Ik ben ook 1.68 en weeg 103.. Bij mijn eerste zwangerschap woog ik 93, 13 kilo aangekomen maar dat was er ook snel weer af. Ik zit aan de antidepressiva waardoor ik flink ben aangekomen. Ben altijd al dik geweest verder. Bij mijn zoontje duurde het 8 maanden voordat ik zwanger was nadat ik mijn inplanon heb laten verwijderen. Dit keer was ik in 1 keer zwanger Heb ook geen miskramen, vroeggeboortes, diabetes of hoge bloeddruk gehad. Dus maak je lekker geen zorgen
Overigens snap ik heel goed dat je niet kan wachten tot je bent afgevallen, dat heb ik zelf natuurlijk ook. Maar eigenlijk zou je nu gewoon naar de sportschool moeten gaan en gezond eten pfff waarom is het zo moeilijk, ik weet er alles van...
Ik heb nu een bmi van 35.. bij mijn dochter woog ik 97 nu 105 bij lengre van 1.73.. dus er moet echt wel iets vanaf! Hoop eigenlijk vanaf januari tot maart de motivatie te vinden om er even voor te gaan.. zodat ik tot onder de 100 kom. Weet heel goed wat ik moet doen.. maar nu de knop omzetten Bij mijn 1e zwangerschap geen last gehad van complicaties te wijden aan mijn gewicht.
Er komen langzaam steeds meer mensen bij, leuk! Vind het fijn om ervaringen te kunnen delen hier en te lezen hoe het bij anderen vergaat! Browneyes, ik snap je helemaal! Gelijk heb je! Als je eenmaal zwanger bent mag ze je niet op een streng dieet zetten Lily, hopelijk kun je er nog even vol voor gaan om iig die 3 kilo kwijt te raken Zet m op meid! Hopelijk lukt het jullie toch nog om voor de tijd zwanger te worden, en anders hoop ik van harte dat jullie serieus genomen worden en dat er onderzoek gedaan gaat worden. Bij mij moet er eigenlijk wel eerst weer wat vanaf hoor Dat gewicht dat ik toen ben kwijt geraakt mbv de dietist zit er nu weer bij aan, dus eigenlijk zal ik nu toch richting de 100 moeten iig (15kg eraf! ) Ik heb nu iig het sporten weer opgepakt en zodra zometeen kerst voor bij is, ga ik ook drastischer op mn eten letten. Nu let ik al wel op uiteraard, maar er komen toch nog wel wat lastige dagen aan.. Ik ga niet op streng dieet, maar wel gezonder eten en betere keuzes maken. Dat zou het zwanger worden en een zwangerschap niet in de weg hoeven te zitten. Tulpenbol, kijk dat geeft wel weer aan dat gewicht lang niet altijd alles wil zeggen! Gefeliciteerd met je zwangerschap Wel balen dat je flink bent aangekomen door de anti-depressiva.. Ik ga mn best doen voor het sporten en voor het gezond eten Wie weet verlies ik dan toch wat kilo's. Anneke, lastig is dat he om die knop om te zetten? Ik herken me heel erg in jou! Weet ook dondersgoed hoe het moet, maar het uitvoeren is toch wel èrg moeilijk! Hopelijk kun je de motivatie vinden begin volgend jaar..!! Misschien kunnen we elkaar hier, samen met ander dames, een beetje op de hoogte houden van hoe het allemaal gaat..?
Helaas is er niks van gekomen de drie kilo kwijt te raken, twee aangekomen over de feestdagen. Er was gewoon te veel lekkers!!! Maar vanaf gisteren heb ik de draad weer opgepakt. Ben trouwens nog steeds niet zwanger... En denk het deze keer ook echt niet. Mijn temperatuur doet heel gek van hoog naar laag en ben sinds twee weken al verkouden. Dus zit niet lekker in mijn vel. Zou me verbazen als het dan wel gelukt is. Nog even een week afwachten. Ik moet wel zeggen hoe dichter ons gezet datum komt hoe meer begin ik te twijfelen. Ik ben ook bang voor slechts nieuws bij de dokter. Ik wil gewoon dat het op de natuurlijke weg lukt zoals bij al mijn vriendinnen en kennissen ook! Niet fair. Hoe gaat het bij jullie met afvallen? Nieuw jaar, nieuwe start ?
