Hallo Allemaal, Ik hoop eigenlijk wat meer mensen tegen te komen die in het zelfde schuitje zitten. Ik heb een bmi van 40, dus obesitas. Ik ben verder gezond, geen hoge bloeddruk, geen suiker en een regelmatige cyclus. Ik sport 3 keer in de week en loop bij een diëtiste. Ik ben de afgelopen 4 maanden al zeker 15 kilo kwijt geraakt. Mijn man en ik hebben besloten toch te gaan proberen met zwanger worden en zitten nu in onze eerste ronde. Ik zou graag in contact komen met mensen in dezelfde situatie of ervaring hebben met zwanger en overgewicht.
Hoi meid, Ik heb een hoge bmi en ben inmiddels zwanger. Het heeft bij ons wel even geduurd, maar wie zegt dat dit door mn gewicht komt, we weten het niet. Ik wordt redelijk in de gaten gehouden nu en het enige is dat ik niet thuis mag bevallen maar in het ziekenhuis moet bevallen. Dit zou ik zoiezo moeten vanwege een longembolie die ik heb gehad in het verleden dus dat wist ik al. Wat belangrijk is is gezond leven. Maar zo te lezen doe je dat al. En hou je cyclus in de gaten want het kan zijn dat je door je overgewicht minder eisprongen heb. Maar dat hoeft niet perse hoor. Het zou alleen wel kunnen. Hoop voor je dat het snel raak mag zijn
Ik heb een bmi van 37 en toch in 1 ronde zwanger Bij mijn zoontje woog ik 10 kilo minder en duurde het 8 maanden. Je weet dat er risico's aan verbonden zijn zoals miskraam, zwangerschapsdiabetes en zo? Ik heb daar gelukkig geen last van gehad dus ik zeg doen. Succes!
Dankjewel voor je reactie! En gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!! In het ziekenhuis bevallen wil ik sowieso, mijn man en ik wonen 3 hoog in een flat zonder lift, dus wil niet t risico lopen halverwege trappen af te moeten. Ik blijf ook zeker door gaan met nog gezonder leven, sporten en afvallen.. Maar we hadden allebei zo iets van; als we het niet proberen weten we het ook niet! De afgelopen drie maanden gelukkig een regelmatige cyclus van 28/29 dagen. Ik hoop dat dit zo blijft!
Ik weet inderdaad dat er risico's aan zijn verbonden. Maar besef me ook dat ik nooit super slank zal worden, dus dat de risico's zullen blijven.. Ik probeer door te gaan met afvallen en sporten.. Wie weet heb ik geluk en zijn we gezegend met een snelle zwangerschap. Anders heb ik nog veel tijd om af te vallen en gezonder te worden.. Wel fijn om ook wat positieve verhalen te horen ☺️
Ik heb ook een BMI van 40, met in m'n eerste zwangerschap een te hoge bloeddruk en nu is hij al weer wat verhoogd, dus ik ga vast weer aan de medicatie moeten op den duur helaas. Ik ben bij m'n eerste onverwachts zwanger geraakt. Wel heel gewenst uiteraard en nu bij deze zwangerschap was ik 4 maanden na verwijderen van implanon zwanger. Bij mij heeft m'n overgewicht dus niet gezorgd voor lastigere zwanger worden gelukkig. Wat goed van je dat je al zoveel kilo's kwijt ben geraakt! Ik hoop voor jullie dat jullie gauw een positieve test in jullie handen hebben
Dank je wel!! Wat fijn zo'n positief bericht! En gefeliciteerd met je tweede zwangerschap, behoorlijk vlot gegaan dus! Hopelijk gaat het met je bloeddruk de goede kant op en hoef je niet aan de medicatie!
Dankjewel. Waar ik net nog aan dacht is dat je met een BMI van boven de 40 verplicht moet bevallen in het ziekenhuis en dus een medische indicatie hebt. Bin m'n eerste zwangerschap was m'n BMI 39 en toen mocht ik nog wel thuis bevallen mits er een bed beneden zou staan. Wat ik sowieso ook niet wilde hoor. En ik krijg nu extra groeiecho's met 26, 28 en 30 weken. Dat is normaal ook niet zo. Vind het positief te lezen dat je iig regelmatige cyclus hebt de afgelopen maanden, die van mij varieerden tussen de 32 en 39 dagen, dus ik heb gewerkt met ovulatietesten van de action om m'n ei goed op te sporen de laatste 2 maanden, dit heeft dus goed gewerkt haha.
