Zwanger worden met pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purplegirl89, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

Barbara1 Fanatiek lid

1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Hier ook pcos. Gaan langzaamaan starten voor een tweede kindje. Al redelijk wat zkh gezien voor de eerste. Mocht er iemand vragen hebben of ervaringen willen lezen hoor ik t wel.

2. Marske

Marske Nieuw lid

14 apr 2017
    3
    0
    0
    Hey Barbara ik wil wel even iets vragen als het mag.. Ik heb ook PCOS.. Weet het al sinds juli 2015 bijna twee jaar dus. Ik nam destijds de pil maar was in feb 2015 gestopt omdat ik me herkende in sommige symptomen (oa acné) en ik wou zien of het misschien pcos kon zijn. In juli nog geen menstruatie dus naar de gyn echo en diagnose. In het begin niets mee gedaan gyn zei terug aan de pil om regelmatig te menstrueren en acné te verminderen (diane 35 & louise). Ondertussen getrouwd en verhuisd en sinds januari alweer gestopt met de pil ivm kinderwens. Toen naar een andere gyn gegaan door verhuis voor de eerste keer ze gaf medicatie indien menstruatie te lang op zich liet wachten bloeding op te wekken om bloedafname te doen. Zo gezegd zo gedaan, opgewekte bloeding na "cyclus" 62 d. Telefonisch van de assistente gehoord dat de waarden goed waren (maar ja wat betekend dat..) en sindsdien niets meer. Zit nu weer te wachten op een menstruatie en zit aan 37d. Ik hoorde onlangs dat het uz jette een goede fertiliteitsdienst heeft en is op een paar minuten van mijn woonplaats dus begon er over te twijfelen. Nu vraag ik me af is het nog te vroeg om naar fertiliteitsartsen te gaan. Meestal zeggen ze toch dat je je pas na 1 jaar na het stoppen met de pil ongerust moet maken. Maar hoe zit dat met pcos? Ook 1 jaar of word je sneller geholpen..
    Alvast bedankt..

3. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Ik kreeg bij mijn gyn in het ziekenhuis te horen dat ik na een halfjaar terug mocht komen als we nog niet zwanger waren. Gelukkig waren we met 5 maanden zwanger. Ik zou anders gewoon even contact met je huidige gyn opnemen.

4. Marske

Marske Nieuw lid

14 apr 2017
    3
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Katsje, ik ben zelf altijd redelijk terughoudend om naar men gyn te bellen ik kom in contact met de secretaresse die het nooit nodig vind om me door te verbinden.. Ben dus nu bang om opdringerig te lijken.. Misschien wacht ik het dan beter nog af tot de zomer eind juni gaan we op vakantie misschien is het bij onze terugkeer een mooi moment om terug contact op te nemen met gyn? Op sommige momenten berust ik er helemaal in dat het even tijd nodig heeft, en op andere momenten zoals nu ben ik gewoon gefrustreerd omdat we het zo graag willen en ik elke dag wacht om eindelijk ongesteld te worden.. :(

5. Katsje

Katsje Fanatiek lid

17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Misschien dat jullie tijdens je vakantie helemaal tot rust komen, heb je ook genoeg tijd om na te denken. Maar bovenal, geniet vooral tijdens zo'n vakantie, je hoort heel vaak dat mensen in die periode of ongesteld worden of ineens zwanger raken. Mocht dit in jullie geval niet zo zijn, kan je idd altijd nog contact openemen met je gyn.
    Het wachten op ongesteld worden met PCOS is ook heel vervelend. Ik loop soms 2 weken met 'zwangerschapsklachten' en dan wordt je toch ineens ongi. Ik hoop voor je dat je toch je rust vindt.

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi!

Ik hoop dat mijn verhaal je een beetje positieve hoop geeft!
    Mijn cyclussen wisselden heel erg.. na een jaar zelf proberen ben ik naar de gynaecoloog geweest. Deze constateerde PCOS.. was even klap, maar de gyn was positief. Dus gestart met CLOMID. Tot onze grote verbazing waren we direct die ronde zwanger. WOW! Onze zoon is in juli geboren..

Zeeer verrassend ben ik nu weer zwanger. Spontaan.. .zonder te proberen, met een onbekende cyclus. Waarschijnlijk rond dag 67 een eisprong, want op dag 80 begon er een licht streepje te ontstaan op de testen...
    Heel bijzonder... weet je eerst niet of je een kindje kan krijgen.. ben je 1,5/2 jaar later zwanger van je tweede kindje!
    Het kan.... geef de hoop niet op!

7. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ik ben na 9 maanden naar de huisarts geweest.. als de diagnose PCOS is gesteld, dan lijkt me dat je geholpen kunt worden.
    Gewoon bellen naar de gynaecoloog.. zeggen dat je al eerder bent geweest en je hebt begrepen dat je met kinderwens weer mocht bellen! ;)

Deel Deze Pagina