Even een berichtje, hiernook echt fors overgewicht (BMI 38-39). Van de eerste heeeeel snel zwanger geraakt. De tweede heeft 1,5 jaar op zich laten wachten. Ik had wel een eisprong...maar net iets later in mijn cyclus dan ik zelf dacht. Op het moment dat ik er niet meer mee bezig was (ff pauze ingelast), had ik een test in mijn handen die positief was. Naja de rest staat in mijn banner...
Ik heb zelf ook overgewicht, niet super veel maar toch. Ben 1,62 en weeg 80 kg. Vriendlief heeft zwaar overgewicht, 1,92m en 145kg. Ben in ronde 10 zwanger geworden!
Hoi ladies hier ook flink overgewicht bij de eerste 88kg bij 1.72m bij de tweede ook. Beide in de eerste ronde zwanger geraakt, eerste hoge bloeddruk de laatste week van de zwangerschap de tweede geen complicaties. Nu wens voor een derde maar weeg 98 nu. Gelukkig zijn de eerste 5kg er alweer af maar wel bmi <30 hebben voor ik aantel. Dus ingeschreven bij sportschool en weight watchers online en die tien kilo (en hopelijk nog meer) gaan er zeker af!
Hallo, ik schuif ook lekker aan. Ik ben 26 jaar, 1.76 en weeg op dit moment 97kg. Ik kom van de 105 af dus het gaat de goede kant op. Mijn BMI is 31.8 dus daar mag wel wat vanaf ja. Ik heb dus obesitas. Na mijn zwangerschap kreeg ik overgewicht, wat ik er langzaam af kreeg. Toen Door ziekte 10 kilo in een week kwijt geraakt (toen weer 69kg) en weken niet goed kunnen eten. Maar toen het eten weer beter ging, en ik een jaar lang prednison moest nemen, was ik zomaar over de 100 kg. Wij willen een tweede, maar we doen t rustig aan en ik ben inmiddels aan het sporten en afvallen.
Ik probeer zwanger te worden van de derde en heb een bmi van 40,1. Ik had ook overgewicht bij de eerste en tweede. Verder niet veel problemen gehad behalve zwangerschapsdiabetes bij de tweede. Ik ben heel benieuwd hoe snel ik zwanger ga worden.
Hey meiden! Hier helaas ook net als @Tulpenbol aangekomendoor anti-depressiva. (Waar aan vooraf ging een mega slechte relatie en mezelf gelukkig eten..) opeenstapeling dus. Bij m'n eerste zwangerschap woog ik uiteindelijk 92kg. Ik zit nu op 85 en ben 1.68. Ik kan het nog steeds heel moeilijk van mezelf accepteren want ik kom van 65-70kg, was altijd super fit! Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die zo ongeveer elke dag zegt hoe mooi ik ben.. Bij de eerste had ik een onregelmatige cyclus door stoppen met de pil, duurde 8 maanden waarin 3 rondes waren en toen zwanger. Lichte zwangerschapsdiabetes gehad prima onder controle te houden door een beetje op m'n voeding te letten. Nu ongepland zwanger geraakt vorig jaar wat eindigde in een miskraam. Inmiddels zitten we officieel in ronde 7.. Ben niet van plan eerst af te vallen, wel gezond eten/leven. Niet teveel focussen, op het afvallen niet en op het zwanger worden niet.. Als ik mezelf goed voel ben ik al reuze blij, dan komt de rest vanzelf.. Ik hoop voor iedereen dat er snel roze komt!