Mijn schoonzus heeft ook een bmi van 40 al heel lang ook zo toen ze zwanger wilde worden ondertussen is haar zoon 6 jaar en heeft ze geen problemen gehad. Aan het einde kreeg ze zwangerschapsvergiftiging dus de kleine is met keizersnee gehaald omdat ze al zo ver was. Ik zelf heb ook een hoog bmi (38) leefde redelijk gezond maar kan helaas niet echt sporten wel wandelen dus dat doe ik veel. Ben in 4 maanden zwanger geworden. Tot nu toe is alles goed zowel met mij als de kleine. Door het gewicht gekozen voor ziekenhuis bevalling omdat ik anders een bed in de woonkamer moest zetten en dat zie ik niet zitten. Hebben een hond die daar ook slaapt. Succes
Ik heb ook overgewicht, mijn BMI is wel minder. Maar toch zwanger geraakt in de 2de ronde. Enige probleempje is dat ik zwangerschapsdiabetes heb gekregen. En dat blame ik wel aan mijn overgewicht
Ik heb een bmi van 41 en was gelijk de eerste ronde zwanger. Ik loop vanwege de hoge bmi wel bij de gynaecoloog en heb helaas Zwangerschapsdiabetes ontwikkeld. Verder heb ik tot nu toe een probleemloze zwangerschap. De kleine is gewoon keurig netjes gemiddeld kwa groei en geen andere kwalen. Nou geloof ik heus wel dat een hoog bmi bepaalde risicos etc met zich mee brengt... Maar ik vind ook zeker dat veel dingen erg makkelijk daarop worden gegooid.
Fijn nog zo'n positief bericht! Wel jammer dat je zwangerschapsdiabetis hebt gekregen. Ik heb soms ook het idee dat alles wel makkelijk op overgewicht wordt gegooid! Ik hoop dat alles goed blijft gaan en je straks een prachtig kindje in je armen mag sluiten!
Ik heb ook al ovulatie testen gehaald. Lees daar positieve verhalen over! Mocht het niet lukken ga ik die ook gebruiken om m'n ei op te sporen haha! Fijn dat t bij jou gewerkt heeft!
Dankje voor dit positieve bericht!! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt tot nu toe. Veel ongemak gehad in het begin?
Bij mijn twee oudste kindjes had ik ook een bmi dat hoger lag dan 40. Ik werd probleemloos zwanger en had, behalve misselijkheid gedurende 9 maanden en vocht vasthouden, geen noemenswaardige problemen gehad. Succes!
Ik als onzeker persoon wordt wel blij van alike positieve verhalen! Hoop dat het hier ook snel raak is. Wordt persoonlijk wel wat onzeker van al t wachten hihi... Duurt zolang totdat je daadwerkelijk kan en mag gaan testen.. Besef me ook dat nu al testen niet kan namelijk (NOD 23/2). Iemand een idee of eerder testen mogelijk is of ervaring hier mee?
Ik heb me al arm getest deze ronde, maar helaas is het echt afwachten tot er genoeg hcg in je urine zit. Ik dacht dat de meest gevoelige testen al op 9 dagen voor je nod kunnen.... Nog niet geprobeerd.
Ik had bij deze zwangerschapstest op 11 dpo dus 3 dagen voor m'n nod de eerste hele licht positieve test. Wil je zo snel mogelijk weten of je zwanger bent dan heb je de meeste kans als je kruidvat 2 voor 5 euro testen koopt. Die zijn behoorlijk gevoelig en betrouwbaar Meid ik hoop enorm dat je er gauw ook een hebt!
Lief van je Meid, Dankjewel! Hoop het zelf ook. Al probeer ik mezelf ook voor te houden dat het echt nog wel even kan duren.. We zullen t over een dag of 10 weten 😁