijn bmi is 39 :( en toen ik zwanger was van me dochtertje was deze 30 dus egt een groot verschil.
    Nu hebben we allerlei testen gedaan en ik ben helemaal goed gekeurd. Bij ons dochtertje was het in de eerste ronde gelijk raak....
    Hebben jullie tips dat de kans op een zwangerschap voor ons zal verhogen? Ik loop al bij een dietiste dus afvallen 1,2,3 gaat ook niet.
    Wat kunnen we dan doen? Ik hoor het graag van ervaringsdeskundigen

Gr

2. Robin20

Robin20 Actief lid

8 aug 2015
    150
    0
    0
    Ik heb zelf een BMI van 34.
    Vorig jaar kreeg ik van de gync. te horen dat ik onmogelijk zwanger zou kunnen worden. (Ik woog toen 10kg meer) ik zou toen m'n spiraaltje verwijderen en toen toch maar besloten te wachten.

Van de zomer m'n spiraaltje verwijderd bij de huisarts. Kreeg toen te horen dat het waarschijnlijk moeilijk en zwaar kon worden omdat ik last heb van overmatige haar groei. Als ik niet binnen 6 maanden zwanger zou zijn zou ik gelijk aan de hormonen moeten. Flinke domper. Toch besloten om met ovulatie testen te kijken en binnen 1,5 maand zwanger.

Mijn zus had morbide obesitas en was in de running voor een gastricbypass. Had geen erg in de dyclofinac en raakte dus per ongeluk zwanger.

Mijn nicht hadden ze tegen gezegd dat het medisch niet mogelijk was omdat ze te zwaar was. En hoppa 2 kinderen.

Ik zou er proberen niet teveel bij stil te staan, gezond te leven. En mischie ovu testen proberen?
    Hou moet 😉

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.665
    113
    Ik ben ook zwanger geraakt terwijl ik overgewicht heb en snel ook. Hoeft er dus helemaal niks mee te maken te hebben!

4. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Ik ben 3 x snel zwanger geraakt met flink overgewicht ..
    Ronde 1 , door de pil heen , ronde 1..

Bij de eerste was mn bmi rond de 35 schat ik , en bij deze zwangerschap rond de 39/40

Het hoeft dus niet altijd iets te zeggen.

Maar als het voor jou gevoel wel daar aan ligt, dan is denk ik toch de enige optie proberen wat gewicht te verliezen ..

suc6 !

Deel Deze Pagina