Een hele goedemorgen dames, Sinds mijn 15e weet ik dat ik PCOS heb, natuurlijk besefte ik toen der tijd niet wat dat precies inhield. Op mijn 20e raakte ik spontaan zwanger.. haha nou spontaan maar iig ongepland. Rond 20 weken zwangerschap kwam ik erachter. Ik had toen der tijd wel vermoedens dat er iets met mijn lichaam was. Dus ik heb toen ook vaak met vriendinnen getest maar de testen bleven negatief. Tot die ene test.. ik had zoveel klachten.. 2 weken lang gespuugd, enorme buikpijn (toen der tijd heb ik huilend de HAP opgebeld omdat ik niet wist waar die pijn vandaan kwam. Ik moest maar een ibuprofen nemen en slapen) Bij die ene test kwamen meteen alle streepjes die je moest hebben voor een positieve test.. Nou ik in alle paniek..Want ik rookte, ging elk weekend uit(woonde op kamers). Dus ik als eerst de huisarts gebeld met de mededeling dat ik zwanger was, volgens de huisarts was het onmogelijk. Ik ben bijne een jaar niet ongesteld geweest en met mijn pcos is het onmogelijk om zwanger te zijn. Dus ik ben aan het googlen gegaan wat ik allemaal moest doen. Dus ik een verloskundige opgezocht. Ze vroegen me hoelang ben je al zwanger: weet ik niet. Wanneer was je eerste dag van he laatste menstruatie? Euhm ja niet? Ik heb pcos. Dus ik kreeg met spoed een echo. Mevrouw gefeliciteerd je bent 20 weken zwanger😮😮😮. Toen begon voor mij de rollercoaster. Dit was alweer 6 jaar geleden 😁.. nu een prachtige, geweldige en gezonde zoon van bijna 6. Maargoed dit was toen.. nu willen mijn verloofde en ik graag een 2e.. en nu is het zo dat dit niet lukt. Als wij voor mei niet zwanger zijn worden wij doorverwezen naar een iets waar ik volgens de gyn een pilletje krijg om mijn eisprong op te wekken? Nu is het zo dat dit voor mij een hele onbekende wereld is. De gyn heeft me geadviseerd om mij elke maand te testen en al te leven als een zwangere omdat ik al zo'n raar verleden heb met die testjes. Hoe is het bij jullie allemaal gegaan? Zijn jullie na de behandeling snel zwanger geraakt? Hoe ziet zo'n traject eruit? (Ja sorry ik weet zelf niet wat ik kan verwachten). Er wordt gezegd dat vrouwen met pcos vaak overgewicht hebben etc. Bij mij is dat niet het geval. Ik leef gezond en sport elke dag. Ik heb ook geen overbeharing. Wel sneller last van acne. En mijn menstruatie blijft weg. Sorry voor mijn lange verhaal zo vroeg in de ochtend. 😚
Goedemorgen, Ik weet sinds ik zwanger wilde worden van de eerste dat ik pcos heb. Werd eens in de zoveel tijd maar ongesteld. Ofja de gynaecoloog zei dat het voor mij natuurlijk zo wel leek maar dat het gewoon een bloeding was om je lichaam een beetje op te ruimen. Niet omdat ik een eisprong heb gehad. Veel mensen met overgewicht hebben dit inderdaad. Ik heb dit ook niet maar helaas wel pcos. Voor mijn eerste afspraak heb ik toen vragenlijsten met mijn vriend samen moeten invullen. Ze hebben toen een inwendige echo gemaakt om inderdaad vast te stellen dat ik pcos heb. Een uitstrijkje gemaakt. Mijn vriend moest ook een potje inleveren om te kijken hoe de kwaliteit bij hem was, helaas ook heel slecht. 3 maanden erna weer moeten inleveren en toen was het helaas nig slechter. Als je eenmaal met clomid begint dan slik je deze een paar dagen in het begin van je cyclus. Deze zijn inderdaad om een eisprong op te wekken. Je moet dan vanaf dag 10 dacht ik om de dag naar het ziekenhuis om een inwendige echo te laten maken. Zo kunnen ze kijken of er eitjes groeien en ook niet te veel natuurlijk. Mocht dit niet het geval zijn kreeg ik meestal rind de 20e dag provera om de menstruatie op te wekken. En dan begint het weer opnieuw met clomid slikken. Heb zelf eerst 2x 50mg gehad maar dit sloeg niet aan. Erna 100 mg gekregen en dit sloeg gelukkig wel aan. Toen ik te horen kreeg dat ik eindelijk een eisprong had, kreeg mijn vriend 5min van te voren te horen zijn zaadkwaliteit zo slecht was dat ze wilden inplannen voor een intake voor icsi. Maar hij gaf aan welke dagen we seks moesten hebben om toch een kleine kans te hebben op toch een natuurlijke zwangerschap. Gelukkig is dit wel