@ seth: hoe kun jij eigenlijk weten dat er dan op de personatest een groene dag zou zijn geweest en wel zwanger bent geraakt door een vroege eisprong terwijl je de persona niet hebt gebruikt? of begrijp ik hem nu verkeerd dat je hem wel hebt gebruikt? want dan werkt die persona van jou niet goed als dat zo is. ik heb in het verleden ook wel eens een vroege eisprong gehad, want kon dat zien op de persona en die gaf toen aan een rode dag aan en zag ook een eisymbool en het klopte toen ook met me ongi. niet elke cyclus hoeft hetzelfde te zijn. als je de teststaafjes van persona zo gebruikt zonder de persona kun je ook wel de verandering van dat het donkerder word met de streepjes, maar dan kun je nog niet precies zeggen waneer je een eisprong hebt gehad.
Hi, ik heb persona WEL gebruikt.... maar daarnaast heb ik OOK getemperatuurd.... uit mn temperatuur bleek dat ik op CD 10 mn ei heb gehad..... en ik heb t/m dag 9 groen licht gehad bij persona..... Persona zat er deze maand finaal naast.... niet verwonderlijk trouwens... normaal heb ik een cyclus van gemiddeld 33 dagen... had cyclus ervoor ei op dag 22..... dus ja, dan gaat persona niet op dag 10 al om testen vragen...... en na de standaard test van dag 6... kreeg ik gewoon groen licht... maarja zoals ik al schreef een uitzonderlijk vroeg ei.....
Zo blijkt maar weer dat als je niet zwanger wilt worden je ook niet 100% kan vertrouwen op de persona. Zo heeft natuurlijk elke anticonceptie iets. Maar ik vind de Persona tot nu toe echt ideaal denk dat ik na mijn zwangerschap (ja ok ik weet het eerst zwanger raken) dit ook ga gebruiken hoef ik niet meer te ontpillen Liefs...
............ Tja... had het er gister met vriend over..... We willen een van ons.. (denk hij) maar laten helpen.... want eerste was door pil heen....(niet één vergeten) en wil dalijk geen hormonen meer slikken, vandaar dat ik de persona in eerste instantie had gekocht als ANTI-conceptie.... tot we ons bedachten om voor een derde te gaan.... maarja.. dat werkt dus blijkbaar bij mij niet... (hoor ik tot die 6%)
sorry seth dan had ik het dus verkeerd begrepen. ja als je cyclus zo schommeld dan kan het verkeerd gaan hihi. maar goed gefeliciteerd in ieder geval met je zwangerschap. wel mooi toch dat je een vroege ei had, want dan hoefde je niet lang te wachten. geniet er maar van. had je altijd een regelmatige cyclus of was het wel vaker zo dat het af en toe anders was? want als je onregelmatige cyclussen hebt werkt de persona jammer genoeg niet optimaal. en dit had ik ook gelezen: PERSONA dient niet te worden gebruikt door vrouwen: - met een cyclus, korter dan 23 dagen - met een cyclus, langer dan 35 dagen
Mijn cyclus ervoor was 32 dagen... dus niet echt veel langer/korter van die van 34....... ik testte met mn zoon op dag 33/34 positief..... dus echte wisselende cyclus had ik niet..... maarja hoeft ook maar 1 cyclus VEEL vroeger te zijn..... In dit geval idd wel fijn... maar nee persona als ANTI-conceptie werkt dus niet bij mij.....
Nou ik ga weer met behulp van Persona op zoek naar mijn ei, moet een dezer dagen maar weer even teststaafjes halen. Op naar ronde 4.
ben eens nieuwsgierig... was er iemand al zwanger tijdens gebruik persona? als ja, zijn de staafjesuitslagen toen verandert?
Hallo dames, ik heb even een vraagje. Geeft de Persona iets anders aan als je misschien in verwachting bent? Op dit moment verwacht ik niet dat ik dat ben, maar vroeg het me af. Groetjes Sabine
Helaas kan ik daar niks over zeggen omdat ik het nog nooit heb meegemaakt Maar wat bedoelen jullie trouwens met iets anders aangeven?
ik zou het niet weten, want toen ik zwanger was (mk geworden) had ik de persona niet meer gebruikt. ik weet niet precies waneer me nod is, want heb begin van de maand een vmk gehad op 1 januari. en dat was paar dagen voor me nod. als ik nu 28 dagen aanhoud is vandaag me nod en als die korter is ben ik dus overtijd, maar heb nog maar geen test gedaan. zodra ik ongi word ga ik toch weer de persona proberen.
Ik ben best trots op mijn lijfje. Voor de vorige zwangerschap schommelde mijn cyclus tussen de 18 en 45 dagen. Nu de eerste maand gestopt en meteen de Persona gaan gebruiken (meer als leidraad om te weten hoe mijn cyclus nu verloopt) en wat zie ik tot mijn verbazing gisteren.....er wordt gewoon al meteen een eisprong aangegeven en dat voor de eerste maand! De beschrijving gaf duidelijk aan dat de kans heel groot is dat je die, zeker in de eerste maand, niet te zien krijgt. Ik ben dus best een beetje trots. Niet geklust overigens, aangezien mijn man net een kleine operatie achter de rug heeft en de komende weken niet eens mag klussen. Ach ja kan mijn lijf de pil echt volledig uit het systeem halen en kunnen we straks met frisse moed er tegen aan. Moest het even kwijt.
zou er niet iemand die zwanger is en ng zo een staafjes thuis heeft, die gewoon eens kunnen proberen en tonen wat er dan te zien is? ik zal dat zeker doen maar moet daarvoor eerst zwanger worden...
ik ben zondag dus ongi geworden en wil nu toch weer de persona proberen. @nachtzon. ik ben ook wel nieuwschierig wat de persona dan zou doen. @bientje mooi dat je nu weet dat de persona je eitje gevonden heeft. bij mij zag hij toen ook gelijk de eerste maand me ei. dus ik ga hem weer gebruiken en heb gister gekeken of hij het nog deed.
oja in welke winkel kan ik die testen nou krijgen, want paar jaar geleden kocht ik ze bij etos, maar er zit geen etos bij mij in de buurt.
Ik haal ze altijd bij de DA want de Etos en Kruitvat bij ons hadden ze niet en de DA dus wel. Ik had afgelopen maandag en dinsdag mijn ei in het schermpje, vandaag voor de zekerheid nog ff klussen en vrijdag nog een keer en dan maar afwachten
dank je wel voor de tip. de da is wel bij mij in de buurt. mooi dat je je ei zag. ik zal voor je duimen.