Ik weet niet zo goed waar dit thuis hoort maar ik hoop op ervaringen of advies. Ik loop al een paar jaar bij de gyn. Ondertussen zoveel onderzoeken gehad dat ik het precieze verloop hier niet meer van weer. Om het kort te houden: Ik wist dat er wat was met mijn buik. Na heel veel aandringen bij de huisarts doorgestuurd naar de gyn. Onderzoeken gehad en een uitstrijkje: Uitslag pap 3a. Hierna een colposcopie gehad met de uitslag cin3, een lys, nog een keer 3a, weer een colposcopie waarbij hij ter plekke nog wat "foute" stukjes heeft weggeknipt en uiteindelijk een pap1. Hier is een aardige tijd over heen gegaan en heeft me een hoop stress en onzekerheid bezorgd. Na de pap1 uitslag ben ik vrij snel zwanger geworden. Helaas werd dit een miskraam bij 8 weken (lege vruchtzak). Een rollercoaster van emoties natuurlijk want ik was het vertrouwen in dat deel van me lichaam al kwijt. Bij de controle, vlak na de miskraam, heeft de gyn een uitstrijkje gemaakt. Deze stond sowieso op de planning omdat ze het goed in de gaten wilde houden. Uitslag heb ik gisteren gehad: pap3a. Heel eventjes werd de grond weer onder mijn voeten vandaan getrokken. De onzekerheid van de afgelopen jaren, de onderzoeken, de lys het gevoel dat het allemaal voor niets is geweest. De letterlijke woorden van de gyn waren: Geen paniek Bloempjje, je had toen die cin3 maar verwacht dat nu niet, wel ben ik ingepland voor een colposcopie. Ik heb gevraagd hoe nu verder i.v.m. met het zwanger worden. Het eerste advies was wacht maar even een maandje. Nadat kwam hij eigenlijk vrijwel direct terug op zijn antwoord en zij nee ga maar gewoon verder ook. Nu zegt mijn gevoel dit ook. Ik wil geen jaar meer wachten tot ik eindelijk een goed uitstrijkje heb. Daarnaast heb ik ook gelezen dat het kan komen door verstoorde hormoonwisseling (zwangerschap, miskraam) en schimmelinfecties (gehad na de miskraam). Heeft iemand hier ervaring mee of advies voor me ik heb volgende week pas de afspraak maar zal het fijn vinden me alvast voor te bereiden. Alvast bedankt!
Jeejtje wat heftig allemaal meid. Helaas geen ervaring hiermee maar ik weet wel dat je lijf idd van slag kan zijn door (schimmel)infecties en hormoonschommelingen door een miskraam. Als er nu gezegd wordt; begin maar gewoon, zou ik dat doen. Dat zeggen ze niet als het medisch niet verantwoord is. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat er iemand hier meer info kan geven.