gelukt!!! Wat we beide echt niet dachten. Wij hebben zo een dik half jaar in het ziekenhuis gelopen. Maar er zijn vrouwen die sneller zwanger zijn of waarbij het nog niet lukt. Dit is voor iedereen weer anders. Ik vond het heel fijn dat ze nu konden helpen. Dan heb je ook elke keer het gevoel dat je een kans maakt elke maand. Al gaf het toch wel veel stress bij mij. Vooral als je weer hoorde dat clomid niet aansloeg en weer afgebroken moest worden. Dan was ik niet de gezelligste thuis. Maar dit is hoe je ermee omgaat natuurlijk. Wij zijn nu bezig voor een 2e. Mijn vriend wil geen ziekenhuis meer. We hebben een gezonde dochter en als het zo mocht zijn is het leuk en anders helaas. Nu is dit bij jou wel even anders natuurlijk. Heel veel succes ermee. Laat het op je afkomen en ik hoop dat het jullie gaat lukken.
Geen probleem!! Het loopt natuurlijk bij iedereen anders. Maar je hevr wel een beetje een indicatie wat ze gaan doen. Hoop dat het jullie snel gegund word!
Ik lees ook mee, want wij gaan voor nummer 1 en zitten eigenlijk helemaal in de beginfase van dit alles. Weten vandaag precies 2 weken dat ik PCOS heb en hebben op 24 mei een afspraak met de fertiliteitsarts. Ik heb vorige week het boek 'Hormoonfactor voor vrouwen' gekocht van Ralph Moorman. Een beetje inlezen kan nooit kwaad. Succes iedereen! Jammer eigenlijk dat er geen speciaal PCOS subforum is hier op de zwangerschapspagina.
Veel succes de komende tijd. Eindelijk fijn om te weten wat er aan de hand is of waarom het niet lukt. Nu kunnen ze je eindelijk helpen. Wel nog een tijdje wachten maar dat word uiteindelijk wel beloond. Ja jammer heb. Er zijn genoeg topics erover. Maar zijn allemaal verschillende.
hier afgelopen oktober 2016 voor het eerst naar de fertiliteits arts bloed onderzoek en sperma onderzoek van man gehad van te voren toen werd er dus pcos geconstateerd gelijk kreeg ik provera (menstruatie opwekker ) mee en clomid 50 mg om de 2 dagen naar het fertiliteits centrum voor een echo vond dat wel heel heftig vooral omdat je elke keer hoopt dat er een eitje groeit en het hier een beetje leek op lopende band werk in de stoel liggen benen in de beugels kijken en weer klaar op na de volgende 50 mg deed niks voor mij weer een teleurstelling ik kreeg 100 mg mee en ik twijfelde of ik ermee zou stoppen vond het best heftig was er ineens zoveel mee bezig en begon me leven te beheersen ik besloot toch die 100 mg nog te slikken maar niet naar de echos te gaan en er daarna mee te stoppen ik deed er ook ovulatie testen bij dat is wel heel fijn toen opeens had ik een knal test in me handen toch maar de fertiliteits arts gebeld en ik kon de volgende ochtend terecht echo gemaakt en eitje was al gesprongen toen dacht ik het is toch gelukt ook geklust natuurlijk en 2 weken later had ik een positieve zwangerschaps test in handen toen dacht ik wel even wat een wonder middel eigenlijk dus het is gewoon even de goeie dosis vinden die je eitje doet groeien en ik heb meerdere berichten gelezen dat er heel veel in de 1e of 2e ronde al zwanger zijn
Hallo, Ik kwam er achter dat ik PCOS heb toen ik 24 jaar was. We zijn nu 10 jaar verder. En heb 3 kinderen. De tabletten (clomid) werkten bij mij niet, dus ik heb bij alle 3 hormonen moeten spuiten. Dit viel erg mee. Als ik eenmaal een eisprong heb ben ik bij alle 3 ook aardig snel zwanger geworden. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Bij mij is in juni 2012 PCOS ontdekt. Mijn man had ook slecht zaad. Wij zijn toen begonnen met clomid en IUI. 2 x gedaan en 2 x niet gelukt. Maar ik had zo veel last van de bijwerkingen van de clomid dat we na 2 x hebben besloten te stoppen en het aan te kijken. De artsen hebben altijd gezegd dat de kans erg klein was dat het op de natuurlijke manier zou lukken. Ruim een jaar na het stoppen ben ik spontaan zwanger geworden. In september 2016 heb ik mijn spiraal laten verwijderen omdat wij voor een 2e kindje wilden gaan. Vanwege de PCOS hadden wij niet verwacht binnen een jaar zwanger te zijn. Maar in december had ik al een positieve test in mijn handen.
