Ik heb een luthale fase tussen de 6 en 10 dagen en we zijn nu 8 maanden bezig voor een 3e kindje. Bij de eerste jaren bezig geweest en toen toch spontaan zwanger en de 2e kwam er vrij snel achteraan. Ik hen nu 3 maanden Efamol pmp geslikt met daarin Teunisbloemolie maar helaas vandaag weer ongesteld geworden en vorige maand had ik een LF van 6 dagen. Iemand nog tips om je LF te verlengen met??
Volgens mij kun je je luteale fase verlengen met tarwekiemolie of vitamine E-olie. Teunisbloemolie is meer voor het verkorten van de folliculaire fase en de productie van meer vruchtbaar slijm.
Als je steeds zo'n korte lf hebt wellicht naar de huisarts gaan voor een verwijzing? Volgens mij is daar utrogestan voor? Hoe lang gebruik je al geen ac meer?
Ik denk al bijna 5 jaar geen anticonceptie meer. Na de geboorte van mijn zoontje een tijdje met condoom gedaan. Trouwens ik had dit voor de eerste zwangerschap ook al en toen vond mijn gyn dit niet zorgelijk omdat ik af en toe ook maanden heb dat ik op 10 dagen zit.
Tarwekiemolie werkte bij mij niet. Kreeg zelfs dag eerder al bruinverlies. Utrogestan daarentegen werkt als een tierelier; ik wordt pas ongesteld als ik ermee stop. Mijn LF is daardoor mooi lang. Nu alleen nog zwanger worden...
Ben toen zwanger geraakt in 2e ronde met gebruik van tarwekiemolie. Daarvoor maanden niet gelukt met dus zeer korte LF. Ik gebruikte de vloeibare van de Tuinen. Het is vast geen wondermiddel bij iedereen, maar bij mij verlengde het iig de lf.
Ik heb een lf van 7 dgn. Tarwekiemolie hielp bij mij niet. Zorgde voor een nog latere eisprong (cd 34!) en lf bleef gelijk. Ik slik nu 2 cyclussen vitex agnes (monnikspeper). Vorige cyclus had ik een lf van 8 dgn, nog nooit gehad! Deze cyclus zit ik nu op 5 dpo, dus weet nog geen resultaat. Bij de eerste de MMM ingegaan. Artsen geloofden niet in lf verlengen mbv utrogestan. Sterker nog, ze geloofden niet eens dat mijn lf zo kort was. Volgens hen lag dit aan een slechte eisprong. Bij een goede eisprong zou de lf vanzelf langer worden, aldus de artsen. Clomid gehad. Ronde 1 lf 8 dgn, ronde 2 clomid opgehoogd, vanaf 9 dpo ongesteld, maar progesteron was op 7 dpo wel goed. Ik bleek zwanger ondanks het bloedverlies. Dus weet niet of clomid echt helpt bij een korte lf.
1e zwangerschap zwanger geworden met clomid en LF van 9. Nu weer aan de clomid + utrogestan. Ik word pas ongesteld als ik met de utrogestan stop. Dus ik heb nu wel een goede luteale fase (zonder is deze 7 dagen geworden na zwangerschap). Teunisbloemolie moet je slikken tot de ovulatie. Daarna tarwekiemolie (vitamine E. Mag je evt ook hele cyclus gebruiken).
Heb toch een keer tarwekiemolie geprobeerd zat ik later aan te denken in de vorm van pillen van dr vogel. Wat ik me herinner kreeg ik toen tussentijds bloedverlies, was dus bij mij geen succes. Monnikspeper heb ik ook aan zitten denken. Het schijnt ook in de Etos zwanger worden multivitamine te zitten.
Ik heb bij de eerste zwangerschap ook clomid gebruikt. Maar daar werd mijn lf echt niet langer van! Wel goede eisprong, zeer korte lf. Toen van gyn wel utrogestan gekregen en die ronde zwanger.