Heej dames welkom! Leuk dat er meer zijn aangeschoven! Tot nu toe ging het afvallen echt totaal niet.. Ook een periode achter de rug met veel buiten de deur eten etc. Nu zijn die uitstapjes achter de rug, is de voorraadkast zo goed als leeg, en ga ik er echt voor. Die "smoesjes" blijven verzinnen gaat mij niet helpen, dat weet ik wel. Ondertussen ook bezig met ronde zeven. Deze week opzoek naar mn ei. Voor vrijdag heb ik met een vriendin afgesproken om te gaan sporten, en zoals het er nu naar uit ziet, ga ik woensdag ook nog. Ga al wel weer een tijdje naar de sportschool, maar met 1x sporten en slecht eten gaat het niet werken natuurlijk.. Fijn om te lezen dat hier ook dames zijn die zwanger geworden zijn met overgewicht. Geeft me moed om die wens iig niet op te geven. Ondertussen wel echt aan de gang met sporten en het letten op het eten, en dan zien we wel wat mn gewicht is op het moment dat ik ook echt zwanger wordt..
Wat sporten en daarbij eten betreft; ik volg nu een programma om binnen een jaar 20kg kwijt te raken. En voor de mensen die het niet weten, probeer minimaal 3x per week een uur te sporten. 1 uur krachttraining en 2 uren cardio. Dit kan je invullen zoals je wilt (zumba; bodypump etc). En eet om de 2 a 3 uren iets. Niet grote maaltijden maar gewoon kleinere hoeveelheden. Zo komt je stofwisseling op gang. Als iedereen dit al wist, sorry haha maar ik wist dit niet en val zo veel sneller en gezonder af dan toen ik t op mijn manier deed.
Pfft van al dat baby gepraat gaan mijn eierstokken rammelen. Ben gisteren ook op kraamvisite geweest en wat heerlijk kun je toch met die kleintjes knuffelen. Aaah voor mij wel een goede motivatie om me naar de sportschool te slepen. Vanavond weer, en sinds 1 jan is er al 6kg af. Nog 10 te gaan en de condooms gaan aan de kant!
Bedankt! Gezonder eten minder eten en weer gaan sporten. Ik heb me bij weight waters ingeschreven en het is heel verhelderend hoeveel ik eigenlijk naar binnen werkte.
Ik eet juist te weinig. Want wat ik nu naar binnen prop, om mn stofwisseling opgang te krijgen, is echt veel meer. Ik snapte dan ook niet waarom ik niet afviel, maar blijkt dat mn lichaam alles wat ik at juist omzette in reserves omdat mn lichaam nooit wist hoe lang t zou duren voor ik weer zou eten. Dus nu om de 2 a 3 uren kleine beetjes eten. Het werkt I.c.m. sporten.
Ja precies dat is weer de valkuil. Dat je te weinig gaat eten. Bij WW krijg je punten aangepast op je gewicht leeftijd en geslacht en die moet je op maken om dat te voorkomen idd.
Hoi! Hier ook iemand met overgewicht. 1.63 en zo'n 95 kilo. Wij zijn inmiddels 21 maanden bezig om zwanger te worden. Augustus 2015 een vroege miskraam gehad. De gynaecoloog had aangegeven dat ik toch wel moet afvallen, maar het lukt me maar niet om de juiste motivatie te vinden (terwijl mijn enorme kinderwens toch genoeg zou moeten zijn?!). Komende week weer een afspraak bij de gyn. Mentaal vind ik het heel zwaar worden dat het maar niet lukt om zwanger te worden. We zullen dan beleid gaan bepalen. Hopelijk gaan ze wel iets doen ondanks m'n overgewicht. Iemand hier ervaring mee? Dat er bijv. toch IUI of andere medische hulp wordt ingezet i.c.m. overgewicht?
Sorry, geen ervaring mee. Maar wat betreft het afvallen, is er geen sport die je leuk vindt? Zoals Zumba, groepsverband, of juist lekker in je eentje op de crosstrainer? En wat t eten betreft. Scroll even terug naar wat ik en Rain zeiden. Dat werkt echt! Doe t voor je toekomstige kindje meid. Je kan het! Hier inmiddels een dip. Ik val niet meer af. Zou kunnen komen doordat mn spieren aan t opbouwen zijn, of ik doe iets niet goed. Momenteel begonnen met body pump naast de normale fitness. Enorm zwaar! Maar echt heel leuk.