Ik heb een bmi van 35 en helaas na bijna een jaar nog niet zwanger. Of het aan mijn overgewicht ligt weet ik natuurlijk niet. Ik troost me met de gedachte dat mijn schoonzus er ook een jaar over heeft gedaan en zij is juist heel slank. Ik hoop voor jou dat het snel raak is!
Ik weet mijn bmi niet maar ik heb wel overgewicht. Ik heb twee prachtige dochters en beide zwangerschappen op extreem misselijk na geen complicaties gehad. We hopen dit jaar zwanger te mogen worden van een derde wonder, maar mijn cyclus is helaas niet zo mooi. Of dit met mijn gewicht te maken heeft geen idee aangezien ik hiervoor ook overgewicht had en wel een regelmatige cyclus. Maar goed dat ter zijde, ik hoop dat je snel positief mag testen.
Ik heb weinig ongemak gehad in het begin. Ben in juli zwanger geworden tijdens de heerlijke hitte golf die warmte heeft er echt voor gezorgd dat ik minder last had van mijn andere kwalen (astma en fibromyalgie) ik ben wel snel misselijk geweest maar nooit hoeven overgeven een stevig ontbijt en goed verdeeld over de dag eten was voor mij genoeg. Ben wel heel veel moe geweest nachten van 10-12 uur slapen.
Ik heb ook een hoog bmi en eerste keer 3e ronde zwanger dat werd een missed abortion (hartje gestopt). Daarna 2e ronde weer zwanger.. ik weet dus niet hoe mijn verloop zal zijn, maar zwanger worden lukt in ieder geval prima!
Wat heftig een missed abortion! Wel erg fijn dat jullie nu in de 2de ronde weer zwanger zijn geworden! Ik hoop voor je dat het verloop nu positief zal zijn!!
Wat fijn om te horen dat je met overgewicht al twee prachtige dochters hebt gekregen! Spannend ook dat jullie nu voor nummer 3 gaan! Mijn man wilt (sinds hij eindelijk om is haha) graag ook een gezin met 3. Hij heeft de smaak te pakken! Hoop dat het bij ons snel raak is, lijkt me heerlijk!! Hoop dat je cyclus snel wat regelmatiger wordt en jullie voor wonder 3 kunnen gaan!
He wat vervelend dat jullie al een jaar bezig zijn. Al wordt overal gezegd dat gemiddeld de meeste mensen een jaar nodig hebben om zwanger te worden! Hoop voor jullie dat het nu dan snel raak is!!
Ik was bij mijn dochter binnen een paar maanden zwanger. Bij zwangerschap 2 de 1e ronde zwanger. Jammer genoeg een miskraam geworden. Dat heeft niks met mijn BMI te maken. Wij hopen nu weer snel zwanger te worden. In de zwangerschap wel een milde variant van suiker gehad. Verder geen problemen. Mijn dochter is met 41 weken geboren. Ik heb wel lang gelopen met bekken klachten. Ik denk dat dat wel komt door mijn gewicht.
ik had toen ik ongepland zwanger raakte en de zwangerschap van mijn dochter (1e ronde meteen raak) een BMI van 28.2 Alles goed gegaan alleen een vacuum bevalling met een knip gehad en tijdens de zwangerschap veel bekkenklachten waar ik pas 1.5 jaar na de bevalling geen last meer van had Nu een BMI van 36.5 en in de derde ronde zwanger. Moet er wel bij zeggen dat ik de cerazette pil gebruikt heb en mijn lijf eerst 2 maanden nodig had om zelf weer (voldoende) progesteron aan te maken (bevestigd door de gyn) Ik ben n.a.v. dit topic op onderzoek uit gegaan en ben wel erg geschrokken van mijn BMI en de eventuele gevolgen tijdens de zwangerschap. Ben vooral erg verdrietig over het feit dat ik nu dus in het ziekenhuis moet bevallen. Ik wilde zo graag thuis in een bevalbad bevallen. Vorige keer is dit al mislukt en nu zal mijn overgewicht dus bij voorbaat al roet in het eten gooien. Als ik dit had geweten had ik nog even gewacht om zwanger te worden en meer mijn best gedaan om af te vallen doordat ik meer motivatie had
in een ziekehuis zou je ook in een bevalbad kunnen bevallen. dit moet je even nazoeken maar zou moeten kunnen bij ons in het ziekenhuis kan het wel en dat is gewoon een regionaal ziekenhuis.
Ook ik heb het nodige onderzoek gedaan n.a.v. mijn bmi en overgewicht. Volgens mij mag je met een bmi van onder de 40 this bevallen, mits beneden. Voor mij stond in het ziekenhuis bevallen toch al op de planning, dus dat weerhoudt me niet. Woon 3 hoog zonder flat, dus midden in een bevalling de trap at moeten lijkt me niet ideaal haha.. En sommige ziekenhuizen bieden inderdaad ook een bevallingsbad aan zoals hierboven ook genoemd. Wel van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik hoop dat alles voorspoedig gaat nu.
Ben zwanger geworden met BMI van 33-34. Had regelmatige cyclus en ben bij alle kinderen in ronde 1 zwanger geworden. Zwangerschappen zelf waren niet makkelijk tgv kwaaltjes. Nr 1: bekkeninstabiliteit, maagzuur en vermoeidheid, waardoor vervroegd volledig in ziektewet van 26 wkn. Nr 2: extreme misselijkheid, vermoeidheid en bekkeninstabiliteit, waardoor vervroegd in ziektewet gedeeltelijk vanaf 9 wkn, volledig vanaf 18 wkn. Nr 3: hyperemesis gravidarum, bekkeninstabiliteit, waardoor vervroegd volledig in ziektewet vanaf 6 wkn. Maar ondanks dat ik moest afzien, deed baby het uitstekend, nooit 'enge' dingen gebeurd. Ik weet van bekkeninstabiliteit dat je daar wel iets hogere kans op hebt als je overgewicht hebt, van de misselijkheid/hyperemesis weet ik het niet. Weet wel dat veel vrouwen zonder overgewicht er ook last van hebben . Bevallingen waren piece-of-cake. Nr 1: poliklinisch in ziekenhuis met VK, in 4 uur, 20 min persen, baby prima start, 4355 gram Nr 2: thuis, in 2 uur, 3 min zuchten, baby prima start, 4520 gram (helaas p97, dus daarna 48 uur bloedglucose controle baby nodig geweest op de kraamafdeling) Nr 3: thuis, in 8 uur, 3 min persen, baby prima start, 4260 gram Ondanks dat ik (hoogzwanger) boven de 100 kg uitkwam, mocht ik gewoon in mijn eigen bed op eerste verdieping bevallen. Dat schijnt niet bij alle VK's te mogen (ivm arboregels ambulancepersoneel). Wens alle dames hier veel succes!
Tijdens mijn zwangerschap woog ik uiteindelijk 118 kilo. Ik ga nooit meer zwanger worden met overgewicht, ik heb nog steeds last van de pijntjes die zijn ontstaan door mijn gewicht. Dus mijn advies; wees niet zo eigenwijs als ik.
Dankjewel voor je reactie LaDebs, ik kan me voorstellen dat je er nog steeds last van hebt. Wel vervelend voor je! Het is natuurlijk ook niets, overgewicht met je mee dragen.. Echter, ik ben toch wel zo eigenwijs haha. Mijn man en ik hebben echt besloten om het te gaan proberen. Ons goed ingelezen over alle risico's en ik een check gehad bij de huisarts. Ondertussen blijf ik lekker sporten, gezond eten en nog steeds iedere week gewicht verliezen. Dus we merken het wel als het raak is.