Ik heb ook geen last van overbeharing en overgewicht. Wel het typische beeld aan de eierstokken en bloedwaarden die niet kloppen. Amh waarde is bij mij ook hoog. Ik ben sinds juli 2016 gestopt met de pil (na ongeveer 12 jaar nemen) en ik heb in maart 2017 mijn eerste eisprong gehad, met gonal F. Eén was voor mij blijkbaar voldoende want ik heb een positieve zwangerschapstest! Maandag bloedafname. Veel succes allemaal
Hier ook PCOS. Ik had wel wat langere cyclussen, maar had er nog niet echt bij stilgestaan dat er iets aan de hand zou kunnen zijn (hier ook geen overbeharing en juist aan de lichte kant). Onze dochter was een verrassing na 1x een gescheurd condoom, dus toen dacht ik al helemaal dat ze 'gewoon' wat langer waren en dat ik gewoon goed vruchtbaar was. Bij zoontje heb ik de bevestiging gekregen dat ik PCOS heb (echo + bloed), daarnaast had ik ook een te hoge prolactinewaarde. Toen alleen medicijnen voor het laatste gehad en uiteindelijk op dag 122 een positieve test. Nu weer hetzelfde, ook weer dezelfde medicijnen en daarnaast medicijnen in de hoop een eisprong op te wekken, al heb ik daar momenteel mee moeten stoppen vanwege cystes en andere medicijnen gekregen om een menstruatie op te wekken. Nu aan het wachten op de afspraak om te kijken hoe het ervoor staat. Succes TO, ik hoop dat het heel snel raak is!
Ik heb ook PCOS.. Weet het al sinds juli 2015 bijna twee jaar dus. Ik nam destijds de pil maar was in feb gestopt omdat ik me herkende in sommige symptomen (oa acné) en ik wou zien of het misschien pcos kon zijn. In juli nog geen menstruatie dus naar de gyn echo en diagnose. In het begin niets mee gedaan gyn zei terug aan de pil om regelmatig te menstrueren en acné te verminderen (diane 35 & louise). Ondertussen getrouwd en verhuisd en sinds januari alweer gestopt met de pil. Toen naar een andere gyn gegaan door verhuis voor de eerste keer ze gaf medicatie indien menstruatie te lang op zich liet wachten bloeding op te wekken om bloedafname te doen. Zo gezegd zo gedaan, opgewekte bloeding na "cyclus" 62 d. Telefonisch van de assistente gehoord dat de waarden goed waren (maar ja wat betekend dat..) en sindsdien niets meer. Zit nu weer te wachten op een menstruatie en zit aan 37d. Ik hoorde onlangs dat het uz jette een goede fertiliteitsdienst heeft en is op een paar minuten van mijn woonplaats dus begon er over te twijfelen. Nu vraag ik me af is het nog te vroeg om naar fertiliteitsartsen te gaan. Meestal zeggen ze toch dat je je pas na 1 jaar na het stoppen met de pil ongerust moet maken. Maar hoe zit dat met pcos? Ook 1 jaar of word je sneller geholpen.. Alvast bedankt..